Toon posts:

Huh? Radeloos tav spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik blijkbaar niet kan searchen op de woorden 'spontaan' en 'reboot', dan maar via deze weg.

Om met de deur in huis te vallen: sinds kort reboot me PC gewoon zomaar onder WinXP. Geen blauwe schermen, niks. Hetgeen waar ik meteen keek was de optie uit te vinken 'reboot bij een error', maar die was dus al uitgevinkt.

Dingen die het kunnen zijn:
- voeding (niks mis met de voeding, geen rare voltages e.d.)
- geheugen (niks mis mee, ook niet na het controleren middels memtest86)

Nu zat ik dus met me handen in het haar. Echter ik verdenk me HD (Maxtor 49GB 7200 RPM) ervan de boosdoener te zijn. Als me pc weer eens zomaar spontaan reboot, dan start WinXP logischerwijs zijn usual Scandisk (of iets wat er op lijkt) ritueel. Maar nu komt het: vaak bij het controleren van de HD reboot hij steeds maar weer! Telkens bij het controleren van de schijf: p00f, reboot. Ik begin er dus sterk van overtuigd te raken dat me HD de boosdoener is. Maar hoe weet ik dit 100% zeker? Is een format van de schijf genoeg om het probleem te verhelpen? Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem (geweest)?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De serach is 'kapot' dus vandaar kan je niks vinden. Meer over de search enzo vind je in Bugmeldingen.

Het kan wel degelijk je HD zijn... ik heb een tijdje een (kapotte) MaXtor 20G in m'n systeem gehad, die nog wel eens zin had om uit/aan te gaan. Als dat gebeurde terwijl ik in Windows zat, kreeg ik ook gewoon een reboot. De HD functioneerde als primary master, dus Windows was er vrijwel afhankelijk van.

Wat voor een merk HD heb je? Je kan evt. je HD testen met PowerMax van MaXtor, dit is te downloaden op de sitte van MaXtor.

Verwijderd

Hoe zit het met je CPU temp?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 18:45:
Hoe zit het met je CPU temp?
Idle: graadje of 39
Stressed: ongeveer 48 graden

Dat is het denk ik niet

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Niks nieuws geinstaleerd ? en chek je voeding ook met meer progje's dan met 1 dan kan je het zeker weten + als het nieuwe hardware is zit ik tedenken aan een irq of driver conflict ;)

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 31 juli 2002 @ 18:50:
Niks nieuws geinstaleerd ? en chek je voeding ook met meer progje's dan met 1 dan kan je het zeker weten + als het nieuwe hardware is zit ik tedenken aan een irq of driver conflict ;)
Ja maar krijg je geen blauwe schermen met (driver) conflicten?
Nu krijg ik dus totaal geen blauwe schermen...

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Vrij simpel.... rechtermuisknop op mijn computer..eigenschappen..tabblad geavanceerd....startup & recovery...automatically restart afvinken....

Als dat niet helpt moet je proberen een herinstallatie van xp met alleen gecertificeerde drivers.. helpt dat niet kan je hardware gaan controleren waarbij ik eerst zou kijken naar de voeding en de aansluitingen van voeding naar de hardware. Hopelijk is het niet je moederbord want dat is altijd een duur grapje.....

Succes

Verwijderd

Topicstarter
D-Loc schreef op 31 juli 2002 @ 18:55:
Vrij simpel.... rechtermuisknop op mijn computer..eigenschappen..tabblad geavanceerd....startup & recovery...automatically restart afvinken....
Errr als je gelezen had, had je kunnen zien dat dit dus het eerste was wat ik controleerde. Staat dus uitgevinkt.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dus middels Powermax mijn HD gecontroleerd and guess what: er is niks mis met me HD.... Kortom ik weet dus nog steeds niet waar het aan ligt :{

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien zit er iets 'los' in je kast. Had ik ook eerst. Steeds als mijn computer heet was en ik er tegen stootte, liep ie muurvast (onder ieder OS). Ik heb hem later eens open gehad en wat kaarten eruit en erin gedaan en nu doet ie het perfect.

Beetje vaag antwoord misschien, maar het zou best kunnen dat er net ergens een stofje dwars zit ofzo (?).

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Verhoog je voltages op je ram + cpu eens. Dit kan ook een probleem opleveren bij ondervoltage

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:00:
[...]

Errr als je gelezen had, had je kunnen zien dat dit dus het eerste was wat ik controleerde. Staat dus uitgevinkt.
Dat was ook geloof ik niet het enigste advies dat ik gegeven heb.
Maar idd niet goed gelezen....

[smoesjes-modus]

Zal wel aan het weer liggen :P

[smoesjes-modus]

Nog een vraagje:
Hoor je van die maxtor ook wel eens buitengewoon getik?
En zo ja wanneer?

Verwijderd

Topicstarter
D-Loc schreef op 31 juli 2002 @ 21:43:

Nog een vraagje:
Hoor je van die maxtor ook wel eens buitengewoon getik?
En zo ja wanneer?
Nee, geen (buitengewoon) getik.

Ik denk dat ik het nu meer moet zoeken bij het stroomgedeelte denk ik... Even wat andere voedingen proberen en andere wandcontactdozen ofzo
Pagina: 1