Toon posts:

G450 wanneer en voor hoeveel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de Matrox G450 al te koop is in Nederland of vanaf wanneer hij te koop is en wat de prijs is / zal zijn ?

Verwijderd

Begin der maar niet aan. Hij schijnt NOG trager te zijn dan die G400 en die is al bere traag.

Verwijderd

ligt er maar waar je hem voor wil gebruiken. voor zakelijk/grafische toepassingen is het een top kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Astrid, ik ben geen gamer en het gaat mij dus niet om veel frames per sec, maar om kwaliteit en Dual Head. Ik wil de G400 of de G450 gaan kopen.
Waarom jij niet tevreden over jouw G400 ?
Snelheid of beeld kwaliteit ?

Verwijderd

Ik vind het jammer dat ze die G400 DH niet een PCI uitvoering hebben. Dan denk je wtf, nou let me explain. Ik heb nu 3 monitoren, 2*17" en 1*19" ik wil dus ook gewoon kunnen gamen dus die 19" hangt op me AGP kaart. En die andere monitoren hangen nu op 2 voodoo3 3000 PCI kaartjes die in principe wel aardig zijn, maar die monitoren zijn echt alleen maar voor 2D en dan wil je gewoon het beste en dat is Matrox.

Verwijderd

Gaan we weer beginnen met die rare fabeltjes, het beste in 2D is matrox. man der is helemaal geen verschil in beeldkwaliteit tussen een TNT of een geforce kaartje en die trage kut matrox G400. Ik begrijp echt niet waarom al die mannekes dat maar blijven zeggen. Ik weet dat er geen of in ieder geval geen zichtbaar (waar het toch om gaat) verschil is in 2D en in 3D trouwens ook niet, dan is zo'n G400 echt niet mooier en gewoon niet snel. Ik heb een Iiyama A901HT en heb goeie ogen, niet brildragend hehe dus ................................
Neh die G800 gaat misschien wat worden maar ik zie echt nix goeds of bijzonders aan die G400 of iets wat beter is dan bij andere kaartjes die ik heb gehad. Dus eigelijk is die 350 piek die ik er nog voor neer heb moeten tellen veels te veel.

Verwijderd

Nou als jij een 19" monitor neemt en je gaat boven de 1600*1200 zitten met je GeForceje dan wordt het er niet mooier op. En twee voodoo pci kaartjes op 1600*1200 ziet er zelfs beter uit in 2D dan die GeForce. Als je het met eigen ogen gezien hebt praat je wel anders. En je moet die kaart ook niet vergelijken met een GeForce oid deze kaart is namelijk al 1 jaar oud ofzo. Nogal logisch dat een GeForce2 ass kicked. Het is altijd zo makkelijk om iets te veroordelen.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gaan we weer beginnen met die rare fabeltjes, het beste in 2D is matrox. man der is helemaal geen verschil in beeldkwaliteit tussen een TNT of een geforce kaartje en die trage kut matrox G400. [/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb een Iiyama A901HT en heb goeie ogen, niet brildragend hehe dus ................................[/quote]Het een sluit het ander uit, ga eens wat langer achter een G400 zitten en dan achter een andere videokaart.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:01
Ik denk dat je beter de G400Max kan kopen die is wat sneller dan de G450 en kan je er net iets langer mee vooruit, want het is inderdaad niet de snelste kaart maar wel een goed kaartje (mooi beld, veel instellingen en Dual head), heb hem vorige maand ook gekocht (G400MAX)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Die Astrid heeft zeker een naar G400 geflashte G200 gekocht of zo...zit maar te raaskallen in alle topics met G400 vragen over hoe slecht deze kaart wel niet is. Het is zeker niet de snelste kaart in het veld. Een TNT2 is sneller, maar een G400 haalt een TNT2 wel in qua FPS op een snel systeem (P3-550 ev.) Astrid, heb je nooit Video2000 van http://www.madonion.com gebruikt. Bij die test met de kleine lijntjes valt mijn TNT2 zwaar door de mand. Een G400 blijft zeer goed die kleine lijntjes laten zien, Nvidia kan huilend in de hoek gaan staan. Ik kan iedereen een G400 aanbevelen op het gebied van 2D, terwijl gamen met een G400 ook geen straf is.

Verwijderd

En dat is echt helemaal waar. Ik heb hem ook ff gedownload Video2000 en ik met zeggen dat ik die voodoo kaartjes er beter uit vind zien dan die GeForce op dezelfde resolutie 1600*1200. Maar het haalt het nogsteeds niet bij een G400. Damn dat ding moet echt een PCI uitvoering krijgen.

• ReseT
  • Niet online
Volgens mij komt er wel een G450 PCI uitvoering met DH, of was dat nou de G800??

Moet je ff kijken op www.matroxusers.com

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Naja, dan posten we toch wat specs?

G450

Bustype: PCI en AGP
RAMDAC: 300MHz-2 RAMDAC's
Memory: PCI: 16MB, AGP 32MB
Speed internal: PCI 166MHz AGP: 200MHZ
Memory Speed: PCI 166MHz AGP: 200MHZ
Datapad: 128-bit
MPEG support: MPEG1 en MPEG2
DVI flatpanel support
Dual monitor support
QuickDraw support
DCI & DirectX Support
MS DirectDraw support
3D OGL support
3D OGL prof-level support: neen

Kosten: PCI: 386
AGP: 361

Let wel: gebaseerd op de annoncering van Compaq, dus ex BTW.

Verwijderd

SNUFFIE :) jij maakt mij blij :) Een PCI uitvoering ik ben gered !

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel fijn maar geen antwoord op mijn vraag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Kijk eens bij SWW (prijzen staan er al) en mail ze eens.

Niet op voorraad.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gaan we weer beginnen met die rare fabeltjes, het beste in 2D is matrox. man der is helemaal geen verschil in beeldkwaliteit tussen een TNT of een geforce kaartje en die trage kut matrox G400. Ik begrijp echt niet waarom al die mannekes dat maar blijven zeggen.[/quote]Probeer eens een genuanceerde mening naar voren te brengen, Astrid. Misschien dat je dan begrijpt (hoewel ik vrees van niet) waar "al die mannekes" (wie zijn dat eigenlijk?) het over hebben....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Matrox G450 16Mb DDR AGP FL 306,-
Matrox G450 16Mb SDR AGP FL 259,-
Matrox G450 32Mb DDR AGP FL 411,-
Matrox G450 32Mb DDR AGP FL 447,-

Dit heb ik net uit de pricewatch getrokken.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 23:34 schreef P@ het volgende:
Weet iemand of de Matrox G450 al te koop is in Nederland of vanaf wanneer hij te koop is en wat de prijs is / zal zijn ?[/quote]HHHH, er is inderdaad naar voren gekomen daat de G450 trager is dan de G450 :(, dus ga maar snel een G400 halen, ben ik ook van plan :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hij is volgens mij vandaag (16/10/00) nog steeds niet te koop in Nederland (of België).

En op de Matroxshop (normaal gezien toch de eerste) http://shop.matrox.com/europe/ verwachten ze hem begin november.

Als ik jou was zou ik misschien toch maar uitkijken naar een G400 (MAX) hij presteert (zie http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1315 )nog iets beter, maar is natuurlijk ook iets duurder.
De G450 heeft natuurlijk nog net dat ietsje meer features, dus als je toch het geduld mocht hebben... :\

Ik heb op dit moment mijn oog laten vallen op een tweedehands G400 32Mb Dual head, kan ik eindelijk ook eens profiteren van die Dual optie (momenteel G400 16Mb Single Head)

Ik hoop dat hier mee je vraag is beantwoord. :)
Waarschijnlijk iets teveel ge///t maar ja daarom is het ook een Forum hé (zie hierboven ;) )

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dus ik ben het eens met Astrid :D, alleeen de eerste post.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 23:53 schreef FrankGuthrie het volgende:
HHHH, er is inderdaad naar voren gekomen daat de G450 trager is dan de G450 :(, dus ga maar snel een G400 halen, ben ik ook van plan :)[/quote]:? de G450 is trager dan de G450 :D LOL

Verwijderd

FrankGuthrie, als jij een G450 DH 32MB DDR koopt, krijg je mijn G400 ! :) :) :)

G450 is dus echt wel beter dan de G400... de snelheid in 3d mag dan wel ongeveer gelijk liggen, de dualhead-functionaliteit en beeldkwaliteit is een grote stap voorwaarts gegaan.

Verwijderd

hehe zo mag ik het horen ;)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:20 schreef dZeus het volgende:
FrankGuthrie, als jij een G450 DH 32MB DDR koopt, krijg je mijn G400 ! :) :) :)

G450 is dus echt wel beter dan de G400... de snelheid in 3d mag dan wel ongeveer gelijk liggen, de dualhead-functionaliteit en beeldkwaliteit is een grote stap voorwaarts gegaan.[/quote]Da's niet wat er laats op tweakers.net stond.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:11 schreef ConZ het volgende:
:? de G450 is trager dan de G450 :D LOL[/quote]De tweede moet dus zijn 400, DUH :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Da's niet wat er laats op tweakers.net stond.[/quote]Dat zegt zo wel genoeg denk ik.

Als je dan echt zo koppig bent.... ruilen? :)

Verwijderd

wanneer ? nu http://www.hardwarehouse.nl/
:) wel de 16 mb versie

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die een zinnige bijdrage heeft geleverd wordt bij deze hartelijk bedankt.
Pagina: 1