Toon posts:

Internet Speed Verschillend...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het Probleem zit zo...

We hebben hier een home netwerk liggen het gaat via een acces router die het internet verdeeld over 3 pc's

1) Ik
2) Mijn Vader
3) Mijn Broertje

We hebben allemaal de zelfde netwerkkaarten en naar mijn mening staan alles settings goed. Nu is het zo dat ik een perfecte internet verbinding heb ook met cs, mijn broertje heeft afwisselende dagen zelfde als me vader. Ze kunnen dan ontiegelijk langzaam downloaden en internetten terwijl ze met een relaxte ping Csén. Nu wou i kweten hoe ik dit kan verhelpen zodat we allemaal gewoon kunnen internetten.

Ik heb al geporbeert om de poorten te veranderen maar dat werkte ook niet standaart instellingen in de router dus dat moet wel goed zijn. Hieronder staan nog even de 2 sys specs van mij en me broertje.

Ik:

AMD Athlon 1200
512 SDRam
70 GIG ( 1x 40 gig Maxtor 1x 30 gig Maxtor )
Windows XP Prof

Mijn broertje:

AMD 1000
256 SDRAM
20 gig Maxtor
Windows XP Prof

We draaien allemaal in het netwerk op sitecom netwerkkaarten. Graag snelle oplossingen want ik wordt hier echt elke dag mee dood geslingerd thuis.

Verwijderd

Nou voordat ik je kan helpen moet ik ff weten bij wie het internet voordat jullie netwerk aangelegd hadden binnenkwam. Bij deze zit dus een extra netwerkkaart in. (en welke internetprovider heb je)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:32:
Nou voordat ik je kan helpen moet ik ff weten bij wie het internet voordat jullie netwerk aangelegd hadden binnenkwam. Bij deze zit dus een extra netwerkkaart in. (en welke internetprovider heb je)
anders geformuleerd: hoe deel je je internetverbinding? :P

Verwijderd

is die router soms gemanaged?

Als jij dan volgens de instellingen meer bandbreedte hoort te krijgen, heb jij een betere verbinding dan de rest bij jouw thuis.

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
voeg eens netbui toe als netwerk protocol.
zou kunnen helpen.

I wish I had a cool signature like everybody else

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

netbui is is verkeerd protocol

als je internet op wil zul je wel ip moeten gebruiken

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader had in het begin de computer waar het internet op binnekwam toen kwamen we er achter dat 2 netwerkkaarten conflicten gaf dus hebben we een router aangeschaft. Het internet is Wanadoo Broadband Premium gaat 66kb/s.

• ripexx
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Uitgaande van een hardware matige router met eventueel een ingbouwde switch of een externe switch/hub. Daarnaast is dat verhaal over snelheden nog al vaag, hoe heb je dit vergeleken? Allemaal van de zelfde server data gedownload etc etc. Maar los daarvan zin er tal van mogelijkheden, onderandere de netwerk config, maar het kan ook een utp kabel zijn. ff wat meer en uitgebreidere info posten zie ook de FAQ Network Troubleshooting.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Ik het dit vergeleken door op het zelfde tijdstip de zelfde pagina's te laden hiermee kwam ik op nog geen 1 seconde of 2 seconde en met broertje deed er minimaal 30 seconde over gaat hier om http://www.tweakers.net. Veder zijn het gewoon de standaart instellingen standaart ip verkrijgen enzo verder heb ik niks in hoeven te vullen.

De UTP kabel die hier door het huis heen loopt is over indentiek naar mijn kamer toe zou hij een redelijk stuk langer zijn omdat hij bij mij een grote afstand moet overbruggen. In het Router zelf kan i kniks vinden over het managen van je internet speed voor 1 bepaalde gebruiker daar heb ik dus ook niks aan gedaan.

Verwijderd

Staan je kaarten soms op autosensing ? zou ik ze eens fixed zetten !

Verwijderd

Topicstarter
En hoe moet ik dan doen?

Verwijderd

in de config van je kaart...

Verwijderd

Gebruik jij soms de proxy-server van je provider, terwijl je broer en je vader dit niet doen?

Verwijderd

dat duplex shit verhaal klopt vor geen meter hier werkt het totaal niet....of je nou full-hlafduplex 10-100mbit kiest of auto..de snelheid blijft hetzelfde

• ripexx
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 09:40:
De UTP kabel die hier door het huis heen loopt is over indentiek naar mijn kamer toe zou hij een redelijk stuk langer zijn omdat hij bij mij een grote afstand moet overbruggen. In het Router zelf kan i kniks vinden over het managen van je internet speed voor 1 bepaalde gebruiker daar heb ik dus ook niks aan gedaan.
Bij afstanden tot ongeveer 100m is er aan de kabel weinig te zien, bij langere afstanden in het kabel type pas interessant. Voor de rest ga ik er vanuit dat je overal gewoon UTP CAT5 gebruikt.

Ik zou zeggen dat er iets mis is met je kabel, en dan bedoel ik brakke connectoren, brak kabel, is de kabel eens tussen de deur gekomen, (kabelbreuken etc).

buit is binnen sukkel

Verwijderd

we hebben het hier over internetten met 512kbit down en 64kbit?? up...

als er 2 man aan het downen zijn en de 3de speelt cs kan ik mee voorstellen dat het traag gaat...

het lijkt me sterk dat het ligt aan het interne netwerk (kopieren tussen de pc's gaat wel goed?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik download met 66kb/s ongeveer en upload ergens rond de 15kb/s. Er zijn veder geen kabelbreuken als ligt netjes door het huis komt niet langs deuren enz enz. Ik het dit getest toen er niemand aan het csén of internet was en ik en me broertje tegelijk tweakers.net laadde resultaat zag je hierboven al.

Mijn instellingen staan precies het zelfde als bij mijn broertje. Dit gebeurt eens in de zoveel tijd en dan voor 1 of 2 dagen en daarna zijn we weer even snel. Hij heeft geen virus en me pa ook niet. Reinstall werkte ook niet want ik ben van 98 sec naar XP Prof gegaan bij me broertje aan het bleef het paar keer in de maand krijgen.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 16:48

Tsuranim

There is only one

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:44:
dat duplex shit verhaal klopt vor geen meter hier werkt het totaal niet....of je nou full-hlafduplex 10-100mbit kiest of auto..de snelheid blijft hetzelfde
Als het ' hier' totaal niet werkt, dan zou de autosensing de oorzaak kunnen zijn. 'Hier' heeft het fixed zetten niet geholpen (ik verwacht fixed op half duplex 10 mbit), dus ligt het probleeem ergens anders.
Ik heb vaak genoeg gehoord dat auto-sensing ervoor zorgde dat een netwerk extreem traag loopt. Dus het klopt wel voor een meter :). En dus het overwegen waard.
Ik heb nog niet gelezen dat topic-starter het geprobeerd heeft en wat het resultaat was.

Verder niet toevallig iets op de achtergrond draaien wat een paar keer per maand iets doet? Virus scanner, update van bestanden via internet?
Als je eens kijkt bij www.mordax.nl: wat voor snelheden behaal je daar op beide pc's? Als ze beiden gelijk scoren zijn de pc's goed ingesteld, maar treed er soms ' iets' op.

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik in XP zijn voor dat auto-sensing? Ik weet namelijk niet wat jullie daarmee bedoelen. Ik zal vanavond even beide computers testen met mordax er draait veder niks op de achtergrond he ik al naar gekeken.

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

rechtermuisklik op my computer > properties > hardware > device manager > + > rechtermuisklik op je nic > properties > advanced ofzo, moet ergens iets van linkspeed en duplex staan ofzo > auto detect, auto sensing of id

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Pagina: 1