[MSN] Bestand verzenden lukt niet door Windows XP ICS

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lukt me niet via MSN een bestand te verzenden naar iemand die niet op het lokale netwerk zit. Ik heb Windows XP en de 'server' ook. ICS van XP staat aan. De ICS settings zijn via het netwerk te veranderen. Ook op de server zelf lukt het niet.

Hoe los ik dit op?
Via de search wordt trouwens niks gevonden op "msn".

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03
Gebruik je toevallig ook een router ofzow? zo ja welke?!
En er staat ook standaard een firewall aan bij xp, misschien helpt het als je die uit zet mocht ie aan staan! :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, de server heeft twee NICs waarvan een voor het kabelmodem (Chello).
Die firewall staat aan, maar alleen op de internet-verbinding, niet op de LAN-verbinding.

Zonder firewall lukt het ook niet.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03
Hmm... Dat is raar, misschien heb je toch een aantal verkeerde instellingen. Wat voor een server heb je?!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
OlafvdSpek schreef op 31 juli 2002 @ 18:01:
Nee, de server heeft twee NICs waarvan een voor het kabelmodem (Chello).
Die firewall staat aan, maar alleen op de internet-verbinding, niet op de LAN-verbinding.

Zonder firewall lukt het ook niet.
Dit schijnt een probleem te zijn met MSN en achter het netwerk zitten :(. Waarschijnlijk , wil msn een echt IP en geen LAN-IP :). Dus kan hij niet zendne, maar anders kan je het nog versturen via : mIRC of ICQ etc...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wishmaster schreef op 31 juli 2002 @ 19:07:
Hmm... Dat is raar, misschien heb je toch een aantal verkeerde instellingen. Wat voor een server heb je?!
Zoals ik al zei, gewoon met Windows XP (Pro).

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik had dat ook ik heb gewoon alle updates of beide pc en het werkt op een of andere vage manier!.

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic omhoog kick, maar ik ben namelijk achter het volgende vreemde verschijnsel gekomen.

Verzenden lukte bij mij ook nooit, ik zit op een edimax router met ingebouwde firewall aangesloten, dit zal waarschijnlijk de rede zijn.

Tot mijn verbazing, na lang testen en kloten (de beste manier ;) ) kon ik plots bestanden verzenden Als ik typte tijdens het verzenden (dus als de progressie balk er staat) lukte het wel.

Nou ben ik zeer benieuwd of dit voor jullie (degene die ook niet kunnen verzenden) ook de oplossing is.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:55:
Tot mijn verbazing, na lang testen en kloten (de beste manier ;) )
Wat heb jij "getest en gekloot" dan ?

Want technisch gezien mag het niks uitmaken dat jij doorpraat en dat daardoor het verzenden werkt.

Het chatten met msn gaat namelijk via een centrale server en het versturen van bestanden gaat direct.

Verwijderd

MSN 5.0 beta downloaden lost alles op

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:19
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:41:
MSN 5.0 beta downloaden lost alles op
En waar halen wij die vandaan? :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Termi schreef op 31 juli 2002 @ 19:38:
[...]

Dit schijnt een probleem te zijn met MSN en achter het netwerk zitten :(. Waarschijnlijk , wil msn een echt IP en geen LAN-IP :). Dus kan hij niet zendne, maar anders kan je het nog versturen via : mIRC of ICQ etc...
Ja je kunt geen bestanden versturen vanuit een netwerk naar buiten toe, OMDAT je pc het ip-adres van het interne netwerk doorgeeft! BINNEN het netwerk zou het dus moeten lukken!

ja ik weet dat het een oud topic is

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Glorix Jim schreef op 23 september 2002 @ 17:53:
[...]

Whoops... warez-request dude :X

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:19
GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 17:54:
[...]

Whoops... warez-request dude :X
haha.. lol
sinds wanneer is msn dan pay-ware? :) Het is toch gratis te downloaden van msn.com? :) Vind ik niet echt een warez-request

Verwijderd

JE kan beter ff in -=Het grote Msn Messenger topic=- kijken.
Daar staat een hoop in over dit onderwerp!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 14:17

Millennium

Bug free !!!

Glorix Jim schreef op 23 september 2002 @ 17:53:
[...]

*hint* Meuktracker >:)

Rampen bak 2004

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
Glorix Jim schreef op 23 september 2002 @ 17:59:
[...]

haha.. lol
sinds wanneer is msn dan pay-ware? :) Het is toch gratis te downloaden van msn.com? :) Vind ik niet echt een warez-request

Zolang een bestand niet officieel te downloaden is, is het warez.
Zie ook de verschillende FaQ's, daar staat het allemaal netjes in uitgelegd.

Check overigens je mail :)

[edit]
Ik zie hem inderdaad in de meuktracker staan.
Moment, hevige overleg = bezig :P

[edit2]
Glorix Jim, het voordeel van de twijfel heeft ervoor gezorgt dat je ow weer opgeheven is. :)

Wel raad ik iedereen aan om dit even te lezen:
[rml][ beta's] Mag het wel? mag het niet?"[/rml]
Dat inderdaad niet, maar dat is een beleidsverschil tussen de frontpage (tweakers.net) en het forum (gathering.tweakers.net). Het verschil is namelijk: op de frontpage bepalen nieuws/meukposters wat er voor beta's e.d. op de site komen te staan en kunnen onze collega's aan de andere kant van de site _zelf_ de boel in de hand houden. Hier is dat niet zo, hier kan elke user maar lukraak beta's, illegale zooi en alles wat daartussen zit posten (in principe dan), dat hebben wij niet in de hand... en om gezeur in de trant van 'ja maar dat mag wel en dit mag niet, dat is niet consequent' te voorkomen, staan wij het gewoon helemaal niet toe. Dat is heel consequent, wat GoT betreft.
Nu kun je lang en breed over ons beleid of dat van de frontpage debatteren, maar dat heeft geen zin, dat is al zo vaak gebeurd. We willen het hier gewoon niet. Niet om flauw te doen, gewoon om hier niet één groot zoemend, rokend randjesoftwarefestijn van te maken

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Oh ik dacht dat ie uitgelekt was en niet officieel te downen was :+ Foutje, sorry!

Verwijderd

Cutebritney schreef op 23 september 2002 @ 18:05:

[...]

Zolang een bestand niet officieel te downloaden is, is het warez.
Zie ook de verschillende FaQ's, daar staat het allemaal netjes in uitgelegd.

Check overigens je mail :)

[edit]
Ik zie hem inderdaad in de meuktracker staan.
Moment, hevige overleg = bezig :P
Kijk en tweakers.net levert juist warez check maar de newtracker

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:50:
[...]

Kijk en tweakers.net levert juist warez check maar de newtracker
Jij hebt iets niet helemaal goed begrepen :+

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 23 september 2002 @ 17:37:
[...]

Wat heb jij "getest en gekloot" dan ?

Want technisch gezien mag het niks uitmaken dat jij doorpraat en dat daardoor het verzenden werkt.

Het chatten met msn gaat namelijk via een centrale server en het versturen van bestanden gaat direct.
Ik heb mijn Firewall op meerdere manieren geconfigureerd. Maar niks hielp.

Geef jij mij eens een logische verklaring hoe het kan dat als elke keer als ik typ dat het dan wel lukt. Ik loop niet uit mijn nek te lullen het is echt zo. Typ ik niet, wordt er niks verzonden...

Daarom vroeg ik ook of meer mensen dit uit wouden proberen.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:52:
Ik heb mijn Firewall op meerdere manieren geconfigureerd. Maar niks hielp.

Geef jij mij eens een logische verklaring hoe het kan dat als elke keer als ik typ dat het dan wel lukt. Ik loop niet uit mijn nek te lullen het is echt zo. Typ ik niet, wordt er niks verzonden...
Hoe heb jij je firewall dan nu geconfigged staan ?

En ik geloof je ook wel hoor, maar ik vind het zelf ook vaag omdat als je het van de technische kant bekijkt maakt dat niks uit.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 23 september 2002 @ 20:34:
[...]

Hoe heb jij je firewall dan nu geconfigged staan ?

En ik geloof je ook wel hoor, maar ik vind het zelf ook vaag omdat als je het van de technische kant bekijkt maakt dat niks uit.
Er stonden een aantal protocolen met desbetreffende poorten gesloten of ze werden iig gefilterd. Die heb ik open gezet en nog eens geprobeerd. (omdat ik niet wist welk protocool MSN gebruikt om bestanden te verzenden had ik ze maar allemaal open gezet) Helaas maakte dit niets uit dus heb ik alles nu weer in de oude staat omdat ik er niet van houd dat al mijn poorten wagenwijd openstaan.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 17:53:
[...]

Ja je kunt geen bestanden versturen vanuit een netwerk naar buiten toe, OMDAT je pc het ip-adres van het interne netwerk doorgeeft! BINNEN het netwerk zou het dus moeten lukken!

ja ik weet dat het een oud topic is
Dan is de implementatie (natuurlijk) niet goed, verzenden zou moeten gaan, maar ontvangen niet.
Pagina: 1