shells, bouncers en vhosts... wie legt het mij uit?

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 06:59

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Samen met een vriend had ik graag een bouncer opgezet om via elkaars computer anoniem te kunnen irc'en.

omdat ik enkel windows heb ik dus psybnc afgehaald en geconfigged. het lukt dus om via elkaars computer te connecten en dan kun je dus geen /dns doen 8)

Maar ik had graag zo'n coole vhost gehad, en dat lukt dus niet :(
ik kan wel een vhost instellen maar dan geeft hij nog steeds het adres van m'n provider.

Iedereen heeft het steeds over shells, maar hoe werkt dat eigenlijk? Kun je ook vhosts gebruiken met de windowsversie of heb ik ECHT een shell nodig?

Alvast bedankt!

Verwijderd

een vhost werkt alleen als je ook daadwerkelijk zo'n elite domein naam op je server hebt. De normale thuiskabelaar kan daar dus niet gebruik van maken, aangezien chello/@home/casema/blaat gewoonweg alle verbindingen aan haar kant het internet opschopt als *.provider.nl

Wil je i.am.an.elite.haxx0r.that.0wnz.j00.on.ircn3t.org ofzo, zul je een shell provider moeten vinden die zo'n vhost aanbied.
LET WEL: vhosts lijken cool maar worden als vervelend ervaren (en je krijgt een stempel opgedrukt van "(wannabe) scriptkiddie"); verder lees even dit: http://www.dnsspam.nl

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

dawsie schreef op 31 juli 2002 @ 19:06:
Samen met een vriend had ik graag een bouncer opgezet om via elkaars computer anoniem te kunnen irc'en.

omdat ik enkel windows heb ik dus psybnc afgehaald en geconfigged. het lukt dus om via elkaars computer te connecten en dan kun je dus geen /dns doen 8)

Maar ik had graag zo'n coole vhost gehad, en dat lukt dus niet :(
ik kan wel een vhost instellen maar dan geeft hij nog steeds het adres van m'n provider.
Vhosts werken alleen als je bijv.

pietje.is.een.aap.com wilt, moet piet.is.een.aap.com resolven naar jou ip (en aap.com van jou zijn).

Bovendien moet jij een reverse instellen (iets wat je normaal gesproken niet kan ;)), dan resolved hij ook van ip naar hostname. Dit kunnen consumenten aansluitingkjes dus meestal niet (of tot op zekere hoogte, met xs4all host bijv.)
Iedereen heeft het steeds over shells, maar hoe werkt dat eigenlijk? Kun je ook vhosts gebruiken met de windowsversie of heb ik ECHT een shell nodig?

Alvast bedankt!
Je kunt een PsyBNC installeren op een shell, daarnaar connecten met mIRC of whatever en voila, je hebt je host. Je Vhost-gedoe moet je bij je shell-provider regelen wat dat kun je niet op jou verbindinkje :).

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
ik wil ook geen "i.am.an.elite.haxx0r.that.0wnz.j00.on.ircn3t.org" ik wil gewoon anoniem surfen en van die kiddies af die me hele dagen lopen te pingen :)

alvast bedankt beiden... ik kijk maar een uit naar een goede shell :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gaat niet werken, tenzij je een vast IP adres hebt, en een domain regged en daarop configureerd.... en je provider moet niet moeilijk doen en dat doen ze meestal wel :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

dawsie schreef op 02 augustus 2002 @ 02:17:
ik wil ook geen "i.am.an.elite.haxx0r.that.0wnz.j00.on.ircn3t.org" ik wil gewoon anoniem surfen en van die kiddies af die me hele dagen lopen te pingen :)

alvast bedankt beiden... ik kijk maar een uit naar een goede shell :)
En dus de shell-provider jou pings ontvangt? :)

Ik had 't trouwens over een IRC-bouncer. Voor internet-websites kun je de proxy van je ISP gebruiken.,

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
zou het niet werken met de service van no-ip.com ?

die linkt mijn IP toch aan een naam...

of wordt dat gewoon getunneld naar mijn ISP zondermeer

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23
ga je toch gewoon IRC'n met een socks5 proxy ? let wel, veel servers scannen op proxygebruik en dan word je van het netwerk afgepleurd.

Verwijderd

dawsie schreef op 02 augustus 2002 @ 12:05:
zou het niet werken met de service van no-ip.com ?

die linkt mijn IP toch aan een naam...

of wordt dat gewoon getunneld naar mijn ISP zondermeer
Nee, no-ip.com linkt een naam aan je IP.
Je moet een IP hebben dat aan een naam gelinkt wordt en vervolgens moet je ook die naam aan het IP linken, dan kan je een host naar keuze gebruiken, mits je dus dns server voor dat domein en je ip kan aanpassen.
Als ik jou was zou ik eens kijken naar 6to4. Dat houdt de meeste script kiddies wel een eindje uit de buurt en is met bv. WinXP nog vrij eenvoudig te implementeren. Want ook met een vhost (mits je dat direct vanaf je eigen pc doet en niet via een proxy) kan je adres gewoon achterhaald worden.

Verwijderd

je kan wel stiekum van provider wisselen met een proxy of met HTTP-TUNNEL

zit een leuke www host tussen :+

je kan ook een ircop/admin vragen voor /sethost te doen :+
Pagina: 1