Kan xp niet opstarten door missend/beschadigd bestand.

Pagina: 1
Acties:
  • 7.636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik heb een klein probleempje met windows xp.
Me zusje :( had dus dungeon keeper 1 geinstalleerd en daarna de comp opnieuw opgestart zoals nodig was, maar nu krijg ik dus tijdens het opstarten de volgende foutmelding 'Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:\Windows\system32\config\system' |:(

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kies 'R'in het eerste scherm om de reparatiebestanden te starten.

Nu heb ik dus de windows xp cdrom erin gedaan, maar ik heb alleen geen idee hoe ik die moet starten. Met f8 kan ik niks en in dos lukt het ook niet om het bestand te repareren.

Dus mijn vraag is nu: Hoe kan ik het bestand weer repareren van de cdrom?? Moet je op een bepaalde toets(en) drukken of zoiets?? :?

Verwijderd

cd is toch bootable?!

Verwijderd

Heb dit gehad met Windows 2000.... alle mogelijke recovery pogingen gedaan maar het is mij niet gelukt... heb Windows opnieuw moeten installeren helaas.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Moet je in de bios ff kijken naar de boot-volgorde.. CD moet wel voor HD komen, anders probed hij de CD niet.

• Freak
Zerveza schreef op 31 juli 2002 @ 17:59:
Moet je in de bios ff kijken naar de boot-volgorde.. CD moet wel voor HD komen, anders probed hij de CD niet.
Bedankt, nu kom ik tenminste op de cdrom.
Als ik nu dus op 'r'druk om te repareren dan kom ik in de herstelmodus en zie ik het volgende.

1: C:\Windows
Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?
(Druk op ENTER om te annuleren)

Als ik dan op 1 druk krijg ik C:\Windows> en kan ik gewoon wat invoeren, maar ik heb dus geen idee wat ik nu moet invoeren zodat het bestand wordt gerepareerd. Weet een van de guru's _/-\o_ hierzo misschien wat meer van?

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Gelezen van computing.net :

You might try going to the Command Prompt, and type in 'sfc/scannow' -- have your Win XP cd in the drive. Takes about 20 minutes to restore missing or corrupted system files.

Ik ben nog aan het zoeken naar die so called commands die je in zou kunnen/moeten voeren.

• Freak
D-Loc schreef op 31 juli 2002 @ 19:08:
Gelezen van computing.net :

You might try going to the Command Prompt, and type in 'sfc/scannow' -- have your Win XP cd in the drive. Takes about 20 minutes to restore missing or corrupted system files.

Ik ben nog aan het zoeken naar die so called commands die je in zou kunnen/moeten voeren.
Hmm kan ik ook wel proberen.
Ik heb net ff zitten lezen tussen die outlook help posts en heb daar link gevonden naar site van microsoft over hoe je dit probleem kan repareren. Ben het nu aan het proberen op de andere pc.
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q307545

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;[LN];Q307654

Verwijderd

heb ik ook gehad dit weekend, oplossing staat hier :)

hier gaat het uiteindelijk om:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
md tmp 
copy C:\windows\system32\config\system C:\windows\tmp\system.bak 
delete C:\windows\system32\config\system 
copy C:\windows\repair\system C:\windows\system32\config\system 

md tmp 
copy C:\windows\system32\config\software C:\windows\tmp\software.bak 
delete C:\windows\system32\config\software 
copy C:\windows\repair\software C:\windows\system32\config\software

deze commando's vanuit c of d of...:\windows :)

• Freak
Ik heb dus het volgende gedaan zoals op die microsoft site stond.
Zie vorige post, eerste link.
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

Maar ik kan dus niet naar step 2 omdat hij gewoon niet windows ingaat.
In veilige modus blijft die hangen bij een zwart scherm met zo'n tikkend streepje linksboven en bij normaal blijft die hangen bij het welkom scherm. Moet ik wat ik gedaan heb nu terug draaien door wat ik in de temporary folder heb gezet weer terug te kopieren naar c:\windows\system32\config ??

Laat maar, ik kom windows dus wel in maar het duurt nogal lang voordat die er eindelijk is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Try deze eens:

ren c:\windows\system32\config\system c:\windows\system32\config\system.old
ren c:\windows\system32\config\system.alt c:\windows\system32\config\system

(system.alt is een backup van je system registry hive in de config-dir.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Freak
Nu heb ik dus wel een groter probleem.
Ik kan dus de recovery niet meer inkomen omdat ik een admin pass moet invoeren, maar ik heb dus geen idee wat dit is/zou kunnen zijn.
Ben zo'n beetje de enige die de computer gebruikt, naast mijn zusje dus niemand anders heeft een passwoord verandert.
Is er een manier om achter dat passwoord te komen of er om heen te komen of zoiets of misschien te veranderen???

Ik snap er dus echt niks van er zijn nu 2 accounts, adminstrator en nog gewone, zijn beide beheerders en hebben allebei passwoord maar ik weet ze van beide niet. Heb het t/m part 2 van de onderstaande microsoft pagina gedaan om dus bestand te repareren.
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q307545

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
administrator password heb je als het goed is opgegeven bij de installatie van xp.
password retrieval doen we op t.net niet aan, maar ik ben er van overtuigd dat er veel te vinden is via onze trouwe google

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Misschien nog een tip :
In de recovery console voer 't volgende commando uit :

chkdsk /p /r

Dit lost ook VEEL zaken op.

• Freak
D-Loc schreef op 31 juli 2002 @ 21:39:
administrator password heb je als het goed is opgegeven bij de installatie van xp.
password retrieval doen we op t.net niet aan, maar ik ben er van overtuigd dat er veel te vinden is via onze trouwe google
Hmm, ik kan me niet herinneren een admin pass in te stellen, hoort eigenlijk helemaal geen admin account op te staan, kwam er pas op nadat ik dus die instellingen aan het veranderen was dacht ik.

Maar bedankt, ik ga maar ff zitten googlen.

• Freak
__IcE__ schreef op 31 juli 2002 @ 21:45:
Misschien nog een tip :
In de recovery console voer 't volgende commando uit :

chkdsk /p /r

Dit lost ook VEEL zaken op.
Is misschien ook wel handig, maar ik kom dus de recovery console niet meer in, ik moet een admin pass invoeren en heb dus geen idee wat dat is. Lijkt net alsof ik op de computer van een ander zit.

• FireFly
Moet je maar is zoeken naar 't programma "Wininternals".
Kan je booten van die cd, op je bestannde installatie inloggen en zo in je register e.d. liggen ploeteren zonder dat je windows ook maar gestart is.
Er zijn ook linux bootschijfjes waarmee je account pwd's kan aanpassen.
(heb niet direct een link bij de hand, staat op me pc van 't werk)

• Freak
__IcE__ schreef op 31 juli 2002 @ 21:58:
Moet je maar is zoeken naar 't programma "Wininternals".
Kan je booten van die cd, op je bestannde installatie inloggen en zo in je register e.d. liggen ploeteren zonder dat je windows ook maar gestart is.
Er zijn ook linux bootschijfjes waarmee je account pwd's kan aanpassen.
(heb niet direct een link bij de hand, staat op me pc van 't werk)
Staat dat op de windows xp cd zelf??
Kom btw nog wel gewoon in windows maar niet in recovery want dan moet ik passwoord invoeren maar bij windows niet.

• FireFly
Wininternals is pakket afzonderlijk van XP : http://www.winternals.com...very/erdcommander2002.asp
Key features:
- Boots dead systems directly from CD
- Easy, familiar Windows-like interface
- Includes the Locksmith utility to reset lost Administrator passwords
- Built-in network access to safely copy data to/from dead systems
- Repair and diagnostic tools located on Start menu
- Repair tools include Service and Driver Manager, the Locksmith password utility, Registry Editor, Explorer, and Command Prompt
- Diagnostic tools include the Event Log Viewer, System Information, TCP/IP Configuration, and Logical volumes utilities
- Compatible with Windows XP, 2000, and NT

Je hoeft dus geen pwd in te geven.

Heb de link gevonden voor de linux bootdisk :
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Verander 't pwd van 't admin account naar test ofzo en probeer dan nog is :)

• Freak
__IcE__ schreef op 31 juli 2002 @ 22:23:
Wininternals is pakket afzonderlijk van XP : http://www.winternals.com...very/erdcommander2002.asp
Key features:
- Boots dead systems directly from CD
- Easy, familiar Windows-like interface
- Includes the Locksmith utility to reset lost Administrator passwords
- Built-in network access to safely copy data to/from dead systems
- Repair and diagnostic tools located on Start menu
- Repair tools include Service and Driver Manager, the Locksmith password utility, Registry Editor, Explorer, and Command Prompt
- Diagnostic tools include the Event Log Viewer, System Information, TCP/IP Configuration, and Logical volumes utilities
- Compatible with Windows XP, 2000, and NT

Je hoeft dus geen pwd in te geven.

Heb de link gevonden voor de linux bootdisk :
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Verander 't pwd van 't admin account naar test ofzo en probeer dan nog is :)
Ja, had net op die site zitten kijken en heb maar remote recovery gedownload want daar zit ook die locksmith utility bij, nu moet ik dus alleen nog uitvogelen hoe dat werkt. Het is niet echt duidelijk moet ik zeggen.

Uhhh voor die linux bootdisk, moet je dan geen linux os op je computer hebben?? :?

• FireFly
Tha_Freak schreef op 31 juli 2002 @ 22:31:
[...]

Ja, had net op die site zitten kijken en heb maar remote recovery gedownload want daar zit ook die locksmith utility bij, nu moet ik dus alleen nog uitvogelen hoe dat werkt. Het is niet echt duidelijk moet ik zeggen.

Uhhh voor die linux bootdisk, moet je dan geen linux os op je computer hebben?? :?
Echt niet .. daarvoor is 't ook een bootdiskette hé :)
Hiermee kan je gewoon opstarten ... en dan laat die user accounts zien en kan jij het wachtwoord veranderen van deze accounts.
Werkt zoals op NTFS als FAT32.
Voor ik die wininternals had, was dit een life-saver (op't werk bedoel ik dan, pc's herstellen : mensen onthouden hun pwd's nooit)

• Freak
__IcE__ schreef op 01 augustus 2002 @ 07:56:
[...]

Echt niet .. daarvoor is 't ook een bootdiskette hé :)
Hiermee kan je gewoon opstarten ... en dan laat die user accounts zien en kan jij het wachtwoord veranderen van deze accounts.
Werkt zoals op NTFS als FAT32.
Voor ik die wininternals had, was dit een life-saver (op't werk bedoel ik dan, pc's herstellen : mensen onthouden hun pwd's nooit)
Oh, mooi weet ik dat ook weer. :)
Ik heb nou alledrie die dingen onderaan die pagina gedownload maar ik krijg maar niks op dat schijfje. Dat bd011022.bin kan ik er niet rechtstreeks naar kopieren maar dat staat er ook dat dat niet kan, maar ik snap dus niet hoe dat rawrite programma werkt. Wat moet je daar nou invoeren?? 8)7

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:15:
heb ik ook gehad dit weekend, oplossing staat hier :)

hier gaat het uiteindelijk om:

[code]md tmp
copy C:\windows\system32\config\system C:\windows\tmp\system.bak
delete C:\windows\system32\config\system
copy C:\windows\repair\system C:\windows\system32\config\system

Ook last hiervan alleen ik zit met `n lege repair map........
iemand nog suggesties hoe ik dit kan oplossen??????
kan ik dit bv. oplossen met `n rescue/repair disk, en zo ja kan ik deze ergens dl want deze hep ik niet aangemaakt...

• Freak
Tha_Freak schreef op 01 augustus 2002 @ 12:04:
[...]

Oh, mooi weet ik dat ook weer. :)
Ik heb nou alledrie die dingen onderaan die pagina gedownload maar ik krijg maar niks op dat schijfje. Dat bd011022.bin kan ik er niet rechtstreeks naar kopieren maar dat staat er ook dat dat niet kan, maar ik snap dus niet hoe dat rawrite programma werkt. Wat moet je daar nou invoeren?? 8)7
Weet iemand misschien hoe je dat programma op een schijfje krijg, want ik kom nu steeds meer dingen tegen om me systeem die dus veranderd zijn waar ik niet blij mee ben. Ik wil zo snel mogelijk dat paswoord te weten komen zodat ik het weer goed kan maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:53:
Ook last hiervan alleen ik zit met `n lege repair map........
iemand nog suggesties hoe ik dit kan oplossen??????
kan ik dit bv. oplossen met `n rescue/repair disk, en zo ja kan ik deze ergens dl want deze hep ik niet aangemaakt...
Downloaden van deze files lijkt me vrij zinloos, want deze files worden door windows aangemaakt en zijn specifiek voor de betreffende configuratie.

Of hiervoor een of andere tool bestaat die dat soort files kan aanmaken weet ik niet.

ps.
wel vreemd dat je map repair leeg is :?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Kan het niet zo zijn dat je Admin passw leeg is? (niets invoeren en dus gewoon ENTER)

Daarna moet je in de c:\windows\system32\config directory inderdaad de system verwijderen of beter hernoemen en dan de system.alt hernoemen/kopieren naar system. Zo heb ik dit probleem al meerdere malen opgelost

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Tha_Freak schreef op 01 augustus 2002 @ 19:49:
[...]

Weet iemand misschien hoe je dat programma op een schijfje krijg, want ik kom nu steeds meer dingen tegen om me systeem die dus veranderd zijn waar ik niet blij mee ben. Ik wil zo snel mogelijk dat paswoord te weten komen zodat ik het weer goed kan maken.
ff diskwriter.zip dl., uitpakken en dan runnen, als target neem je dan die bin file :)

• Freak
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 21:24:
[...]

ff diskwriter.zip dl., uitpakken en dan runnen, als target neem je dan die bin file :)
Bedankt, ik heb nu tenminste die bootdisk. :)
Maar als ik nu dus boot van die diskette krijg ik dus:
Loading: initrd.gz
Loading vmlinuz failed
en zodra ik dan op een toets druk met schijfje erin begint die overnieuw en zonder schijfje start de pc gewoon op.
Weet iemand waarom/ wat er nou failed??

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:42

Maximus

There is no substitute

hmm gewoon een bootfloppy en dan ff reinstallen :) owja en je zusje verbieden achter je PC te zitten :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Freak
M@ximuS schreef op 02 augustus 2002 @ 16:36:
hmm gewoon een bootfloppy en dan ff reinstallen :) owja en je zusje verbieden achter je PC te zitten :)
Goed ff twee dingen.. :)

Nr 1: Reinstallen doe ik waarschijnlijk toch wel als ik over 3 weken terug, maar ik dacht laat ik het toch nog maar ff proberen weer goed te krijgen. :r

Nr 2: Is niet mijn computer dus dat kan ik helaas niet verbieden, kan het wel proberen maar het levert me weinig op. Ik heb gelukkig wel 2 weken geleden me eigen pc gekocht... :9~ Maar als er een probleem is mag ik het natuurlijk oplossen.

• FireFly
Tha_Freak schreef op 01 augustus 2002 @ 19:49:
[...]

Op site staat dus :
Use:

The zip-file contains at least the floppy image, and newer versions may also contain the chntpw linux binary as a standalone file. The unzipped image (bdxxxxxx.bin) is a block-to-block representation of the actual floppy, and the file cannot simply be copied to the floppy. Special tools must be used to write it block by block. For Dos, win95/98 & NT, use rawrite2.exe or some other imagewriter:

rawrite2 -f bd000401.bin -d A:

asjeblaf :)

• Freak
__IcE__ schreef op 02 augustus 2002 @ 19:49:
[...]

Op site staat dus :
Use:

The zip-file contains at least the floppy image, and newer versions may also contain the chntpw linux binary as a standalone file. The unzipped image (bdxxxxxx.bin) is a block-to-block representation of the actual floppy, and the file cannot simply be copied to the floppy. Special tools must be used to write it block by block. For Dos, win95/98 & NT, use rawrite2.exe or some other imagewriter:

Ja dat had ik gelezen ja en ik heb dus dat programma van de post van oracle gebruikt om het op diskette te zetten.
Ik ben nogal kortzichtig deze week misschien maar wat bedoel je er nou mee???

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Als je via C:\windows\repair\ een oud register terugzet ben je het huidige register kwijt en moet je dus een heleboel opnieuw installeren (tenzij je een keer een backup hebt gemaakt van je registry). Je user registry kan je wel terugkrijgen:
- onder administrator inloggen
- je user folder in c:\documents and settings\user renamen
- jouw username weer aanmaken
- inloggen onder jouw username (map c:\documents and settings\user wordt weer aangemaakt)
- uitloggen en onder administrator inloggen
- de inhoud van de renamede map copieren naar c:\documents and settings\user

• Freak
Vigory schreef op 03 augustus 2002 @ 01:07:
Als je via C:\windows\repair\ een oud register terugzet ben je het huidige register kwijt en moet je dus een heleboel opnieuw installeren (tenzij je een keer een backup hebt gemaakt van je registry). Je user registry kan je wel terugkrijgen:
- onder administrator inloggen
- je user folder in c:\documents and settings\user renamen
- jouw username weer aanmaken
- inloggen onder jouw username (map c:\documents and settings\user wordt weer aangemaakt)
- uitloggen en onder administrator inloggen
- de inhoud van de renamede map copieren naar c:\documents and settings\user
Daarvoor moet ik wel eerst het passwoord van de administrator te weten komen.
En met het raden ervan wil het ook niet echt lukken, het lijkt net alsof een vreemde het heeft ingevoerd of zo.

• Freak
__IcE__ schreef op 02 augustus 2002 @ 19:49:
[...]

Op site staat dus :
Use:

Zou je misschien toch nog ff willen uitleggen wat ik dus verkeerd doe of moet doen en hoe ik ervoor kan zorgen niet de error message van vrnlinuz failed te krijgen.
Alvast bedankt _/-\o_
Pagina: 1