Toon posts:

Linux Redhat 7.2 Server met FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Linux Redhat 7.2 als server thuis.. Alles wat ik doe doe ik in console. Nu draait alles netjes Webserver.. en telnet etc.
Nu heb ik m'n ftp op port: 3400 staan.. omdat m'n port 80 geblockt is. Maar.. als ik dan via een pc erachter erop ga.. Geen probleem.. Gaan ik met een pc ergens heel anders.. kom ik d'r amper op hoe ken dit? M'n webserver wordt wel weer netjes geopend met alles d'r op en d'r aan. Maar met m'n ftp moet ik echt zeer veel geduld hebben? Hoe ken dit?

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging op het geen hierboven: Vaak krijg ik ook dat er niet ingelogd kan worden inverband er een time out tussen gevallen is?

port command succesed
connection time out

zoiets krijg ik dan

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
reverse dns lookups. Welke FTP server gebruik je?

• Blubber
  • Niet online
mmm, als de connection out time, ligt het denk ik niet aan de reverse lookups.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik gewoon wu-ftp

als ik op domein doe werkt ut zwaar naatje maar ook als ik het doe via ip adres zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Error die ik zie:

Fout in FTP-map

Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt.

Details:
Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden.

• Blubber
  • Niet online
staan je rechten goed?

Verwijderd

Topicstarter
jahoor.. want als ik namelijk nogmaals via m'n pc er achter inlog.. kan ik alles wat ik wil doen.. maakt niet uit welke user ik dan gebruik

Verwijderd

Topicstarter
Andere error die ik ook vaak krijg:

Fout met FTP-Map

Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt.

Details:
200 type set to A.
200 PORT command successful.
425 Can't build data connection: Connection timed out.

owja. Als ik zeg maar verbinding zoek met m'n ftp server. Krijg ik na een tijdje zeg maar wel de login/password schermtje daarna krijg ik dus die errors.

• Blubber
  • Niet online
ow, uhm zet je ftp client eens op passive mode. Of als ie op passive staat haal hem daar vanaf.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik zelf heb eerst ook met Wu-FTPD gewerkt, maar gebruik nu ProFTPD, erg makkelijk te configureren en iets minder leaks dan in Wu-FTPD.

zeroxcool.net - curity.eu

• Blubber
  • Niet online
daar ben ik het idd mee eens. ProFTPD is naar mijn mening een stuk fijner werken :)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

Passive mode zou idd de oplossing voor dit probleem moeten zijn....

Maaruh, je hebt een webserver draaien, zonder problemen...
Maar FTP moet op andere poort omdat poort 80 geblocked is??

Iets klopt hier niet hoor :D

Verwijderd

Topicstarter
nee. webserver draait op port: 3300.. maar waar ik m'n website ook opvraag.. hij werkt altijd perfect :-)
nu ftp nog..

en ueh.. PROFTPD hoe zit het daar dan met de users? zelfde als met WUFTPD

• Blubber
  • Niet online
geen id. Je kan bij proftpd gewoon je users van /etc/passwd gebruiken. Je kan echter ook een aparte file daarvoor gebruiken of een database. Maar neem een kijkje op www.proftpd.org daar schiet je een hoop mee op :)

Verwijderd

Topicstarter
zal ik zekers doen.. Gaan eerst kijken of dat passive gedoe helpt bij wu-ftpd en als dat niet lukt gaan ik wel over op dat proftpd.. ut moet toch werken dus.

• Blubber
  • Niet online
idd. Maar ik denk dat het passive gedoe wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
euh nu zei ik leuk enzo dat ik dat ff zou doen. maar hoe zet ik dat in godsnaam over? dat passive gedoe?
Pagina: 1