Toon posts:

Intern ADSL modem icm freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In q4 maakt KPN eindelijk de telefooncentrale in mijn dorpie geschikt voor ADSL. Nu wil ik er voor zorgen dat alle computers in het netwerk ADSL gaan gebruiken.

Dit wil ik via een pentium 75 freesco router met ingebouwde pci ADSL modem gaan doen. Deze wordt dan op een switch aangesloten net zoals alle andere computers nu al zijn. Nu functioneerd een van de normale computers ook nog als gateway in het netwerk met zijn 56k modem.

Nu echter een paar vraagjes:

Ik ben een totale linux noob en daarom wil ik eigenlijk ook de freesco router opzetten. Krijg ik die interne pci ADSL kaart wel werkende binnen freesco in freesco? Het gaat btw om de volgende kaart Fritz card DSL

Deze is eigenlijk bedoeld voor het duitse ADSL netwerk. Werkt deze dan wel in nederland? HIj werkt met U-R2 en fasttrack netwerken en maakt gebruik van een DSL Ndis Wan Capi driver.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 17:43
Geen idee of er ondersteuning voor zo'n intern kaartje is. Je kunt eens navragen in de forums op www.minddigger.com of www.freesco.info , daar zitten nogal wat freesco goeroe's.

Verwijderd

ik weet niet eens of KPN het wel wil, het gebruik van eigen ADSL modems.

je krijgt er in iig eentje bij je abbo verplicht volgens mij .... dus ik weet niet of je je interne ADSL modem kan gaan gebruiken ...

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 12:09
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 23:48:
ik weet niet eens of KPN het wel wil, het gebruik van eigen ADSL modems.

je krijgt er in iig eentje bij je abbo verplicht volgens mij .... dus ik weet niet of je je interne ADSL modem kan gaan gebruiken ...
Je kunt een abo nemen zonder modem... :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom wil je zo graag een intern modem. Ik vind extern emodems heerlijk je ziet namelijk aan de lampjes veel beter wat hij aan het uitspoken is. Verder kan je er dan een goedkoop isa kaartje van de beurs instoppen die geheid op die pentium werken.

Verwijderd

*eens met Trailblazer

Ik heb Freesco ook geprobeerd overigens, maar ik kreeg het niet aan de gang met ADSL omdat er met een scriptje ingelogd moet worden. Ik kreeg dat scriptje niet geïnstalleerd. :o

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Kaj, met dat scriptje heb je zeker adsl4linux wat vele malen makkelijker is het om je modem te hacken dan is het gewoon een router

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dubbel |:(

[ Voor 0% gewijzigd door TrailBlazer op 01-08-2002 13:05 . Reden: dubbelpost |:( ]

Verwijderd

zeker.. maar ik wilde nou juist geen hack doen.
Uiteindelijk heb ik tijdens de openingsactie van MyCom een goedkope router gekocht, waarmee het ook werkt. Maar het moet zeker kunnen met Freesco; ik heb het alleen zelf niet mogen meemaken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is interne adsl modem wou ik me eigenlijk gaan halen omdat het geen goedkopere oplossing is als een extern ethernet modem en omdat je dan de stap PPPoE kunt overslaan omdat het modem rechtstreeks over de pci bus met de computer communiceerd en niet over ethernet. Dit scheelt een heel stuk aan dingen die fout kunnen gaan.

Het is echter niet zo easy als dat ik dacht om achter de standaarden te komen waaraan het modem moet voldoen.

En idd weet ik ook nog niet of ik dat intern modem wel aan de gang krijg in, maar het ziet er naar uit val wel omdat freesco dial in en lease line modems ondersteund. Ik neem aan dat met het laatstse adsl wordt bedoeld. Ik ga er iig wel eentje op de nederlandse markt kopen, heb ik al een grotere kans dat hij het doet. Of worden er door mxstream en BBNED verschillende standaarden/modems gebruikt?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Volgens www.telec.nl is de FRITZ!Card DSL te gebruiken bij MxStream en BBNed aansluitingen. De systeem eis is een P2 300MHz ofzoiets dus ik vrees dat die 75MHz veel te weinig is.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Een mooi extern (Ethernet) modem is veel handiger, geeft namelijk geen overhead op je server.

You can't have everything. Where would you put it?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:58

Stewie!

Keen must die!

Werkt die interne fritz card ook met een gewone lijn, dus geen isdn adsl lijn? Ik wil m namelijk ook gaan halen, de kaart is namelijk erg goedkoop en werkt betrouwbaar!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

DaMorpheus schreef op 15 oktober 2002 @ 10:36:
Werkt die interne fritz card ook met een gewone lijn, dus geen isdn adsl lijn? Ik wil m namelijk ook gaan halen, de kaart is namelijk erg goedkoop en werkt betrouwbaar!
Er zitten 2 aansluitingen op. 1 voor _een_ ISDN lijn _en_ 1 voor je ADSL.
Hij kan dus direct op je splitter..

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

PipoDeClown schreef op 16 oktober 2002 @ 09:01:
[...]

Er zitten 2 aansluitingen op. 1 voor _een_ ISDN lijn _en_ 1 voor je ADSL.
Hij kan dus direct op je splitter..
maar k dacht dat je adsl lijn voor isdn anders was dan voor gewone lijn. Je krijgt toch ook verschillende modems voor die twee typen?!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Weet iemand het antwoord nu? ADSL voor gewone lijn en ADSL voor ISDN hebben toch verscheillende modems. Kan je deze modem nu gebruiken voor beide soorten ADSL?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

mmmm, en nu helpt nog niemand. Waarom was t in IT niet goed? :(

Verwijderd

waarom wil je zo graag freesco en een intern adsl modem gebruiken dan ? Dat is volgens mij moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik heb hier gewoon mijn ethernet ADSL modem getweakt (of hoe je het ook wilt noemen) en ik kan gewoon internet delen, er zit een firewall in, en je kunt poorten forwarden. Wat wil je nog meer ? :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

een adsl modem die ik EN voor isdn ADSL EN voor "gewone lijn" ADSL kan gebruiken, en dan met deze goede prijs! Is iets van 70 euro in dld en als ik daarmee overal adsl onafhankelijk van het type kan gebruiken, vind ik dat perfect!

Pagina: 1