there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac
kijk effe of er toevallig iets van metaal aan de magneet kleeft, had ik ook met een nietje, dat ding klonk echt zeer rot toen
Een hele rij microsoft certificeringen.
Is de plus en min bij zowel links als rechts hetzelfde aangesloten?
Dat zorgt ook nog wel eens voor rare geluiden nl
Dat zorgt ook nog wel eens voor rare geluiden nl
Niet opgeblazen? Guess again.mesothelioom schreef op 31 juli 2002 @ 16:48:
Een paar weken terug even net iets te gek gedaan met een test cd en nu is er een middentoner zwaar ziek geworden. Maar opgeblazen isie niet, het is net of er een stukje aluminiumfolie op en neer knettert.
Als ik de radio gewoon hard zet hoor je er niks van, en het is op "normaal" nivo alleen bij bepaalde tonen(vooral gesproken geluid)
weet iemand wat er gesloopt is (is garantie dus geen man overboord)
En ik denk ook niet dat je daar garantie op krijgt, alhoewel je natuurlijk altijd kan proberen je van de domme te houden.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n frontspeakers.
Dus zion, jij denkt dat ze opgeblazen zijn dan?
Dus zion, jij denkt dat ze opgeblazen zijn dan?
sigh
Ja, heb het zelf namelijk ook al (meerdere keren
) gehad, als het goed is is dan aan de binnenkant van de speaker het "doek" losgelaten van de conus, waardoor je de speaker kan weggooien.
or so i've been told
or so i've been told
systeem
Verwijderd
Je kunt hem laten "reconen"zion schreef op 31 juli 2002 @ 17:32:
Ja, heb het zelf namelijk ook al (meerdere keren) gehad, als het goed is is dan aan de binnenkant van de speaker het "doek" losgelaten van de conus, waardoor je de speaker kan weggooien.
Alleen is dat vaak duurder dan een nieuwe speaker....
Is waarschijnlijk niet je middentoner, maar je woofer. Als er een scheurtje in je woofer zit kun je het lijmen, als de ophangrand is gescheurd wordt het vervelender... je kunt wel nieuwe bestellen maar die zijn redelijk duur...
In ieder geval heb je hem wel degelijk opgeblazen, ik verwacht alleen niet dat het je middentoner is.
In ieder geval heb je hem wel degelijk opgeblazen, ik verwacht alleen niet dat het je middentoner is.
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Verwijderd
Ik had ook een keer van dat knetternde geluid in me speakers, maar ik wist zeker dat hij niet was opgeblazen, om het simpele feit de me versterker daar niet krachtig voor was 
Na een kleine speurtocht bij mij bleek het draadje wat naar die kleine tweeters, bovenop de speaker zeg maar, was losgetrilt... effe solderen, en hij klinkt nu nogsteeds prima
Na een kleine speurtocht bij mij bleek het draadje wat naar die kleine tweeters, bovenop de speaker zeg maar, was losgetrilt... effe solderen, en hij klinkt nu nogsteeds prima
Verwijderd
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 09:58:
Ik had ook een keer van dat knetternde geluid in me speakers, maar ik wist zeker dat hij niet was opgeblazen, om het simpele feit de me versterker daar niet krachtig voor was
Dit zegt al weer genoeg.. Als je versterker niet krachtig genoeg is om de speakers volledig uit te sturen, heb je gewoon een groot probleem. ga je hem dan te hard zetten, gaat ie clippen, dat merk je (bijna) niet en voor je het weet heb je de zooi opgeblazen.. het kan dus wel degelijk.
Nu is dat bij jou niet het geval , maar ik zou toch maar opletten wat je doet met die versterker.
Dies goed stuk.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Opgeblazen, de prullenbak is de enige goede oplossing.
Let bij het kopen van een nieuwe op de 'hardheid' van de conus
Hoe harder, hoe beter.
Hoe harder, hoe beter.
HIER !!! PAK AAN
Verwijderd
hehe, geinige conclusie, ze zijn niet opgeblazen want ik hoor alleen een knisperend geluid... 
wat denk je wat opgeblazen speakers gaan doen...
wat denk je wat opgeblazen speakers gaan doen...
Dat hoeft niet onverkort waar te zijn. Verder is hardheid controleren wel wat subjectief, zo met het vingertje.Flarrestein schreef op 01 augustus 2002 @ 12:26:
Opgeblazen, de prullenbak is de enige goede oplossing.
Hoe harder, hoe beter.
Gewoon niet teveel vragen van je spullen, dat lijkt mij een beter advies en alles kan weleens gewoon stuk gaan.
En waarom niet?GreenGras schreef op 01 augustus 2002 @ 09:51:
Is waarschijnlijk niet je middentoner, maar je woofer. Als er een scheurtje in je woofer zit kun je het lijmen, als de ophangrand is gescheurd wordt het vervelender... je kunt wel nieuwe bestellen maar die zijn redelijk duur...
Heb tot nu toe dit alleen maar gehad bij mid en moog, nog nooit bij bas
systeem
Pagina: 1