Toon posts:

Schuine hoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit het beste met HTML schrijven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
|                              |
 \                             |
   \_____________ |

Hie rmoetn ook plaatje sin verwerkt kunnen worden en dergelkijke... bij voorbaat dank

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat je nu van plan bent.
Als je schuine hoeken wilt hebben kun je dat het beste gewoon grafisch oplossen.
Met photoshop of zo .....

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

maak je afbeelding in photoshop en bewaar als png of gif (zeker als er veel grafische elementen inzitten, scherpe lijnen e.d.) gebruik dat plaatje vervolgens als een achtergrond of slice dit en zet het in een tabel.
veel programma's Fireworks, ImageReady bieden geautomatiseerde slice-opties

standaard HTML (zonder SVG) kan dit niet aan, eventueel kun je ook naar Flash kijken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Wat nog een makkelijkerre oplossing is is om een tabelletje een achtergrond te geven, en de cell padding aan te passen. Doe iets met CSS, daar zji genoeg mogelijk heden voor.
Ik zou zeggen, leef je uit . Succes.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

In css komt er een optie om ronde hoekjes te maken bij borders, ik dacht dat netscape 6 hier al ondersteuning voor had.
http://www.google.nl/sear...q=%22border-radius%22&lr=

Nu moet je gewoon ronde transparante gifjes in een tabel plaatsen en daar zijn de nodige topics over geweest.
http://servus-webmaster.com/tips/rahmen-grafik.php

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij is een beetje vervormd, maar het komt erop neer dat ik dit wil schrijvne in HTML.
Ik wil het zo schrijven omdat er tekst in het kade rmoet komen te staan en links en dergelijke...Bij voorbata dank.

Afbeeldingslocatie: http://www.rmwebsolutions.nl/voorbeeld_schuin.JPG

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Pelle

🚴‍♂️

Image slice is the word inderdaad. Ook zou je kunnen denken aan het gebruik van layers die transparante gifjes bevatten met een schuine hoek erin, waarmee je dus je content afdekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er vrij weinig tot helemala niks van wat jullie bedoelen

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Elke tabel in HTML is een rechthoek. Je zult dus creatief moeten worden. Je maakt van de beide schuine hoeken 2 images, en bouwt een tabel die die plaatjes op hun plek ziet. In de cel waar de witte tussenruimte zit kun je dan je tekst zetten.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 18:17:
Ik begrijp er vrij weinig tot helemala niks van wat jullie bedoelen
no offence verder maar heb je dyslexie?
zoniet dan moet je echt ff nakijken wt je tiept voordat op 'verstuur' stampt...

wat half GoT al probeerd uit te leggen is dat html geen schuine hoeken kan maken met de 1 of andere code.
Je zult het moeten nabootsen.
Dat kan redelijk eenvoudig door een tabel te maken die op de gewenste plaatsen een plaatje bevat wat jouw schuine kant voorstelt.
(zoals al tig keer eerder geopperd)

Als je het niet begrijpt dan lijkt me een cursus html en ff logisch nadenken de enige oplossing :{

www.jurgroessen.nl

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Je moet dus een rechthoekige tabelstructuur maken, en dmv gifjes de hoeken realiseren.
Heb toevallig pas zoiets gemaakt. Kijk eens naar de sourcecode dan moet het lukken.
klik

specs

Pagina: 1