Ras server opzetten.

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 16:47
Ik ben dus bezig een rras-server op te zetten, voor een aantal klanten van mij.
En nu heb ik een aantal vragen die hier misschien beantwoord kunnen worden.

Het gaat dus om 8 verschillende klanten van mij. Ik weet niet precies hoe het zit, maar moet ik dan 8 verschillende ip-adressen hebben? En zoja waar kan ik die aanvragen? Of kunnen alle klanten onder dezelfde ip-nummer surfen van mijn server?

Nu moet alle klanten kunnen bellen onder allemaal het zelfde nummer. Het gaat in alle gevallen om het zelfde locale nummer. Dus alle klanten zitten in het zelfde "locale gebied". Maar wat voor een systeem heb ik nodig om het telefoonnummer waar ze op in bellen altijd open is? Heeft iemand hier kaas van gegeten?.

Dit waren in de eerste instantie de vragen. :)

oeps... foutje van mij... ik heb een verkeerde onderwerp gemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Oculus op 31-07-2002 17:41 . Reden: Verkeerde onderwerp. ]

Verwijderd

Hoi,

Als ze alleen maar inbellen hoef je niet per klant een ip-adres toe te kennen. Wat je doet bij een rasserver is een blok ipadressen toekennen dat je wilt gebruiken voor de telefoonlijnen. Dus als je bijvoorbeeld wilt, dat 2 klanten tegelijkertijd kunnen inbellen, zijn dat twee ip-adressen. Heb je vier lijnen, dan heb je vier adressen nodig.

In principe is een telefoonlijn altijd open. Maar het gaat om het aantal klanten tegelijkertijd. Wil je dat ze alle 8 tegelijkertijd kunnen inbellen, dan heb je 4 ISDN2 lijnen nodig. Elke ISDN2 lijn kan je twee klanten op afhandelen. Let wel, het makkelijkste is dat de klant dan ook inbelt met een ISDN lijn.
Om nu te zorgen dat ze allemaal op één inbelnummer inbellen, kan je een groepsnummer bij kpn aanvragen. Je hebt dan wel een ISDN centrale nodig. Dus je krijgt dan zoiets:
ISDN2 --- /-- ISDN modem1 & 2
ISDN2 --- Centrale --- ISDN modem3 & 4
ISDN2 --- --- ISDN modem5 &6
ISDN2 --- \--- isdn modem7 & 8

Echter, dit vergt veel modems en alles. Wat je ook kan doen is een router nemen, waar je de vier isdnlijnen (die uit de centrale komen) op aansluit. Je hebt dan een router die het werk doet. Die router kan je weer op je netwerk koppelen aan je windows server, zodat de klanten inlognamen en wachtwoorden van je windows netwerk kunnen gebruiken.

hoop dat dit beetje duidelijk is.

pjnef

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Waarom zou jij ip's gaan aanvragen :?
Ze bellen gewoon in bij jou dan geef je ze een ip wat jij wil.

Wat heb je nodig:
• access server
• modem bank
• wil je 1 nummer voor 8 gebruikers moet je een speciale lijn hebben en zo'n telefoon switch ding (bestaat een andere naam voor).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Oculus
Goed.. Bedank voor de tips. Ik ga nu even kijken hoe dat allemaal precies moet gaan doen.

• Oculus
Heeft iemand enig idee, waar ik een modem bank kan kopen?!
En voor die "telefoon switch ding" moet ik bij KPN aan wezen neem ik aan?
Maar ik kan niks vinden op hun website!