Ik zit wat te prutsen met Coldfusion en zo en zou nu graag het volgende willen. Voor een bepaald onderdeel moet je steeds de datum ingeven. Dit is in de meeste gevallen gewoon de datum van vandaag. Daarom zou ik graag in mijn accessdatabases in code plakken waardoo rin een cel steeds de datum van vandaag komt te staan. Zo kan ik die oproepen in Coldfusion en kan die indien nodig nog verandert worden. Bestaat er zo een code dat continu de datum in een cel verandert naar de huidige datum?
Heeft ColdFusion niet zoiets als in VBScript/ASP? Now() of Date()? Die geven in ASP de huidige datum. Of je kunt de oplossing van Gert gebruiken, in Access het veld de Standaardwaarde: Date() of Now() geven. Deze wordt dan bij het INSERTEN toegevoegd, je kunt hem niet opvragen voor het INSERTEN. Standaardwaardes worden gebruikt wanneer een veld niet meegestuurd wordt bij een INSERT statement.
Ik snap niet helemaal wat je nou wilt. Standaard de huidige datum opslaan in Access bij een nieuw record? Dan is bovengenoemde oplossing een goede.
Of wil je dat standaard in het formulier de huidige datum staat in een tekstveld?
Of wil je dat standaard in het formulier de huidige datum staat in een tekstveld?
Ik heb geprobeerd met date() in access...probleem is dat die datum dus niet verandert. Ik heb een soort van persoonlijke berichten-systeem. Daarbij moet je telkens de datum intypen waarop je je bericht verstuurd. Om leugens te voorkomen en tijd te sparen wil ik dus dat Coldfusion de datum zelf invoegt. Ofwel met een systeem van coldfusion zelf, ofwel met een systeem in access...allesinds dat hij de datum krijgt uit de pc en die automatisch zelf invoegt in het formulier
Als je een Datum veld de standaardwaarde Now() geeft in Access kent ie automatisch de huidige datum+tijd toe bij het inserten van een record, mits je de betreffende kolom niet meestuurd in je insert statement.
Pagina: 1