welke koeler te kiezen

Pagina: 1
Acties:

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Hallo beste mensen.

Ik had een vraagje..

Ik krijg vandeweek de xp 1700+ binnen. Ik wil daar een zeer goede koeler ophebben. Die echt goed koelt.. Het geluid mag veel zijn, dat maakt me niks uit. En ook niet te prijzig...

Ik dacht zelf aan de Tt volcano 7+. Die ziet er ook nog eens cool uit. En dat komt goed van pas want ik heb ook een gemodde case, met windowtje..

Welke zou goed zijn?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Burning_Tyre
Als iemand btw nog een Tt Volcano 7+ te koop heeft dan moet ie dat maar ff melden..

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Waterkoeling :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Burning_Tyre
Das me te duur...

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 12:52
Misschien een Alpha 8045 met een Delta of YS tech fan erop,of anders een Swiftech MCX 462.
Ben je gelijk effe klaar mocht je willen gaan overklokken :)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vind de TT 7+ een goede keuze

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:43
voor rond de 100 euro heb je de Swiftech MCX 462 met een goeie sterke (lawaaieriger fan) deze komt in veel reviews als #1 uit de bus.
voor rond de 65-70 euro heb je een Alpha Pal 8045 met een goeie fan deze cooler komt meestal uit de bus op #3
voor rond de 55-60 euro heb je een ThermalRight AX-7 met een goeje fan, deze komt in best veel reviews tussen de Swiftech en de Alpha in. Dus als je kijkt naar prijs/prestatie dan is denk ik de ThermalRight de beste cooler om te kiezen, maar deze is in nederland moeilijk te krijgen (iig voor een normale prijs dan)

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Ik zou als ik jou was een Coolermaster HHC-001 nemen, deze schijnt echt super te zijn, beter dan die Tt volcano 7+. De HHC-001 maakt gebruik van Heatpipes, om de hitte af te voeren van de processor. Het vlaggeschip van Coolermaster ;). Alleen deze maakt (net als de volcano7+) veel herrie. Dan zou je de HHC-L61 moeten nemen, deze heeft een veel stillere fan.
Op deze link vindt je de HHC-L61
En hier de HHC-001
Wil je helemaal alles eruit halen wat er in zit, moet je wel even Artic Silver III koelpasta kopen, die schijnt top-of-the-bill te zijn bij pro-overclockers _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Silentpuma op 31-07-2002 20:49 . Reden: spelfoutje ]

Use the Search Luke...

Verwijderd

Alpha pal 8045 met Ys-tech fan en artic silver 3 _/-\o_

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 21:06:
Alpha pal 8045 met Ys-tech fan (120mm >:))en arctic silver 3 _/-\o_
even je berichtje geedit naar mijn idee ;)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Jeanious
  • Laatst online: 02-01-2023
Neem de Zalman CNPS 5100 Cu
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkacorp.com/images/cnps5100cu/kt-lg.gif

prima koeling en nog best wel mooi ook

€43,50 bij MyCom

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• Burning_Tyre
dat vind ik niet zo mooi..

Ik vind de Volcano 7+ mooier. En wat is daar mis mee dan? Ik hoef niet het beste van het beste maar wel een goeie, en eentje die er vet uit ziet..

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hier staat een vergelijking van de volcano met die coolermaster
http://www.reviewmakers.com/showdoc.php?review=35&pg=6
De volcano heeft gewoon een redelijke prijs, en koel goed voor die prijs. En heeft verder nog zo'n schakelaartje waarmee je 3 standen kunt kiezen. Wel zo makkelijk.

• Burning_Tyre
Die koelermaster (:D) die is wel duurder inderdaad. Ik vind ze allebei wel cool eruit zien.. Maar de Volcano 7+ krijgt toch mijn voordeel. Als ik wat meer geld heb/krijg dan neem ik mischien wel die coolermaster.. heeft iemand die niet nog toevallig liggen die hem verkoopt?

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Ik gebruik hier de boxed cooler en die is stiller als m'n vorige spire cooler. Hint Hint.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Burning_Tyre
Maar of hij stil is of niet, dat maakt mij echt niks uit...

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb er nog een TT7+ liggen die ik niet meer gebruik, vanwege het lawaai

• Burning_Tyre
Wil je even contact met me opnemen ik wil hem heel graag kopen.... pietersewesley@hotmail.com per email of MSN...

Verwijderd

Wat een geblaat zeg! Waarom noemen mensen gewoon maar wat?

Die coolermaster is leuk voor gemiddelde koeling, de TT7+ is veeeel te lawaaierig voor wat hij presteerd. Die zalman...tja, prutsding(die hier staat dan he). Een boxed koeler??? LOL!

De topicstarter heeft het over een zeer goede koeler. Dat zijn de bovenstaande dus niet!

Welke zijn dan wel goed? Lees de post van Screwdriver2k1. Dit zijn stuk voor stuk koelers die goed koelen en met een stille fan alle bovenstaande koelers verslaan. En dan nog even dit: als je een koeler jiest is het niet de bedoeling dat je hier een topic opent. Je moet reviews gaan lezen en gaan zoeken! Waarom? Als jij hier post komt "pietje" vertellen dat zijn koeler het beste is. Nou, daar heb je veel aan..

Edit: Ow ja, een koeler die mooi is koelt niet per se goed |:(

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:12:
Wat een geblaat zeg! Waarom noemen mensen gewoon maar wat?

Die coolermaster is leuk voor gemiddelde koeling, de TT7+ is veeeel te lawaaierig voor wat hij presteerd. Die zalman...tja, prutsding(die hier staat dan he). Een boxed koeler??? LOL!

De topicstarter heeft het over een zeer goede koeler. Dat zijn de bovenstaande dus niet!

Welke zijn dan wel goed? Lees de post van Screwdriver2k1. Dit zijn stuk voor stuk koelers die goed koelen en met een stille fan alle bovenstaande koelers verslaan. En dan nog even dit: als je een koeler jiest is het niet de bedoeling dat je hier een topic opent. Je moet reviews gaan lezen en gaan zoeken! Waarom? Als jij hier post komt "pietje" vertellen dat zijn koeler het beste is. Nou, daar heb je veel aan..

Edit: Ow ja, een koeler die mooi is koelt niet per se goed |:(
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik beh het er helemaal mee eens ..
Mijn AX-7 doet het perfect met een Delta 80HP @ 7v

Mijn oude PAL8045 met delta 80MP deed het ook leuk, maar die AX-7 doet het beter bij mij.

[offtopic]
Fewture, je hebt mail ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Ik zou ook voor de AX-7 gegaan zijn ware het niet dat onze held Imhotep heel goed is in het verzorgen van wc blokjes >:) En mijn supergladde Alpha + 40CFM papst is ook wel liev :*) 46 graden na 4 uur full load/1600Mhz/1,86V/XP1600+ met een case temp van 32 graden :9

Verwijderd

TheDarkLord666 schreef op 01 augustus 2002 @ 11:53:
[...]
KNIPPERDEKNIP!
[offtopic]
Fewture, je hebt mail ;)
Waar dan? Kzie niks :+

Edit: van de IA in CME? Die had ik gister al ;)

Verwijderd

Waarom is waterkoeling altijd te duur? Als je een beetje handig bent kun je voor 50 euro een hele leuke setup maken (beter en stiller).

Neem een oude radiator oid, goed pompje, simpele waterslang paar oude PSU fans voor de radiator en een zelfgemaakt waterblokje. Ben je voor een paar tientjes echt wel klaar.

Ik heb hier een watergekoeld systeem voor minder als 20 euro incl reservoir, pomp, blok maar geen radiator. De Celeron 466@566 kan de hele dag full speed lopen zonder problemen door hitte.

Verwijderd

Alpha Pal 8045 (of als je meer geld hebt een swifttech) met een adjustable cristal led 80 mm fan, dat ruled pas!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:36:
Alpha Pal 8045 (of als je meer geld hebt een swifttech) met een adjustable cristal led 80 mm fan, dat ruled pas!!
Het verschil tussen de Alpha en Swiftech icm met Delta HP is 1 graad. Dan maar Alpha gezien de prijs. De AX7 presteerd 2 a 3 graden beter dan de Alpha. Maar het zit zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk geen reet uit maakt.

Ik heb bijv mijn Alpha gepolijst (standaard zitten er ringen van het frezen op de onderkant) en meer spacers gebruikt zodat hij harder op de core duwt. Mijn specifieke Alpha presteerd dus weer beter (en behoorlijk ook! 6 a 7 graden tov standaard) dan de AX7 of Swiftech. Deze laatste koelers kun je niet meer polijsten (zijn al als een spiegel namelijk).

Verwijderd

Spuit wat sperma onder je cooler... :P

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 23:51:
Spuit wat sperma onder je cooler... :P
Zo dan heb jij een geille cooler :X

Ontopic: gebruik gewoon zilver pasta ( en haal met wasbenzine die sticker er af op je cooler, want twee cool pasta's werken niet echt)

[ Voor 0% gewijzigd door Splasher op 01-08-2002 23:58 . Reden: sorry zag een typo ]

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Burning_Tyre
Hoe staat het met de TT 7+ en de HCC 001 tegenover die goeie van Swiftec en Thermalright?

Pagina: 1