Is dat nu leip zo'n cpu koeler vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ik zit er over te denken om mijn ThermalTake Volcano 6 Cu+ te vervangen door een ThermalTake Volcano 7. Ook wil ik mijn pasta vervangen door arctic silver.
Ik heb een Athlon 1800+, maar ik heb daar dus ook over gehoord dat die dingen vooral gevoelig zijn voor aanraking en dergelijke, en dus gauw de kloten op gaan.
Nu is een amd'tje niet zo duur meer vandaag de dag, maar toch zou het jammer zijn als ik door te klooien mijn cpu naar de hemel help.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50
Natuurlijk is voorzichtigheid geboden. Niet effe snel iets willen vervangen. Maar als je voorzichtig doet, komt het allemaal goed. Zo snel breekt er nou ook weer niet een stukje van je core af...

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Amd xp core's breken niet zo snel af, tenzij je er onvoorzichtig mee op gaat.

Koop trouwens de volcano 7+

iStockphoto

Verwijderd

Een CPU koeler vervangen is echt niet moeilijk. Alleen zijn er nogal wat, ehh, 'klungelige' mensen op deze planeet. En dan hoor je dus horrorverhalen. Ik persoonlijk monteer bijna dagelijks koelers op allerhande CPU's. Waaronder ook veel AMD's. Je moet gewoon voorzichtig zijn en niet haasten. Koud kunstje.

Niet forceren. Als het niet gaat, niet door blijven duwen. En ook belangrijk: niet de koeler draaien als je 'm op de core hebt geduwt.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:23:
Alleen zijn er nogal wat, ehh, 'klungelige' mensen op deze planeet. En dan hoor je dus horrorverhalen.
Zie: http://www.watbenjedan.nl

:+ :D

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Hmm thanx, ik ga met goede moed de uitdaging tegemoet. Het is namelijk het enige dat ik nog nooit heb gedaan, de rest is allemaal a piece of cake :P

Verwijderd

ik heb vanmiddag nog ff cooler er af gehaal bij mij, om potloodstreepjes opnieuw te doen (want het werkte eerst niet, en nu nog niet maja... :) ). Gewoon zorgen dat je het ding er recht op houd dan komt het wel goed :)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Als je voorzichtig te werk gaat, kan er weinig fout gaan.
En nog even over die koelpasta: een héél dun laagje aanbrengen! En niet je hele CPU vol gaan smeren, maar alleen je core. Maar dat wist je natuurlijk allemaal al. ;)
offtopic:
Wat een meesterlijke topictitel :D

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Dat van die core wist ik al ja :)
Maar toch bedankt. Heeft iemand ervaring met zo'n fan adapter? Dan zet ik er namelijk gewoon een 8 cm fan op. Heb er nu dus een 6 cm op zitten(Duh Volcano ZES).

Verwijderd

Sorry als ik het zeg, maar je bent echt een spastische randdebiel als je een CPU-core crusht.
In een dronken bui gaat me dat nog zelfs goed af..

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 21:37:
Sorry als ik het zeg, maar je bent echt een spastische randdebiel als je een CPU-core crusht.
Ben ik het niet mee eens. Als je zoiets voor het eerst doet, en je weet niet goed hoe het moet dan kan het misgaan. Ik weet zeker dat je ook de nodige dingen hebt gesloopt, omdat dit de eerste keer was dat je het deed en/of niet goed wist hoe het moest. Verder heeft de topicstarter niet veel aan dit soort (afkraak)opmerkingen.

* M14 heeft gesproken

edit:
Als je goe hebt gezope kun je nie eens recht lope, laat staan zo'n ding vervangen.......... Als je wel recht kunt lope heb je nie goe gezope :9 8)7

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Gewoon je voor je artic silver je bankpas en een wattestaafje gebruiken. Kan er niks misgaan. Als je het daarmee kapot kan krijgen weet ik het ook niet meer.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik had die Volcane 6 CU+ ook en die heefteen goede clip. is zo los te halen door een platte schroevendraaien in dat 'uitsteekseltje' te steken :P
NIET UITSCHIETEN anders heb je nieuw mobo nodig. verder kan er bijna niets mis...

owja. tip: koelpasta niet recyclen. goed schoonmaken en opnieuw aanbrengen :+

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 22:57

TdV

Ik heb gewoon zelf zon fan adaptertje gemaakt, werkt echt heel goed, daar hoef je niet voor te dokken. Ik heb het met een kunsstof placemat en een soldeerbut gedaan, fluitje van een... Zelf heb ik overigens wel ns mn core gecrusht terwijl ik er zeker de tijd voor genomen had en het netjes probeerde te doen. De koeler was alleen behoorlijk zwaar waardoor een nokje van de socket afbrak en de koeler dus schuin kracht op de core kon uitoefenen met funest resultaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 21:37:
ik zie dat je pIV gebruiker bent daar is het niet bij mogelijk maar het wil toch echt wel @ amd zohart zijn ze niet, er hoeft maar 1 korrel zand door je koelpasta te hebben wil die al stuk (zoniet breekt ie en anders brand ie wel door...)

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
TDV had het ook zin mbt tot de temperatuur zo'n adapter?

Ik had ook gelezen dat er nu arctic silver III is, iemand die al gebruikt? Want je hoort ook best vaak verhalen dat de temperatuur juist omhoog(!) gaat als je de koelpasta vervangt.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 22:57

TdV

REDFISH schreef op 01 augustus 2002 @ 13:01:
TDV had het ook zin mbt tot de temperatuur zo'n adapter?

Ik had ook gelezen dat er nu arctic silver III is, iemand die al gebruikt? Want je hoort ook best vaak verhalen dat de temperatuur juist omhoog(!) gaat als je de koelpasta vervangt.
Die fan adapter heb ik erop gezet voor een lagere temperatuur en minder herrie. Voor de temperatuur scheelt het behoorlijk maar dat hangt af wat voor 8cm fan je erop zet. Ik heb er gewoon een uit een voeding gesloopt dus zo goed zal ie niet zijn. 8cm fans halen met dezelfde geluidsniveau's meer airflow dus in principe helpt het. Ik heb wel een goede connectie van cpu naar koelblok want als het blok niet heet word heeft een grotere fan geen zin.

Er zit ook AS3 op maar aangezien ik nooit andere as heb kan ik niet zeggen hoeveel beter het is, in ieder geval wel beter dan generieke zilveren prut van coolermaster of spire of zo. Bij het vervangen van prut is het belangrijk dat je core goed schoon is en dat is heel moeilijk te bereiken. Ik heb het met x10 gedaan. (weet zo snel niet wat het is maar het zal iets van wasbenzine of thinner zijn, weet het zo niet)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

REDFISH schreef op 31 juli 2002 @ 18:56:
Ik zit er over te denken om mijn ThermalTake Volcano 6 Cu+ te vervangen door een ThermalTake Volcano 7. Ook wil ik mijn pasta vervangen door arctic silver.
Ik heb een Athlon 1800+, maar ik heb daar dus ook over gehoord dat die dingen vooral gevoelig zijn voor aanraking en dergelijke, en dus gauw de kloten op gaan.
Nu is een amd'tje niet zo duur meer vandaag de dag, maar toch zou het jammer zijn als ik door te klooien mijn cpu naar de hemel help.
ROFL :D de kloten op gaan? :D :D

Gewoon zorgen dat je de koeler er in een keer goed op zet en niet aan dat ding gaan draaien ofzo.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Voor het juist aanbregen van Arctic Silver, zie:

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

:P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:41
TdV schreef op 01 augustus 2002 @ 12:27:
Ik heb gewoon zelf zon fan adaptertje gemaakt, werkt echt heel goed, daar hoef je niet voor te dokken. Ik heb het met een kunsstof placemat en een soldeerbut gedaan, fluitje van een... Zelf heb ik overigens wel ns mn core gecrusht terwijl ik er zeker de tijd voor genomen had en het netjes probeerde te doen. De koeler was alleen behoorlijk zwaar waardoor een nokje van de socket afbrak en de koeler dus schuin kracht op de core kon uitoefenen met funest resultaat.
Op die manier dus ook wat gesloopt: zou ff een cooler van een K6/3+ aftrekken, zat met die gore roze plaktroep vast. coolerklem kon niet eerder los dan dat de cooler niet meer vastzat aan de CPU, dus aan 1 kant losgemaakt, wat wrikken, draaien... ineens ram ik mn hele CPU schuin uit de dichte socket weg, trekt ie door de kracht dus lekker krom naar een kant, mocht ik 50 pinnen rechtbuigen en een socketnokje teruglijmen :P
* _JGC_ heeft die K6/3+ met zelfde mobo en cooler gewoon 24/7 in een server draaien nu, ZONDER klem :P
Pagina: 1