Toon posts:

Manuren voor beheer citrix omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een collega vorm ik de afdeling Systeembeheer voor een woningcorporatie in Utrecht

Op dit moment hebben wij een bezetting van ca. 50 uur per week om een Citrix-netwerk van 60 werkplekken, 20 printers en 7 servers (waarvan 2 Citrix, een fileserver, een webserver, een ISA-server, een mailserver en een telefooncentrale-PC).

In de eeuwige discussie met het management over of dit nou wel of niet genoeg uren zijn om dit zaakje in de lucht te houden zijn wij op zoek naar benchmarks. Vuistregeltjes zijn welkom maar praktijkgegevens zijn meer dan welkon: wij zouden het daarom zeer op prijs stellen als andere beheerders van vergelijkbare netwerken ons zouden willen helpen door te reageren op de volgende vragen:

Hoeveel WS/printers/(citrix)servers zijn er ?

Hoeveel personen doen hiervoor de ondersteuning/onderhoud ?

In hoeveel uren per week?

Welke "neven"-taken heeft men (Telecom/administratief systeem etc.)

Zijn er daarnaast applicatiebeheerders, printbeheerders, etc? Voor hoeveel uur per week ?

Welk "huisautomatiseringsbedrijf" ondersteunt de Citrix-omgeving en is men daar tevreden over ?

Verwijderd

de vuistregel hier is 1 uur per server per dag (werkdag)... 7 * 5 = 35... 50 uur is dus niet teveel

Verwijderd

servers : 12
workstations: 35
printers: 2
onderhoud: 3 man
uren: 1 fulltime, 2 as needed (effectief gemiddeld 3 uur / week)

Geen los applicatiebeheer, printbeheer, backupbeheer, etc

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
1 persoon
13 servers
90 clients over 10 lokaties
uren 50 p/week

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

ik doe in mun uppie 1 bedrijf met 2 filialen.

totaal zo'n 100 gebruikers
met 20 thuiswerk plekken
citrix metaframe 1.8 op NT4.0 TSE
en nog een stuk of wat servers.

Compleet de hele automatisering, dus ook Mobiele telefonie, vaste telefonie, ERP pakketten, contrakten beheer

nou draai ik vrij veel uren, maar wat jij hier boven neerzette, is ca. 20 uur per week, mits goed ingericht.

Verwijderd

1 persoon.
1 te kleine auto (206, nog 5000km en ik mag m inleveren)
100.000 km per 12 maanden

12 - 14 servers (ben bezig met vervangen), 160 werkstations.
1 x Netware 5.1 met Groupwise 6
1 x Netware 6.0 met Groupwise 6
2 x Windows 2000 AD met Exchange 2000
5 x NT4 PDC met Exchange 5.5
3 x Windows 2000 Adv Srv met Citrix XPe FR2

40 uur per week + 12 uur research in eigen tijd. (reistijd niet meegerekend)

Bezig met overgang naar Windows 2000. Netwerken zijn niet onderling met elkaar verbonden dus een goede structuur en discipline is belangrijk.
Pagina: 1