maar hoe bedoel je? is dat in X of echt puur in de console zelf? Dat zou ik best knap vinden.....
ROFLpossamai schreef op 31 juli 2002 @ 19:10:
tux is een penguin, gooi een visje op naar een andere kant van het scherm en met een beetje geluk rent ie er achteraan.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Verwijderd
mjah, zal dat eens ff testenVerwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:16:
ik denk dat hij installatie cd gebruikt heeft waar een kernel meegeleverd wordt waar standaard de framebuffer aanstaat, mischien helpt het in de lilo.conf append="vga=3" te zetten
edit: nee dat werkt nie
knap he? maar hij zit echt wel in de consolpossamai schreef op 31 juli 2002 @ 19:10:
tux is een penguin, gooi een visje op naar een andere kant van het scherm en met een beetje geluk rent ie er achteraan.
maar hoe bedoel je? is dat in X of echt puur in de console zelf? Dat zou ik best knap vinden.....
Verwijderd
leuk als je een 32 way bak hebt draaienVerwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:37:
de pinquin linksbovenin heeft overigens wel degelijk een functie: voor elke cpu verschijnt een enkele pinquin... 2 cpu's is dus 2 pinquins bij het booten.. (daar zul je thuis meestal nog weinig aan hebben, maar goed...)
Verwijderd
nee, niet bij de standaard installatie, maar je kan kde3 wel apt-getten, kwestie van search gebruiken.Mmore-323 schreef op 31 juli 2002 @ 22:03:
//offtopic:
Ik wil ook debian 3 instaleren, zit kde 3 er al bij of niet?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
als je de net install versie installeerd heb je een dood normaale tux zonder biertjeVerwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:51:
mmz.. debian 3.0 'versie' van die tux afbeelding is niet eens mooi: tux met een biertje in sn hand vleugel.. geef mij de 'gewone' maar, met een zwarte achtergrond..
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Neuh, dan passen er gewoon maar een beperkt aantal pinguins op, hij gaat niet verder op een nieuwe regel (althans, dat maakte ik op uit de source).chill_will schreef op 31 juli 2002 @ 20:13:
[...]
leuk als je een 32 way bak hebt draaienDan zie je door de penguins je desktop niet meer
toevoegen: append="vga=normal"
lilo uitvoeren.
rebooten.
Verwijderd
Heumz...Valium schreef op 01 augustus 2002 @ 10:05:
/etc/lilo.conf
toevoegen: append="vga=normal"
lilo uitvoeren.
rebooten.
Dat werkt bij mij iig niet...
Verwijderd
ftp.nl.kernel.org
Ow DAMN
Geen append...gewoon "vga=normal" in lilo.conf zetten, lilo uitvoeren en herlaarzen.
En een nieuwe kernel downloaden heeft geen zin. Die gaat net zo hard weer de pinguin weergeven. je stelt het in met de framebuffer-support. Dat doe je dus via de VGA= optie. (Of je compileert die hele zooi niet mee. Dat kan natuurlijk ook.)
Verwijderd
Die staat er automatisch al in bij mij..Valium schreef op 01 augustus 2002 @ 19:20:
[...]Ow DAMN
Geen append...gewoon "vga=normal" in lilo.conf zetten, lilo uitvoeren en herlaarzen.
En een nieuwe kernel downloaden heeft geen zin. Die gaat net zo hard weer de pinguin weergeven. je stelt het in met de framebuffer-support. Dat doe je dus via de VGA= optie. (Of je compileert die hele zooi niet mee. Dat kan natuurlijk ook.)
wel een pinguin
Misschien helpt het als we wat meer info van je krijgen....zoals je lilo.conf bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 19:34:
[...]
Die staat er automatisch al in bij mij..
wel een pinguin
Zo blind adviezen geven schiet niet echt op. Als we hadden geweten dat er al een vga= in stond had dat ongeveer 10 posts en een volle dag gescheeld. Of heb je al een oplossing?
[ Voor 0% gewijzigd door Valium op 01-08-2002 23:00 . Reden: herfrasering ]
Like I said, dit is een *standaard* Linux framebuffer feature. Die zul je dus juist met de normale, ongepatchte kernels ook hebben.dblspace schreef op 01 augustus 2002 @ 12:48:
Ik gebruik geen Debian maar dat is volgens mij een gepatch'te kernel. Even een nieuwe kernel downloaden, compileren en installeren en hij is weg.
ftp.nl.kernel.org
of * Zorg dat je boot zonder framebuffer (de benodigde LILO opties daarvoor zijn al paar keer gegeven).
of * hack de kernel-source zodat er bij framebuffer geen Tux gedisplayed wordt.
of * zorg dat die Tux na het booten pleite is. Er zijn zat acties die hem laten verdwijnen.
Verwijderd
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
http://steven.haryan.to/patchlogo.en.htmlVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:18:
weet iemand of ik het icoontje van tux kan veranderen in een ander icoontje (redhat 6.2)?
Note: the script is tested with kernel version 2.2.5 and RedHat 6.0, but should work with other 2.2 and up kernels, as long as asm/linux_logo.h does not get heavily modified.
apt-get install kernel-patch-debianlogoHAL-9000 schreef op 02 augustus 2002 @ 11:18:
weet iemand of ik het icoontje van tux kan veranderen in een ander icoontje (redhat 6.2)?
Er is trouwens een gimp plugin om plaatjes van het geschikte format hiervoor te maken.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()