Toon posts:

hopeloos probleem met abit kt7 A raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben vanmiddag een nieuwe geforce 4 Ti4200 gekocht
deze plaatste ik op de juiste wijze in het moederbord
ik zet de pc aan en alles loopt prima
opeens ga ik rebooten en het scherm springt op zwart
hij blijft hierin hangen en het enige wat helpt is de stroom eraf en dan weer opstarten
daarna kwam het beeld weer terug maar toen kregen we een foutmelding dat het keybord niet aangesloten was en vervolgens dat er een system disk in de floppy moest worden gestoken...
wazige foutmeldingen
gekeken op de site --> geen info
search ---> werkt niet
iemand die bekend is met dit probleem?
en zo ja? wat doe je eraan?

Verwijderd

tot hoever start ie op?

kun je nog wel in het bios komen?

Verwijderd

Topicstarter
als ik de pc een poosje zonder stroom laat dan startie gewoon weer op
bij 3D bewerkingen crashed de pc hard
in de bios komen is geen probleem
we hebben net een BIOS update gedaan en kijken nu ff of dat geholpen heeft

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Zo direct van de Abit site gesleept...
BIOS ID: 9R
Fix nVidia GeForce4 Ti4x00 AGP card compatible issue with Windows XP.
HPT 37x BIOS version 1.11.0402.The RAID function is for KT7A-RAID only. This BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected.
BIOS Compile Date: 6/11/2002.
Dit is alleen als je een Abit KT7A-Raid Version 1.3 hebt. Verder is Abit KT7A heel eigenwijs wat betreft videokaarten en het warmbooten omdat daar wat probleempjes zitten mbt het goed zetten van de CPU timings, reden waarom versie 1.0 tot 1.2 ook niet officieel Athlon XP ondersteuning hebben.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Zet je I/O eens wat hoger 0.1 V of 0.2 V :), want ik heb zelf asus v7700 deluxe, en die doet soms ook vreemd :+.
ConZito schreef op 31 juli 2002 @ 20:19:
Zo direct van de Abit site gesleept...

[...]

Dit is alleen als je een Abit KT7A-Raid Version 1.3 hebt. Verder is Abit KT7A heel eigenwijs wat betreft videokaarten en het warmbooten omdat daar wat probleempjes zitten mbt het goed zetten van de CPU timings, reden waarom versie 1.0 tot 1.2 ook niet officieel Athlon XP ondersteuning hebben.
Nou het leuke is, alles werkt gewoon goed :? Er is helemaal geen probleem met de XP en v1.0/v1.2 :(. Maar abit denkt van niet, misschien hebben ze gelijk maar de kans is klein volgnes mij dat er een fout komt :+.

Ze hadden het bestwel software matig op kunnel lossen.

Verwijderd

Zoals vaker op dit moment, lijkt het een beetje of de voeding het niet meer trekt.

Voor de BIOS settings, probeer eerst de safe defaults op te halen, en daarna de AGPx4 en de fastwrites uit.

(Zet wel de IDE devices weer terug op UDMA :) )

De AGP drive strength, als je die van auto wilt afhalen, zou DC of DE moeten zijn. Zo draai ik er dus mee. ;)
(KT7-RAID TB1333@1440 Aopen Aeolus Ti4200 128 Mb)
Pagina: 1