Toon posts:

iiyama 21" convergentie prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search werkt niet dus ik weet niet of dit al eens langs is gekomen.

Ik heb pas een gebruikte iiyama 21" monitor (vision master pro 21) gekocht, ben er erg happy mee, alleen er is een klein probleem. De horizontale convergentie is niet helemaal goed te krijgen voor het hele scherm. Als ik hem zo instel dat het scherm boven scherp is, is het onderaan niet helemaal scherp meer, er is een kleine rode 'schaduw' te zien aan de rand van het scherm. Zet ik hem goed voor onderaan, krijg ik boven een blauwe rand.

Is dit op te lossen? Of moet ik teruggaan ermee (heb een maand omruilgarantie maar dit was de laatste iiyama, rest was Eizo en LG - is dat wat?)

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Heb je ook al eens in het 'service' menu gekeken? (Bij dit type de toetsen 'menu', '-' en '+' tegelijk ingedrukt houden en dan de monitor aanzetten).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dat wist ik nog niet. Heb er wel wat mee zitten stoeien nu en na wat gedraai aan 'V DBF' en 'H DBF' is het al wat beter, heb ook alle 3 de colorguns wat feller gezet (was nogal donker vantevoren).
Is er ergens op internet een setup guide/progje hiervoor te vinden? Heb wel gegoogled maar kon niks vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje, weet iemand een programma met testbeelden om je monitor goed in te stellen?

Verwijderd

Je kan http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm proberen.

edit:
Er is ook nog een testprogrammatje van Philips bedenk ik me net
met wat meer mogelijkheden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, met dat programma was duidelijk te zien dat er idd een probleem met de convergentie op een deel van het scherm was. Convergentie was dus niet voor het hele scherm goed te krijgen, dus wazig beeld. :(

Heb hem vandaag omgerolen voor een 21" Eizo, echt superstrak beeld nu :9~
Pagina: 1