Toon posts:

Probleem met teruggave energiepremie TFT.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Dixons een Samsung 151S TFT scherm gekocht voor 548€,ik kon 50€ terug krijgen van de Nuon als ik het teruggave formulier en een kopie van de kassabon opstuur en heb dat dus ook gedaan.
Nu krijg ik een brief van de Nuon terug dat ik niet in aanmerking kom omdat op de kassabon geen naam staat,ik dus terug naar Dixons waar ik dan een noodkassa memo kreeg waar mijn naam wel opstaat en ga deze dus opsturen en wacht het maar weer af.
Ik start deze topic omdat ik het een beetje onzin vind van die energie premie,waarom geven ze die korting niet gewoon in de winkel,wwarom zo moeilijk?
Het lijkt me sterk dat ik de enigste ben die iets bij Dixons heeft gekocht en deze problemen heeft,toen ik de monitor kocht vroeg ik dus al om een factuur op naam i.v.m pc prive project maar dat was niet mogelijk,alleen een kassabon kon ik krijgen.
Ik weet niet waar de fout ligt,bij Nuon die moeilijk doet(kon in iedergeval niks lezen over een factuur op naam) of bij Dixons die zegt dat je 50€ terug kan krijgen met de bijgeleverde formulier maar zelf niet weet dat er een factuur opnaam bij moet.
Let er in ieder geval op als je een TFT scherm gaat kopen,anders moet je weer veel moeite doen om die 50€ te krijgen

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
moet altijd op naam, zodat ze controleren wie wat heeft gedeclareerd. ander ga jij met 1 bin 10 keer terugvragen ofzow :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Bamibal schreef op 31 juli 2002 @ 17:44:
moet altijd op naam, zodat ze controleren wie wat heeft gedeclareerd. ander ga jij met 1 bin 10 keer terugvragen ofzow :P
Oke,dan is het een fout van Dixons die niet weet dat er een factuur op naam bij moet,valt me een beetje tegen van zo'n groot winkelketen.

Verwijderd

Er staat toch een datum en filiaal nr. op, en vast ook wel een ander nr. die de bon (zonder naam) uniek maakt.
Aan de andere kant heb ik net gelezen dat er 175 illegalen in NL gebruik maken van 1 SoFi nr. Tja.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 17:49:
Er staat toch een datum en filiaal nr. op, en vast ook wel een ander nr. die de bon (zonder naam) uniek maakt.
Aan de andere kant heb ik net gelezen dat er 175 illegalen in NL gebruik maken van 1 SoFi nr. Tja.....
Inderdaad,alles staat erop,filiaal,datum en tijd dus de bon is uniek.
Ik zou het logischer vinden als je het serie nummer moest vermelden i.p.v de naam van de koper.
Maarja waarom makkelijk als het moeilijk kan,geef voortaan die korting gelijk in de winkel dan is fraude ook uitgesloten.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16
Je moet ook niet bij Dixons kopen, die zijn toch veel te duur met computerspullen en hebben een keuze van niks... :?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ze maken het zo ten eerste omdat je dan moeilijker kan frauderen en ten tweede omdat je er dan moeite voor moet doen en ten derde het geld is van de staat. Als je het bij de prijs indoet, dan moet die premie al uitgekeerd worden aan de winkels, en dan zouden grote ketens die veel inkopen dikke rente krijgen op al die premie.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
JazzySOB schreef op 01 augustus 2002 @ 09:36:
Je moet ook niet bij Dixons kopen, die zijn toch veel te duur met computerspullen en hebben een keuze van niks... :?
De prijs viel wel mee vergeleken met een onlinezaak en nu kon ik hem tenminste testen op dode pixels,dat gaat een stuk moeilijker als je hem online besteld en dan moet je hem weer terug sturen wat ook weer kosten met zich meebrengt.

Verwijderd

Die korting kan nooit in de winkel gegeven worden, om een heel simpele reden: Het is gewoon een belastingteruggaaf. Energiebelastignen zijn hoger worden, en door zuinige apparatuur te kopen krijg je weer wat terug van de staat. Zoiets moet redelijk centraal geregeld worden en dat lukt natuurlijk nooit omdat in alle winkels te doen. Bovendien geldt het alleen voor particulieren, voor bedrijven gelden hele andere regels.

Verwijderd

Ik wil bij deze iedereen die via internet een TFT monitor willen gaan bestellen, er uitdrukkelijk op wijzen om er op aan te dringen dat je een aanvraagformulier energiepremie en een goed gespecificeerd factuur op naam, mee te laten verzenden bij je bestelling.

Ik heb half mei een TFT monitor besteld bij DigiworldBV, ik ging er dus vanuit dat alles wel goed zou gaan....nee dus! :(

Er zat geen aanvraag formulier bij mijn bestelling, ik heb al diverse malen gemailt naar DigiworldBV maar nooit een reactie terug gehad, ze nemen ook nooit de telefoon op! Arg!! :/

Dus ik denk, geen probleem, zal wel bij een plaatselijke electronica zaak langs gaan om een formuliertje te bemachtigen. Weer 'no luck', daar doen alle winkels moeilijk over, ze denken gelijk dat je een of andere fraudeur ben ofzo. "Ja, die krijg je alleen bij een aankoop anders niet" of "Je moet het maar regelen met dat bedrijf waar je het hebt gekocht". :|

Ik maar contact opgenomen met energie bedrijf, probleem voorgelegd,... medewerker: "wij doen alleen de aanvragen verwerken ......" :?

Dus ik heb nog steeds geen aanvraag formulier ,.... mensen let erop.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 20:18
Aanvraag form kan je gewoon vinden op www.energiepremie.nl... net ook gedowned.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Hee bedankt --RooelZ--,

Die folders/aanvraag forms stonden er een tijdje geleden nog niet op, ik had de hoop al opgegeven.

Verwijderd

Ik denk dat jullie het probleem groter maken dan nodig is. Heb je een scanner ? hint hint. Heb ik al 2 keer geflikt zo. O-)
Ze vragen een copie ! faktuur.

Verwijderd

Gewoon effe een ander vraagje, waar moet je dat formulier met kopie van de bon heen sturen? Ik heb nergens een adres kunnen vinden in de folder

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:17:
Gewoon effe een ander vraagje, waar moet je dat formulier met kopie van de bon heen sturen? Ik heb nergens een adres kunnen vinden in de folder
Je moet ff bij NUON op de site kijken. Dan jouw regio opzoeken.
Daar staat een adres. Had btw geen enkel probleem met het krijgen van mijn honderd euro. Ja honderd. Heb 2 tft's

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16
Heb net vandaag het premieformulier voor mijn 19" Belinea 101910 TFT opgestuurd. Toch lekker 50 Eurootjes :)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32
vreemd, ff wat vraagjes

was t een pcprive project wat jouw directeur met het hoofdkantoor van dixons heeft geregeld of was t een interne regeling binnen t bedrijf?

Als t zon regeling is met HK van dixons, zou je zowiezo een bon op naam krijgen want dan word er terplekke gevraagd om je gegevens incl. je legitimatie die ingevoerd word in de pc en dan 3 bonnen met naam enz. uitprint 1 voor jou 1 voor de winkel zelf en 1 voor dixons HK

bij de 2e zou je gewoon moeten vragen of ze je rekening willen specificeren op een orderbon (en geloof me die hebben ze wel, van die blokken) anders idd noodkassa memo.

anyhows, klinkt gewoon alsof deze dixons te lui is om ff te schrijven.
Ja en deze informatie is uit betrouwbare bron (meer zeg ik niet, check me profile anders maar s ff :+)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1