Toon posts:

Edimax router verliest connectie na bepaalde tijd*

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds een maand een dubbele ADSL-verbinding met een router. Het gaat om een Edimax 4-port switch router. Ik heb alleen een probleem:

om de 3/4 uur valt internet eruit. Dan zegt hij op beide pc's:"een van de netwerkkabel is niet aangesloten" als ik dan de ADSL modum uit/aan doe dan doet hij het weer gewoon.

kent iemand dit probleem??

alvast bedankt

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Maak je gebruik van DHCP of heb je een vast IP nummer (voor je aangesloten pc's dus)?
Als je DHCP gebruikt kan het zijn dat de lease verloopt (al zou dit niet zo snel horen te gebeuren.
Welke OSes draaien er op de pc's??

ps: volgende keer ff een wat duidelijkere subjecttitel kiezen. Hier klikken de mensen niet zo snel op!

Wees consequent, maar niet altijd

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
controleer je dhcp instellingen op je router eens, ik heb zoiets dergelijks pas ook gezien, als je het handmatig instelt, wat overigens bij veel routers niet mogelijk is, is het misschien verholpen.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Hoi ik zit met hetzelfde prob. Met dezefde router alleen dan met een normale mxstream aansluiting.

Het licht niet aan de pc's dat ken ik met zekerheid zeggen.

• De-Fault
im telling you, schakel dhcp uit en probeer het handmatig

geen echte oplossing, maar het is iig iets. Ook al eens nieuwe firmware geprobeerd?

• The Crow200
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 18:46
Het ligt niet aan de dhcp instellingen want de router reset zichzelf en is het dus niet dat de lease verloopt. Als het zou zijn dat de lease verloopt zou het ook wel heel toevallig zijn dat het op alle computers te gelijk is.

• De-Fault
toevallig dat het tegelijk is? nee hoor, de router kan op hetzelfde moment de lease laten verlopen hoor. proberen kan geen kwaad, en firmware update ook niet als je het goed doet.

Verwijderd

Misschien is de NexLand ISB Pro800 Turbo router wel iets voor je?

Verwijderd

ik ken eht probleem...heb zelf ook zo'n router download de neiuwe firmware 1.18 van edimax.com.tx en je bent klaar.....simpel toch kan je ook gelijk msn weer goed gebruiken

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

titel edit

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Inderdaad werkt de nieuwe 1.18 veel beter dan de vorige

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb vandeweek ook zo'n ding (6004+) gekocht, en meteen de nieuwe firmware erop gezet. In ieder geval werkt het perfect op zowel een Chello aansluiting met Lancity modem, als Chello met Motorola modem :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de replies... ik dll de nieuwe firmware wel ffkes greetz maarten

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 21:22

Balachmar

The truth is out there

ik kan die nieuwe firmware niet vinden op de originele edimax site. www.edimax.com staat alleen 1.11

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Phoenixx2K schreef op 11 augustus 2002 @ 18:08:
ik kan die nieuwe firmware niet vinden op de originele edimax site. www.edimax.com staat alleen 1.11

meuktracker: Edimax BR-6004+ 1.18

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 21:22

Balachmar

The truth is out there

hartelijk dank

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Verwijderd

Topicstarter
van hetzelfde

• HQK22
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05-2005
Is het nu gelukt met dat nieuwe firmware, want ik moet het nog dl-en

Verwijderd

Sorry dat ik hem nu nog een schop geef, maar het lijkt me een beetje overbodig een heel nieuw topic hierover te openen.

Ik heb dus wel die laaste firmware al, en vaste IPs, maar toch is ie zojuist weer gereset.

Is er nog iets anders waar dit aan kan liggen?
WAN IP: Not Available
Submask: Not Available
Gateway: 195.19.24x.xx
WAN MAC address: Not Available
LAN IP: 192.168.168.230
LAN MAC address: 00-50-FC-7E-D8-15
System Uptime: 0 months 0 days 01:09:58
Firmware Version: 1.18

Verwijderd

Staat er iets van een idle-tijd ofzo? Vaak kan je een tijd in seconden opgeven, waarna hij als je niks doet de verbinding molt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:49:
Staat er iets van een idle-tijd ofzo? Vaak kan je een tijd in seconden opgeven, waarna hij als je niks doet de verbinding molt..
Het is niet de internetverbinding, maar het hele modem (zie stukken hierboven)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:50:
[...]

Het is niet de internetverbinding, maar het hele modem (zie stukken hierboven)
Je hebt gelijk, mijn excuses. Hmm, ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn :{

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb die router ook wat bij mij hielp is eens ff kijken of je netwerkkaart niet op energiebesparende stand staat. Dan schakelt ie zich soms na een tijdje uit en dan reset de router zich namelijk ook met de connectie.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Niels99 schreef op 07 september 2002 @ 20:54:
Ik heb die router ook wat bij mij hielp is eens ff kijken of je netwerkkaart niet op energiebesparende stand staat. Dan schakelt ie zich soms na een tijdje uit en dan reset de router zich namelijk ook met de connectie.
Ben waarschijnlijk super-n00b maar in Windows 2000 SP3/XP SP1 kan ik die optie nergens vinden :(

(btw, dat je het vekeerd gelezen hebt, hoef je je niet te excuseren ;) iedereen is wel eens lui om het hele topic+replies te lezen)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ga je naar netwerklocatie/omgeving en dan naar eigenschappen van je LAN verbinding staat onder je netwerkkaart configureren en dan het tabblad geadvanceerd. Daar staan de instellingen van wake-up LAN enz een energiebesparende instellingen. Bij mij gaat het om een Realtek 8139 kaartje met de officiele Realtek drivers.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Dit ligt niet aan je router maar aan je breedband verbinding.
Als je Breedband verbinding eruit gaat kan hij geen WAN ip meer krijgen van de DHCP van je provider en dat is wat jij ziet.
Als je router zich zou resseten (zoals met de 1.11 firmware) dan zou je bij "System Uptime" 00:00:00 zien (of zoiets maar in ieder geval geen uur zoals bij jouw nu is).

Probleem ligt dus volgens mij bij jouw modem of provider.

Verwijderd

ExcaliburDexter schreef op 07 september 2002 @ 21:49:
Dit ligt niet aan je router maar aan je breedband verbinding.
Als je Breedband verbinding eruit gaat kan hij geen WAN ip meer krijgen van de DHCP van je provider en dat is wat jij ziet.
Als je router zich zou resseten (zoals met de 1.11 firmware) dan zou je bij "System Uptime" 00:00:00 zien (of zoiets maar in ieder geval geen uur zoals bij jouw nu is).

Probleem ligt dus volgens mij bij jouw modem of provider.
Dat was geen uur, dat was een minuut, dat ding staat al een maand aan
Pagina: 1