Dualboot: Win98 naast bestaand Win2k zetten?

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Ik heb hier op mijn pctje lekker win2k prof draaien maar nu wil ik voor de games en tweaks van de 3dfx tools eens lekker kunnen switchen naar win98se.

Ik heb hier een LEGALE cd van Win98se liggen maar die is voor nieuwe pc's en een geripte versie, die ook voor nieuwe pc's is.

Hoe krijg ik nu win98se er naast? Gewoon de win2k hdd eruit, op 2e hdd installen en boot menutje aanpassen? zo ja hoe moet ik dan in vredes naam dat aanpassen

óf is er toch een andere manier?

search leverde me nix op, alleen de andere kant op, bestaand win98 een dualboot met win2k

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

als je fat bestandsysteem hebt kun je volgensmij gewoon win98 erop planten, en dan maakt w2k dacht ik een menu'tje aan, kans is natuurlijk dat je ff de repair moet draaien om de mbr goed te krijgen.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 17:48:
als je fat bestandsysteem hebt kun je volgensmij gewoon win98 erop planten, en dan maakt w2k dacht ik een menu'tje aan, kans is natuurlijk dat je ff de repair moet draaien om de mbr goed te krijgen.
Win98se setup ziet wel me win2k? toch maar schijf eruit en op andere zetten en dan kijken wat Win2k ervan bakt?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38

pietje63

RTFM

win98 overschrijft standaard het bootmenu van win2k dus idd je hdd eruit halen

in je bootmenu van win2k moet dan iets komen te staan als extra optie van c:/win98
dus daar hoef je NIET als die hdd dingen neer te zetten als ik het goed heb

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
hmm ik ga het probern, eerst installen en dan kijken wat win2k zegt met z'n bootmenu

w8 ff, eerst me broertje disconnecten :) TIP: mp3tjes delen is geen goed plan.

Verwijderd

Of een compleet schone install:

Eerst Win98 op c:\
Daarna W2k op d:\

:)

PS: React Rulez _/-\o_

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:31
uhm....ik zou gewoon partitionmagic pakken...en een 2e primary partition maken, en die active maken. Dan rebooten met een bootdisk. Dan installeer je op die partitie win98se. Als je klaar bent met installeren, installeer je bootmagic bij win98se....en dan kun je bij t opstarten altijd kiezen tussen 98se en 2000.
Pagina: 1