Post rembourszendingen automatiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Ik wist niet precies waar ik dit topic precies moest plaatsen, overig dan maar.

Ik ben sinds kort een klein internet bedrijfje gestart. We verkopen producten. Mensen kunnen vooruitbetalen via de bank, en bestellen via rembours.

Als mensen vooruitbetalen verzenden we via het EasyStamp systeem van TPG Post. Je kunt dan op de PC pakketzegels uitprinten. Dit gaat grotendeels geautomatiseerd, direct worden betaalde zendingen doorgestuurt naar het EasyStamp systeem, waardoor we geen handelingen hoeven te verrichten.

Rembours echter zorgt voor veel meer problemen. Elk rembours formuliertje moet namelijk met de hand ingevuld worden. Dubbel wel te verstaan, want er moeten 2 formulieren mee gestuurd worden.

Het is op dit moment nog niet zo'n heel groot probleem, we kunnen nu het schrijven nog wel bijhouden. Maar we groeien hard, en ik zou graag het proces van rembourszendingen grotendeels geautomatiseerd willen zien. Weet iemand een oplossing voor het automatiseren van rembourszendingen?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:12
Als alles met de hand ingevoert moet worden lijkt het me niet slim om de PC erbij te gebruiken :P

• wace
Ja, nou je gaat mij niet vertellen dat ze bij Alternate bijvoorbeeld alles met de hand invullen.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n shopje gehad, en ook errug veel onder rembours verstuurd. En nooit zelf ingevuld, altijd uitgeprint vanuit het proggie dat de Post zelf levert. Ik weet niet wat voor proggie het is wat jij hebt, maar ik kon destijds gewoon rembours formuliertjes printen binnen hetzelfde proggie. Misschien moet je je helpdesk maar eens bellen voor een andere versie van je proggie ofzo..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Het lijkt me dat je eerst TPG Post gaat vragen stellen...

http://www.tpgpostbusiness.nl

[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 31-07-2002 22:14 . Reden: Extra info ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• wace
Hmm... Ik zal ze idd maar eens bellen morgen.
Ik vind dat een beetje raar omdat voor EasyStamp geen remboursmogelijkheid is omdat dat 'technisch niet mogelijk is'... Daarom had ik de moed al opgegeven dat TPG zelf zo'n programma levert.
Rrainman, moest je toen gewoon op de formulieren printen die je nu met de hand moet invullen, of waren dat aparte formulieren speciaal voor de computer?

• wace
Gebeld met TPG Post business. Volgens die man bestaat er geen programma waarmee je rembourszendingen kunt automatiseren. Wat ze wel kunnen doen is (voor 90 euro) het van te voren afdrukken van ons adres op het roze doordrukvelletje... Daar heb ik errug weinig aan.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:06
Koop een matrix printer: probleem opgelost :)

-

Verwijderd

check onderstaande link, het is niet het proggie wat ik bedoel maar dat is ookweer een jaar geleden ofzo.... volgens mij is dit wel wat je zoekt

http://www.tpgpostbusiness.nl/mailcenter/index.html

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je gebruikt, maar ik heb zelf ook een webshop en het inlezen van de bestellingen geautomiseerd. De remboursformuliertjes print ik met een sjabloon in excel gewoon uit met de gegevens zoals ie ingelezen zijn door m'n programmaatje...

• wace
Dijkey, hoe print je dat uit dan? Bijvoorbeeld het roze doordrukformuliertje, print je dat dan 3 keer ofzo? En met wat voor printer print je dat dan? Ik heb maar een normale HP Deskjet, kan het daar ook mee?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Als je doorslag formulieren hebt kom je automatisch uit bij een matrix printer. Dat is ook de enige reden dat die dingen nog goed verkrijgbaar zijn. En het is toch niet zo moeilijk om de bestelgegevens even uit te lijnen voor dat formulier. Dat zou je zelfs in excel ofzo nog wel kunnen doen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Inderdaad gewoon een oude matrixprinter....ben blij dat ik 'em nooit weggedaan heb

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Bij TPG hebben ze een zogenaamd IT-pakket. Je moet dan wel zo'n 1500 pakketten per jaar hebben. In het begin hadden we het opgelost met een marcootje in word. Gewoon stapeltje formuliertjes in de printer douwen en printen maar. Werkte goed!

Specs

• wace
Rob.B: Dat wist ik niet! Maar ik weet niet zeker of we 1500 pakketen halen... Misschien 1000 wel. Ik ga toch eens kijken of dat misschien gaat lukken met een Matrixprinter. Dat die dingen nog op de markt zijn...

• Manual
Ik neem aan dat je al klant bent bij TPG??

Specs

• wace
We hebben nog geen klantnummer, maar dat kunnen we eventueel zo aanvragen.

• Manual
Zou ik zeker doen. Scheelt een hoop geld. Alleen dan kan je volgens mij dat IT pakket krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Manual op 04-08-2002 19:04 . Reden: Ik werd gedwongen ]

Specs

• wace
Ik heb alles nog eens nagerekend, maar 1500 pakketen halen we niet. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar de matrix-printers. Weet je toevallig het verschil tussen 9 naalds en 24 naalds?

Verwijderd

wace schreef op 05 augustus 2002 @ 00:13:
Ik heb alles nog eens nagerekend, maar 1500 pakketen halen we niet. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar de matrix-printers. Weet je toevallig het verschil tussen 9 naalds en 24 naalds?
De drempel is bij mijn weten 1000 pakketten hoor, ik weet niet waarom dat 1500 is opgedoken :?

• wace
Ja, je hebt gelijk. Mijn fout. Ik heb inmiddels een afspraak met iemand van de TPG. Deze komt 22 augustus langs.

• Manual
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:42:
[...]
De drempel is bij mijn weten 1000 pakketten hoor, ik weet niet waarom dat 1500 is opgedoken :?
Ik weet dat het zo rond de 1500 paketten was. 1000 was het volgens mij niet. Anyway. Hij heeft al gebeld met de TPG en komt er vanzelf achter. :)

Specs

Pagina: 1