Wel instaleren van CD-rom, daarna niet draaien vanaf CD-rom

Pagina: 1
Acties:

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb het volgende probleem. Als ik een spel vanaf een cd-rom instaleer op mijn computer ondervindt ik geen problemen, maar als ik dan het spel wil gaan spelen dan blijft de cd-romspeler de bewuste cd lezen en start het spel niet verder op. Ik vroeg me af of iemand dit ook wel eens mee heeft gemaakt of dat iemand mischien hier een oplossing voor weet.
Het is trouwens zo dat hij (of zij) dit doet bij verschillende cd-roms.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Verwijderd

Ja dat heeft met de cd copy beveiliging te maken. Die werkt blijkbaar niet samen met jou cd-speler. Mocht je nog een andere cd-speler hebben liggen dan kun je die proberen. Anders dien je een crack te downloaden voor het spel. Weet niet of ik de site mag geven waar die cracks staan O-)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 18:18:
Ja dat heeft met de cd copy beveiliging te maken. Die werkt blijkbaar niet samen met jou cd-speler. Mocht je nog een andere cd-speler hebben liggen dan kun je die proberen. Anders dien je een crack te downloaden voor het spel. Weet niet of ik de site mag geven waar die cracks staan O-)
mag wel maar je heb gewoon kans op een officiele waarschuwing of een ban B)

Verwijderd

Ja psies, maar in de disclamer van de saait staat wel dat het niet illegaal is mits je de officiële versies van de spellen bezit en dat heeft Woodie blijkbaar.

ADMIN AUB _/-\o_

• Woodie2002
Het gaat hier (op dit moment in ieder geval) gewoon over legale games. Maar zou het dan zo zijn dat mijn cd-romspelr voor een verkeerde regio staat afgesteld ofzo? (het is trouwens een DVD-romspeler voor de duidelijkheid)

Verwijderd

dan in dit geval leest jouw dvd speler niet de binnenste rand van je spel door de copybeveiliging 8)7 dus ff een "NO CD Patch" downloaden of ff een andere cd/dvd speler proberen:z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 04:40:
dan in dit geval leest jouw dvd speler niet de binnenste rand van je spel door de copybeveiliging 8)7 dus ff een "NO CD Patch" downloaden of ff een andere cd/dvd speler proberen:z
Dat zei ik toch :P

Meja, het heeft in elk geval nix te maken met een regio code ofzow. Ik denk dat de dvd-speler van jou een beetje oud en brak is :/ (sorry). Ik zou dus eerst met een andere dvd/cd-speler proberen of een crack downloade.

Verwijderd

Als je een CDRW (brander) hebt kan je het natuurlijk ook eens daarin proberen.

• Woodie2002
Ik zal eens gaan kijken met een andere speler er in. Kan zijn dat de DVD-speler wat brak is, maar we zullen zien. In ieder geval bedankt.

Pagina: 1