Toon posts:

Geluidskaart en Intern modem verbinden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit mij even iets af te vragen:

momenteel heb ik een headset.
Nu zit deze aangesloten op mijn geluidskaart zodat ik kan NetMeeten (ja een ander programma is natuurlijk ook mogelijk, maar ja) en muziek luisteren via die headset.

Als ik nu wil gaan bellen, moet ik de headset in mijn interne modem pluggen.

Is het mogelijk dat mijn geluidskaart wordt doorgeschakeld naar mijn modem en ik via mijn modem kan NetMeeten en muziek luisteren, zodat ik niet elke keer de headset moet verplaatsen?

Patrick

Verwijderd

Microfoonplug in je modem-mic.in stoppen, van je modem-line.out naar je geluidskaart-line.in met een los snoertje, en je koptelefoonplug in je geluidskaart-speaker.out stoppen.

Simpel toch?:)

Verwijderd

ja dat kan. Daar heb je zo'n soort cdrom audio kabelte voor nodig. Uiteraard moet dan op zowel modem als geluidskaart een aansluiting zitten. Bij een sblive zit iig een aansluiting hiervoor.

/edit wat kip zegt kan ook maar het kan dus ook intern volgens mij

Verwijderd

IDD, maar er zijn weing modems die een connector voor naar je geluidskaart hebben, helaas...:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SoundBlaster Pro (ouwetje nog) en een Tornado modempie 56k6 (redelijk nieuw). Enig idee?

Alvast bedankt in ieder geval!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Op maandag 16 oktober 2000 00:33 schreef KIP het volgende:
Microfoonplug in je modem-mic.in stoppen, van je modem-line.out naar je geluidskaart-line.in met een los snoertje, en je koptelefoonplug in je geluidskaart-speaker.out stoppen.

Simpel toch?:)
Hmmm, ziet er flex uit. Dit wil ik dus ook proberen, maar hoe zit het dan met voice-ip? Kan je wel gewoon Roger Wilco blijven gebruiken? Ik vraag me dit af omdat je microfoon in deze setup niet meer direct is verbonden met je geluidskaart. Of maakt dat allemaal niets uit omdat het toch op hetzelfde circuit zit? :?

Ik heb helaas geen interne connector op mijn 56K softmodem... :(

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Sorry mensen, maar dit wil ik toch heel graag weten dus...

* RedTop schopt dit topic ff omhoog :P
Pagina: 1