plextor 40/12/40 weigert 40x

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39
Hey, Ik heb net de nieuwe plextor 40/12/40 deels gekocht, en ik gebruik philips cd's die 1x~32x ondersteunen.Laatst hallde ik altijd 40x me branden en duurde het zo'n 2 min maar nu duurt het 5 min.toen ik het via Nero cd speed bekeek leek de snelheid langzamer op te bouwen met dezelfde cd's,normaal schiet de snelheid opeens van 24x naar 36x en dan naar 40x. Maar nu is het echt van 18x,20x,22x,24x en net voor de 40 x is de cd klaar.het is geen ramp maar ik heb er goed voor btaald dus ik wil ook mun 2 min brandtijd ;)

If it aint broke, fix it till it is!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
koop eens echt goede cds en kom dan terug...

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

lSltAlKeR

Time destroys everything!

_MaLa_ schreef op 31 juli 2002 @ 21:57:
koop eens echt goede cds en kom dan terug...
Ben ik het mee eens :Z

Dat het je uberhaupt al gelukt is met die plextor een cd die gecertificeerd is voor 32X op 40X te branden
edit:
(waar nu 40X staat stond eerst 32X opnieuw, komt door het tijdstip :) )

Snap ik nix van! :D Bij mij doet ie dat niet hoor! Maar ja ik brand al me cd's bijna op 4 speed want lager pakt ie niet 8)7

Lijkt me alleen maar beter! Schrijft ie tenminste constant in plaats dat die eerst op spint en daarna weer afspint etc.... Ze mogen dan wel niet misslukken maar heb wel het gevoel dat ie me cd's die op lage snelheid zijn gebrand, sneller afleest dan dingen die op hoge snelheid zijn gebrand. Of zou dat tussen me oren zitten :O

Speedtouch freak

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Plextor heeft dat Powerrec II, die schijnt nogal kieskeurig te zijn met media, dus je moet echt goede hebben..

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

nieuwste versie van je brandprogramma wil ook wel eens helpen :)

Verwijderd

5 min. is te lang, mn lite-on 24 speed is nog sneller, maar ik zou i.d.d. wel eens wat andere cd's proberen, het blijft echter vreemd, toch een ander pakje philips diskies ??

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39
Die van philips zijn al de beste zo'n beetje 80 min 700mb, ik ga meestal voor de 800 mb :P, nieuwste Nero 5 voor de plextor brander,en het vorige pakje wertke wel:)

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Venxir schreef op 01 augustus 2002 @ 12:59:
Die van philips zijn al de beste
Je kan beter zegggen.
Ik vind die van Philips het beste

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 13:51
... Ook hier een bekend "probleem" ...

Mijn Plexwriter 40/12/40A weiger het om cd's hoger dan 24x te branden!

Gebruikte cd's : Platinum 40x, Traxdata 48x (???), en Philips Silverspeed 32x

Gebruikte progjes waren: Nero 5.5.9.14 en Clonecd 4.0.1.10

Nero: volgens cdspeed zouden de Platinums en Traxdata's de 40x aankunnen evenals de Philips de 32x aankon.

Bij het vaststellen van de maximale brandsnelheid kwam ook weer 40x naar boven (Platinum en Traxdata), echter wanneer het branden begint geeft het de melding dat de huidige cd slechts op 24x gebrand kan worden !?!.... dus een "on the fly" zal incl. leadin/-out zo'n 3.50 duren

Clonecd: Vrijwel standaard instellingen, writespeed op max. Ook hier komt de snelheid niet boven de 24x uit, het venster geeft "netjes" 24.00 aan.

Ligt dit toch nog aan de cd's??? of moet ik mijn Plextor maar ter reparatie aanbieden?

Dunhill

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je Plextor is niet stuk, het probleem ligt wel aan de drive. De drive brand audio en RAW DAO op 24 speed en als ik me niet vergis, ook zo je maar een paar secondes overburnt switched the drive ook naar 24 speed. Het is een bekend probleem, het kan met een firmware upgrade wel worden opgelost, dus vraag ernaar bij Plextor of wacht het gewoon af.

(informatie afkomstig van Plextor Forum hier.)

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Pagina: 1