Toon posts:

HD niet toegangelijk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 10 gig schijf (daarop staat net weer Win XP) en een 40 Gig waarop ik een heleboel dingen heb staan (back-ups, games etc.)

In de bios worden beide schijven gewoon gezien, ook in Windows kan ik die van 40 zien.

Maar als ik erop klik krijg ik de volgende fout: D: (40 gig schijf) is niet toegangelijk, De parameter is onjuist.

Dus dan ga ik naar systeembeheer >> Computerbeheer >> Opslag >> Schijfbeheer

En daar staat tie ook maar er staat een rood kruis bij en de tekst 'onleesbaar' en 'dynamisch'

Als ik rechtermuisknop erop doe dan kan ik kiezen uit de volgende opties: Schijf converteren naar standaardschijf , eigenschappen en help.

Als ik de eerste optie kies dan wil tie hem dus formatteren, dit wil ik dus niet aangezien er teveel opstaat wat ik graag wil behouden.

Dus weet iemand hoe ik die schijf kan inschakelen zonder te hoeven formateren, ook al is het maar voor even (ook al is tie dan erg onstabiel) dan heb ik iig de tijd om even wat belangrijke spullen eraf te halen.

Dus wie kan me helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NTFS of FAT partitie?
Als het FAT is dan kun je misschien makkelijker onder DOS backuppen.
anders met EZrecovery of Lost en found proberen te backuppen.

Verwijderd

als het een ander bestands systeem is heb je dus kans dat je er niet bij kan komen misschien idd in dos gaan backuppen

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Hij kan in winXP gewoon NTFS lezen. (en welke anders?)

Controleer het even met fdisk :) (clean het bootrecord?)

Hoe komt dit trouwens?? Was dit zomaar - ineens :? of heb je met linux lopen kloten

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Maar als ik erop klik krijg ik de volgende fout: D: (40 gig schijf) is niet toegangelijk, De parameter is onjuist.

Deze error heb ik ook wel eens gehad en het had echt met het file system te maken

Verwijderd

Topicstarter
NTFS is het.

En ik had een nieuwe mobo en nieuw proc gekocht en deze dus ingebouwd en me HD's er gewoon op aangesloten.
Maar heel XP ging raar doen en ik kwam ook niet meer in WinXP behalve in veilige modus en toen heb ik dus spullen van me Primary HD naar me andere HD gebacked up.

Toen me ouwe mobo en proc er weer in gedaan en WinXP weer geinstalled en toen kwam ik er niet meer op.
Zoals ik al zei hij wordt wel gewoon gedetecteerd.

Waarschijnlijk had ik een te lage voeding voor die nieuwe mobo/proc.
Ik draai nu een AMD Athlon 650, 384 SDRam en een Geforce 2 Pro op 250 Watt en dat probeerde ik dus ook met een AMD Athlon XP 2000+ , MSI K7t266 Pro2 mobo met 512 DDR geheugen.

Maar in veilige modus deed mijn andere HD het gewoon nog.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik werd het wachten op repliek van Maxtor's support een beetje zat dus ik wilde de schijf gaan converteren naar een standaardschijf (zie eerste post) en als ik dat probeer dan veranderd de muisaanwijzer heel even in een zandlopertje en dan is er nog nix gebeurt.

Dus weet iemand wat dit is en hoe ik het fix ?

Nu even heel iets anders: ik probeerde laatst de demo van Delta Force Black Hawk Down te spelen en toen liep tie vast en kreeg ik een blauw scherm met de volgende tekst: driver_irql_not_less_or_equal en de fout zou zitten in portcls.sys
Dit is nou al een aantal keer gebeurt en als ik dan opnieuw probeer op te starten dan blijft Windows XP hangen bij dat laad scherm (met die blauwe blokjes naast elkaar die door zo'n balk heen gaan) met veel geluk kom ik dan toch weer in Windows maar dit is toch zeer verontrustend.

Ik heb een MSI K7t266 Pro 2 een AMD Athlon XP 2000+, 512 DDR geheugen en een Geforce 2 Pro 64 MB.
Ik heb een 300 watt voeding (eerst een 250 watt maar toen kreeg ik erg veel problemen met deze configuratie)
Ik heb alle drivers geupdate enzo.

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar geprobeerd mijn HD te formatteren maar WinXP gaf toen dit aan: Het formatteren is niet voltooid.

En weet iemand een goed gratis data recovery proggie want met Ontrack Data Recovery Proffessional Trial kwam ik er wel op maar kon ik geen bestanden kopieren naar em andere HD.
Pagina: 1