Toon posts:

Dual monitor onder XFree86 3.3.6 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De standaard installatie van redhat 6.2 (zoot) voor de sparc levert XFree86 3.3.6 mee. Ik heb op deze doos 2 monitoren aangesloten met 2 framebuffer kaarten (1 onboard, en 1 los, nagenoeg dezelfde chipsets enz zie ik in dmesg)

Nu wil ik graag dual monitortje draaien met deze config. Bij het zoeken naar howto's loop ik al snel tegen het probleem dat ik eerst XFree86 4.* moet gaan installen. Aangezien mijn sparcje dan ongeveer een kleine week bezig is met compilen heb ik daar niet zo veel trek in.

Is het een beetje te doen om een dual opstelling te krijgen onder 3.3.6, en zo jah: wie kan mij op weg helpen.

ps:
als ik in XFree86Config kijjk staan er ook geen entry's apart voor mijn monitor en framebuffer kaart? hoe kan dat? (het werkt als een tiet btw)

Verwijderd

Je kan gewoon twee XF86Configs maken en twee aparte X sessies opstarten voor beide kaartjes. Da's erg simpel, alleen zijn het dan dus aparte grafische sessies en kun je geen windows verslepen van 1 naar 2 enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 20:43:
Je kan gewoon twee XF86Configs maken en twee aparte X sessies opstarten voor beide kaartjes. Da's erg simpel, alleen zijn het dan dus aparte grafische sessies en kun je geen windows verslepen van 1 naar 2 enzo.
hoe ga ik dat doen?

Hoe noem ik de 2 verschillende files?
hoe start ik 2 keer x op?

(het is trouwens voor een x-terminal... dus dan kan ik ook geen 2 keer x opstarten, nietwaar?)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het zoeken!!, maar als ik het iets uitgebreider doet
http://www.rpmfind.net/li...&system=redhat&arch=sparc
zie ik dat er geen versie boven de 3.3.6 voor redhat is. Ik had dit al geprobeerd nm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:20:
Hoe noem ik de 2 verschillende files?
Bijvoorbeeld XF86Config-A en XF86Config-B, en dan X opstarten met "startx -xf86config=XF86Config-A" (of B).
hoe start ik 2 keer x op?
code:
1
2
startx -xf86config=/path/to/XF86Config-A -- :0
startx -xf86config=/path/to/XF86Config-B -- :1

Dat start een X sessie op Ctrl-Alt-F7 en eentje op Ctrl-Alt-F8.
(het is trouwens voor een x-terminal... dus dan kan ik ook geen 2 keer x opstarten, nietwaar?)
Jewel, gewoon twee X sessies in plaats van 1 op de server starten, maar het wordt allemaal wel wat moeilijker ja. Het is makkelijker om het eerst ergens lokaal te proberen. ;).
Pagina: 1