[DEBIAN3.0] Tux links boven in... GO AWAY!

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55
haai,

heb sinds gister weer debian draaien maar nu zag ik dus dat die pipo's
zown mooie grafische tux links boven in hebben gebouwd wanneer je
in de consol bezig bent... ik vind tux wel O+ maar ik hoef hem niet steeds
te zien...

weet iemand hoe ik hem daar weg haal?

@iMartien

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

tux is een penguin, gooi een visje op naar een andere kant van het scherm en met een beetje geluk rent ie er achteraan.

maar hoe bedoel je? is dat in X of echt puur in de console zelf? Dat zou ik best knap vinden.....

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 13:54
possamai schreef op 31 juli 2002 @ 19:10:
tux is een penguin, gooi een visje op naar een andere kant van het scherm en met een beetje geluk rent ie er achteraan.
ROFL >:)

zeroxcool.net - curity.eu

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

Waarschijnlijk staat de framebuffer dan standaard aan in Debian 3.0. Volgens mij verschijnt de penguin alleen bij het booten, je kan het plaatje AFAIK ook veranderen met linux_logo. Als je hem echt helemaal weg wilt hebben moet je de framebuffer support uit je kernel slopen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

ik denk dat hij installatie cd gebruikt heeft waar een kernel meegeleverd wordt waar standaard de framebuffer aanstaat, mischien helpt het in de lilo.conf append="vga=3" te zetten

Verwijderd

de pinquin linksbovenin heeft overigens wel degelijk een functie: voor elke cpu verschijnt een enkele pinquin... 2 cpu's is dus 2 pinquins bij het booten.. (daar zul je thuis meestal nog weinig aan hebben, maar goed...)

:P

• Martien
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:16:
ik denk dat hij installatie cd gebruikt heeft waar een kernel meegeleverd wordt waar standaard de framebuffer aanstaat, mischien helpt het in de lilo.conf append="vga=3" te zetten
mjah, zal dat eens ff testen

edit: nee dat werkt nie :(

@iMartien

• Martien
possamai schreef op 31 juli 2002 @ 19:10:

maar hoe bedoel je? is dat in X of echt puur in de console zelf? Dat zou ik best knap vinden.....
knap he? maar hij zit echt wel in de consol :)

@iMartien

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:37:
de pinquin linksbovenin heeft overigens wel degelijk een functie: voor elke cpu verschijnt een enkele pinquin... 2 cpu's is dus 2 pinquins bij het booten.. (daar zul je thuis meestal nog weinig aan hebben, maar goed...)

:P
leuk als je een 32 way bak hebt draaien ;) Dan zie je door de penguins je desktop niet meer :P

Verwijderd

Gebruik als bootoptie "vga=normal" om framebuffer uit te schakelen.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
//offtopic:
Ik wil ook debian 3 instaleren, zit kde 3 er al bij of niet?

Verwijderd

Mmore-323 schreef op 31 juli 2002 @ 22:03:
//offtopic:
Ik wil ook debian 3 instaleren, zit kde 3 er al bij of niet?
nee, niet bij de standaard installatie, maar je kan kde3 wel apt-getten, kwestie van search gebruiken.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb de tux boven in ook.. vind et neit storend wel stoer eigenlijk :) beter als dat mandrake met anacron nog wat gebeuren hehe

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

mmz.. debian 3.0 'versie' van die tux afbeelding is niet eens mooi: tux met een biertje in sn hand vleugel.. geef mij de 'gewone' maar, met een zwarte achtergrond.. :)

Verwijderd

ik vond t ook een beetje een goor plaatje...

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:51:
mmz.. debian 3.0 'versie' van die tux afbeelding is niet eens mooi: tux met een biertje in sn hand vleugel.. geef mij de 'gewone' maar, met een zwarte achtergrond.. :)
als je de net install versie installeerd heb je een dood normaale tux zonder biertje :) die heb ik dus...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• deadinspace
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Die Tux is gewoon een standaard framebuffer feature, dat zul je op elke bak die framebuffer heeft zien. Maar het is weg zodra je iets 'fullscreens' doet, zoals van virtual console wisselen, X starten, most of vim opstarten, dat soort dingen.
chill_will schreef op 31 juli 2002 @ 20:13:
[...]
leuk als je een 32 way bak hebt draaien ;) Dan zie je door de penguins je desktop niet meer :P
Neuh, dan passen er gewoon maar een beperkt aantal pinguins op, hij gaat niet verder op een nieuwe regel (althans, dat maakte ik op uit de source).

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
zodra je een keertje 'clear' doet is ie ook weg :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

/etc/lilo.conf
toevoegen: append="vga=normal"
lilo uitvoeren.
rebooten.

Verwijderd

Valium schreef op 01 augustus 2002 @ 10:05:
/etc/lilo.conf
toevoegen: append="vga=normal"
lilo uitvoeren.
rebooten.
Heumz...

Dat werkt bij mij iig niet... ;(

Verwijderd

Ik gebruik geen Debian maar dat is volgens mij een gepatch'te kernel. Even een nieuwe kernel downloaden, compileren en installeren en hij is weg.
ftp.nl.kernel.org

• Valium

Valium

- rustig maar -

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:50:
[...]

Heumz...

Dat werkt bij mij iig niet... ;(
Ow DAMN |:(
Geen append...gewoon "vga=normal" in lilo.conf zetten, lilo uitvoeren en herlaarzen.

En een nieuwe kernel downloaden heeft geen zin. Die gaat net zo hard weer de pinguin weergeven. je stelt het in met de framebuffer-support. Dat doe je dus via de VGA= optie. (Of je compileert die hele zooi niet mee. Dat kan natuurlijk ook.)

Verwijderd

Valium schreef op 01 augustus 2002 @ 19:20:
[...]Ow DAMN |:(
Geen append...gewoon "vga=normal" in lilo.conf zetten, lilo uitvoeren en herlaarzen.

En een nieuwe kernel downloaden heeft geen zin. Die gaat net zo hard weer de pinguin weergeven. je stelt het in met de framebuffer-support. Dat doe je dus via de VGA= optie. (Of je compileert die hele zooi niet mee. Dat kan natuurlijk ook.)
Die staat er automatisch al in bij mij..

wel een pinguin 8)7

Verwijderd

slackware cd erin, booten, installeren.... en weg is je wannaba-vogel ! :P

Verwijderd

kernel recompilen, framebuffer support weglaten.... en weg is je wannaba-vogel ! :P

• Valium

Valium

- rustig maar -

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 19:34:
[...]

Die staat er automatisch al in bij mij..

wel een pinguin 8)7
Misschien helpt het als we wat meer info van je krijgen....zoals je lilo.conf bijvoorbeeld. :P Gooi die eens hier neer.

Zo blind adviezen geven schiet niet echt op. Als we hadden geweten dat er al een vga= in stond had dat ongeveer 10 posts en een volle dag gescheeld. Of heb je al een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door Valium op 01-08-2002 23:00 . Reden: herfrasering ]

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

dblspace schreef op 01 augustus 2002 @ 12:48:
Ik gebruik geen Debian maar dat is volgens mij een gepatch'te kernel. Even een nieuwe kernel downloaden, compileren en installeren en hij is weg.
ftp.nl.kernel.org
Like I said, dit is een *standaard* Linux framebuffer feature. Die zul je dus juist met de normale, ongepatchte kernels ook hebben.

of * Zorg dat je boot zonder framebuffer (de benodigde LILO opties daarvoor zijn al paar keer gegeven).
of * hack de kernel-source zodat er bij framebuffer geen Tux gedisplayed wordt.
of * zorg dat die Tux na het booten pleite is. Er zijn zat acties die hem laten verdwijnen.

Verwijderd

weet iemand of ik het icoontje van tux kan veranderen in een ander icoontje (redhat 6.2)?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Je kunt toch gewoon Ctrl+L doen, dan issie toch weg??

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:18:
weet iemand of ik het icoontje van tux kan veranderen in een ander icoontje (redhat 6.2)?
http://steven.haryan.to/patchlogo.en.html :9
Note: the script is tested with kernel version 2.2.5 and RedHat 6.0, but should work with other 2.2 and up kernels, as long as asm/linux_logo.h does not get heavily modified.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

HAL-9000 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:18:
apt-get install kernel-patch-debianlogo >:)

Er is trouwens een gimp plugin om plaatjes van het geschikte format hiervoor te maken.

Verwijderd

Je kan ook je frambuffer houden (in verbant met geile console resolutie :9~) en even in de sourcecode rommelen om die tux eruit te halen... ff zoeken in de kernel source, maar volgens mij is het vrij simpel. Ik zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg. Als het lukt laat ik het weten

Verwijderd

misschien heeft de poster na 2 maanden het antwoord wel gevonden

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Niet alleen is het een oud topic, de antwoorden zijn ook al lang gegeven (inclusief kernel source hacken om het logotje te editen/verwijderen).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.