[FreeBSD] Floppy install

Pagina: 1
Acties:

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
Ik heb hier een heel oud Compaqje staan (50mhz) die ik graag even zou willen voorzien van FreeBSD.

De install cdrom booten werkt niet dus ben ik nu maar bezig op vanaf floppy te booten zodat ik FreeBSD kan installeren via het internet.

Ik heb kern.flp en mfsroot.flp gedownload en op twee floppy's gezet. Als ik nu het kern.flp floppy er in stop krijg in een "Read error". Een ander floppy (met kern.flp) heeft ook geen nut.

Kan iemand dit probleem misschien oplossen?

(Ik wil FreeBSD 4.6-release installeren).

[ Voor 0% gewijzigd door Steije op 01-08-2002 08:01 . Reden: typo ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Kettrick

Rantmeister!

heb je kern.flp al eens opnieuw gedownload ?

• Steije
Ja, en heb ook de MD5 sums gechecked en die waren OK.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Steije
Fixed, floppydrive van m'n server is kennelijk een beetje brak, die van m'n laptop niet :P

Verwijderd

Steije schreef op 31 juli 2002 @ 20:56:
Fixed, floppydrive van m'n server is kennelijk een beetje brak, die van m'n laptop niet :P
haha! toen ik je verhaal las wilde ik het gelijk gaan posten dat het aan je floppy drive lag. Ik heb nm hetzelfde meegemaakt,

op me sparc, laptop en ibm servertje wilde ze allemaal niet booten van diskette. ik snapde er geen ruk van, tot ik pasgeleden (na heeeeeel lang gekloot te hebben) er achter kwam dat het de floppydrive was van de computer waar ik ze op maakte.

lekker handig 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7