[RH7.3] W98 dualboot weg, hoe starten?

Pagina: 1
Acties:

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Ik heb een tijd W98 naast Red Hat 7.3 gedraaid. Beide OS'en hadden hun eigen schijf. Nu is mijn Windows schijf gisteren magistraal gecrashed, die gaat weer terug naar Western Digital. Ik had uiteraard een bootloader geinstalleerd, waarmee ik Windows kon booten of Linux.

Nu is die bootloader uiteraard pleite, en ik dacht met een bootdisk van RH wel zo even de boel weer opnieuw in te stellen. Dat pakt dus anders uit en de informatie bij Red Hat op dit punt is minimaal (je moet linux rescue booten en daar houdt het wel op). Ik staar nu dus tegen een prompt (sh-2.05a#) en weet niet wat nu verder te doen.

Ik heb al wat met grub geprobeerd, maar daarme kom ik niet veel verder dan mijn oude bootmenu in textmode met DOS die er dus niet meer is en Linux die naar een device verwijst die er nu niet meer is in de nieuwe configuratie (slechts 1 HD ipv 2).

Wie weet raad..?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
lees een paar on-line how-to's van grub daar staat in hoe je weer in linux kan komen.
Maar heb je geen boot disk gemaakt bij de install van redhat als je die gebruikt kom je gewoon weer in redhat.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Ik heb geen bootdisk gemaakt. Als bootdisk gebruik ik nu een diskette gemaakt met rawrite op de RH cd (gewoon een installatiediskette dus).

Ik zal nog eens wat met Grub proberen, maar echt duidelijk is het me allemaal niet.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Als ik in grub met configfile /grub/grub.conf mijn hd weer op (hd0,0) zet en root naar 'hdd' naar hda zet, start er wel het een en ander, maar krijg ik een kernel panic... (No init found. Try passing init= option to kernel.)

Ik kom hier gewoon niet uit. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
hmmm, volgens mij ben ik er nu wel uit. 'hdd' gewoon laten staan in grub.conf deed de truuk.

How foolish....

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan je nu wel weer in linux komen :?

mar je kan het nu wel weer op lossen in linux (als je er dus in kan komen :7 )

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Ik kan er weer inkomen. Ik heb daarna handmatig grub.conf even aangepast. Als ik weer een nieuwe schijf heb, moet ik 't weer terugveranderen.
Pagina: 1