Unstable (2.5) kernel?

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik moet voor mijn werk een server installeren. Nu is een van de vereisten dat er gebruik gemaakt wordt van de raid-controller. Helaas is er pas ondersteuning verschenen in kernel 2.5.9. Waarschijnlijk kom ik er niet onderuit om die versie te gaan draaien. :(

Hoe kan ik voorkomen dat ik een uiterst brak systeem krijg, of valt de 'unstable-heid' van een 2.5 kernel wel mee?

Localhost, sweet localhost

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hm, in een productie server zou ik zowieso geen 2.5 gaan draaien. En als de driver pas in 2.5 zit is die waarschijnlijk zelf ook nog niet stabiel.

Afangkelijk van het IT budget zou ik een andere raid controller kopen. Kan dat niet ga dan de laatste 2.5 draaien en hoop op het beste...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Wanneer je als bedrijf een raid-controller nodig hebt, dan moet je _GEEN_ 2.5 gaan draaien. Dan kun je net zo goed je raid-controller wegpleuren, want daar heb je helemaal niets aan.

Wat je dan beter kunt gaan doen is 2.4 gaan draaien met een software-raid. Dat is betrouwbaarder dan 2.5. Beter is natuurlijk, zoals XTerm al zegt, om een andere kaart te kopen die _wel_ Linux-ondersteuning biedt.

Verwijderd

Is het niet op de een of andere manier mogelijk om die raid module uit 2.5 in een stabiele kernel te plaatsen? (ben zelf niet zo'n linux kenner)

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Welke raid controller heb je dan? Heeft de fabrikant niet toevalig een eigen kernel module voor gemaakt?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 18:21:
Is het niet op de een of andere manier mogelijk om die raid module uit 2.5 in een stabiele kernel te plaatsen? (ben zelf niet zo'n linux kenner)
Dat kan wanneer de driver als source-diff beschikbaar is of als volledig onafhankelijke module (zoals NVIDIA doet). Maar ik geef je weinig kans omdat 2.5 en 2.4 nogal veschillen op I/O niveau op 't moment.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
hier

Ze hebben 'm gereleased!

Alleen heb ik een probleem: Ik gebruik debian, en daarvoor hebben ze'm niet gereleased. Kan ik, als ik met debian dezelfde kernelversie (2.4.14 IIRC) gebruik, dan toch die modules laden? (ft.o bedoel ik...)

[ Voor 0% gewijzigd door kvdveer op 31-07-2002 23:59 . Reden: typefaut ]

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

dat moet geen probleem zijn linux is linux

Verwijderd

Je gebruikt de FastTrak100 TX2 in een server in een professionele omgeving?
Neem alsjeblieft een 3ware controller of iets in die richting, als je per sé IDE wilt.

(als er geen budget is, zorg je dat er budget komt...zinnen als "deze hardware is slechts een fractie van de kosten in vergelijking met wat het kost als de mensen hier een halve dag niet kunnen werken" doen het altijd goed bij je baas)

Verwijderd

Ik heb mijn fasttrack100 tx2 gewoon onder slack draaien hoor, kernel 2.4.18. De drivers hiervoor zitten gewoon in de 2.4 kernel (of mis ik nu iets?)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 08:40:
Je gebruikt de FastTrak100 TX2 in een server in een professionele omgeving?
Neem alsjeblieft een 3ware controller of iets in die richting, als je per sé IDE wilt.

(als er geen budget is, zorg je dat er budget komt...zinnen als "deze hardware is slechts een fractie van de kosten in vergelijking met wat het kost als de mensen hier een halve dag niet kunnen werken" doen het altijd goed bij je baas)
Een 3ware onderstend HotSpare en HotSwap waardoor je dus een van de nadelen van IDE (verminderde betrouwbaarheid) grotendeels wegneemt. 3ware ontwikkelt actief aan de opensourced driver voor hun kaarten in Linux. Verder zijn er een aantal IDE schijven die tagged command queing ondersteunen. (IBM bijvoorbeeld ;( ) Support voor TCQ zal ooit naar de stable kernel komen. (zit nu in 2.5)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1