hete voeding

Pagina: 1
Acties:

• flippo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11-2023
Sinds een paar dagen loopt mijn voeding warm en de fan van mijn voeding
gaat in turbo mode. ik heb nog niet de moeite genomen om trouble te shooten cq. stekkers losnemen en kijken of hij meer afkoelt.
Ik merk wel als ik wat meer van mijn processor vraag dat de voeding warmer wordt
maar daar had ie vroeger geen last van.

Heeft iemand ervaring omtrent dit, zijn er bepaalde dingen die dit veroorzaken zodat ik wat gerichter kan zoeken ??

AMD1200 (niet meer overclocked) 2 harde schijven, cd-writer.

had eerst een 200 watt voeding en werkte zonder problemen. heb een half jaar terug maar een 300 watt voeding geplaatst en dit zou toch meer dan voldoende zijn.. :?

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Het is deze week erg warm (30 graden). Dat zal er misschien voor zorgen dat je voeding het ook een beetje warm krijgt.

Verwijderd

stof misschien? Heb je 'm al eens zuivergemaakt vanbinnen?

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
heeft het misschien met de buiten temperatuur van de laatste paar dagen te maken? :?

-te laat-

• flippo
de voeding is schoon , en in huis is het 5 graden warmer maar of dat het is zal nog blijken..

• flippo
Nu mijn oudere voeding geplaatst van 250 watt. Gebruikt 40 watt minder en dus een stuk koeler. Had mijn multimeter in serie gezet met de 220v input. hete voeding .67 amps en oude koele .47 amps. Scheelt .2 amps is zo'n 40 watt... nu de bon nog even zoeken voor de garantie........

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

heb er nu ook last van.. Me voeding wordt ongeveer 50-60 graden aan de buitenkant, en dat is ondanks dat de kast openstaat. Door er een 40W 220V fan op te richten krijg ik de temp wel naar beneden, maar ik denk toch dat ie op z'n eind begin te lopen :(

P.S. Voeding is noname 230W silent PSU, en behalve wat in m'n specs staat hhangen er nu nog 2 80GB Maxtor7200LB schijven aan...

Gisteren net een POV GF4Ti4200 besteld, en meteen maar een 360W enermax erbij.. Toch wat veiliger :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Pagina: 1