Welke Geforce 4?

Pagina: 1
Acties:

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Hey,
Ik ben van plan om binnenkort een geforce 4 kaartje te kopen, en ik denk dat ik dat het beste hou op de TI 4400 (nog redelijk in prijs).
Nu zou ik liefst een kaart hebben met een video in om mijn video's te bewerken.
Is dit een goed idee? Of ben ik beter af met een speciale kaart voor videobewerking?
De enige kaart die ik tot hiertoe kunnen vinden heb die dat bij het TI 4400 model aanbied is MSI.
Nu heb ik nog niets teruggevonden met de search op het forum over dit merk.
Is dit een goed merk voor Geforce kaarten? Of is Chaintech beter... of misschien Asus?
Elke verdeler gebruikt waarschijnlijk wel een andere architectuur en volgens mij doet dit wel uit aan de snelheid van je geforce 4.
Enige tips?

One Man Can Make A Difference.

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14

M2B

Als ik jou was zou ik een Gainward pakken zit gratis een videobewerkingskaart en software bij, deze kaart heeft tevens een video in functie

• Kimberly
  • Laatst online: 18-08 16:29
Inderdaad de Gainward.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Daarnaast is Gainward (Leadtek trouwens ook) vaak ook erg goed overklokbaar, we zijn tenslotte tweakers he :)

I love watercooling

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Voor simpel capture werk om bv iets vervolgens meteen naar DivX te zetten is een video in van een vga kaart of simpele tv kaart leuk.

Wil je echt video's bewerken en ze terug zetten op video ga dan voor een echte videobewerkingskaart! Aangezien die een veel betre kwaliteit hebben en dus ook mooier is. Maar die zijn wel wat duurder, tis maar wat je wilt. Heb zelf een DC10+ en een PCTV én nog een video in op mijn Asus V6800 maar die van de DC10 is het mooist. Die van de PCTV en de Asus zijn leuk maar hebben alleen software compressie en dat haalt het niet bij de hardwarematige encoder van de DC10 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• KI2000
Het is niet echt de bedoeling om iets gewoon op DivX te zetten, maar meer om video's die ik heb opgenomen met mijn camera (vakantie en zo) te bewerken en vervolgens weer op videocassette te rammen.
Het is nog een gewone camera hoor met compact vhs, nog geen digitale.
Is zo een DC10 te betalen? Kan ik ergens info daarover vinden?
Of zou zo een video in/uit van een 3d kaart volstaan?
Ik zou wel niet graag veel kwaliteitsverlies hebben natuurlijk, maar de prijs moet ook te doen zijn, want ik gebruik dat nu ook weer niet zo heel veel.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

KI2000 schreef op 31 juli 2002 @ 20:12:
Het is niet echt de bedoeling om iets gewoon op DivX te zetten, maar meer om video's die ik heb opgenomen met mijn camera (vakantie en zo) te bewerken en vervolgens weer op videocassette te rammen.
Het is nog een gewone camera hoor met compact vhs, nog geen digitale.
Is zo een DC10 te betalen? Kan ik ergens info daarover vinden?
Of zou zo een video in/uit van een 3d kaart volstaan?
Ik zou wel niet graag veel kwaliteitsverlies hebben natuurlijk, maar de prijs moet ook te doen zijn, want ik gebruik dat nu ook weer niet zo heel veel.
Voor het geen jij wilt moet je echt een DC10+ of een andere videobewerkingskaart pakken, deze hebben een goede video-in en video-uit. En hebben een goede hardwarematige compressie. Info kan je vinden op http://www.miro.com :)

Voordeel van zo'n tv out is dat je gewoon het filmpje in de mediaspeler kan afspelen en dat ie via de bewerkingskaart onder hoge kwaliteit fullscreen wordt weergegeven via de tv out van dat kaartje :)

Vanwege het feit dat je hem terug wil zetten op video is het prettige als de kwaliteit hetzelfde blijft. Een DC10+ kost rond de 250€. Als je van plan bent een DV camera te kopen kan je overwegen een DV200 of DV500 te nemen die zijn wel duurder. En er is nog een model die vermeld staat als DV en die ook analoge video in en uit heeft, weet zo ff niet hoe die heet, maar ik zou daar voor gaan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Gainward is niet alleen goed overclockbaar, de golden sample serie is zelfs met garantie overclockbaar tot op zekere hoogte

• KI2000
Dan wordt het gainward, heeft er iemand ervaring met de online winkel "Mindfactory" tussen haakjes?

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14

M2B

Nee sry geen ervaring mee, bij die gainward zit ook een 3d bril is ook weer een leuk extraatje

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

M2B schreef op 01 augustus 2002 @ 10:33:
Nee sry geen ervaring mee, bij die gainward zit ook een 3d bril is ook weer een leuk extraatje
Toch niet net zo'n bril als bij Asus he ? Dat zijn echt van die wegwerpdingen B)

Verwijderd

Wilt ook weten wat de beste Geforce 4 kaart is....
Pagina: 1