Hoe beste aansluiten van Waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 11:36
Ik zaal binnenkort mijn eerste waterkoelingset ontvangst }) nemen.Ik zit nu met een probleem hoe ik dat boel aansluit.Ik weet niet of beter is om eerst de CPU of de Chipset te koelen of een splitsing maken van de leiding enzv. :? ??

Mijn set-up:

Produkt: Innovacool Rev. 3.0 Wasserkühler
Produkt: Ausgleichbehälter Plexiglas für Eheim Pumpen 1046/1048
Produkt: Eheim 1048
Produkt: PVC Schlauch (Meterware) 8mm
Produkt: Flow-O-Matic electronic Durchflussüberwachung
Produkt: 1/4 Zoll Adapter für Eheim Pumpen Auslass
Produkt: Entkoppelset für EHEIM Pumpen
Produkt: 1/4 Zoll 8mm Anschluss Verschraubung Metall gerade/gewinkelt
Produkt: Graph-O-Matic VGA/Chipsatz Wasserkühler
Produkt: innovaProtect Korrosionsschutz
Produkt: Maxxxpert Mono Radiator

_/-\o_ Alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Eerst CPU dan de rest..

CPU word het warmst.

• SlowikPL
burp2001 schreef op 31 juli 2002 @ 16:49:
Eerst CPU dan de rest..

CPU word het warmst.
maar dan gaat warmste water naar de Chipset |:(

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Je kan beter eerst het water opwarmen door je chipset en dan je CPU slecht koelen, want je doet toch geen koud water op je CPU dan schikt ie zo.

|:(

Chipset hoeft het minst gekoeld te worden!!!!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 21:31

TheProphet

unifi-forum.nl

Het lijkt mij ook dat je eerst via je processor naar je chipset gaat. Zo warm wordt dat water nou ook niet meteen :)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nee, dat water stroomt er vrij snel doorheen hoor, het warmt telkens maar een klein beetje op, omdat het elke keer er opnieuw langs stroomt wordt het op de duur wel warm. Dus je chipset krijgt wel water wat 'koud' is.
Dus eerst je cpu, die heeft tenslotte de beste koeling nodig!

systeem specs

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als het water van je cpu afkomt is het net een halve graad warmer ofzo.
Of je moet een hele sterke peltier hebben en een pomp van 10 l/u ofzo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde setup van WC als jij (ik heb alleen het model lager van cpu-koelblok, maar wel de dual fan radiator). Was zo gemonteerd en werkt perfect.
Als je alles in werking hebt, wil ik je temps wel eens weten ter vergelijking.
Mijn temps (amd athlon 1333@1333):
Omgeving: 26°
MB: 29°
CPU idle: 42°
CPU stressed moet nog getest worden ...
(fans draaien wel op 5,5V en trekken warme lucht uit de case mee naar buiten door de radiator)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
zorg dat je niet te veel meters slang in je kast propt (ziet ook niet uit), dan komt alles goed, bij een goede flow maakt het niet zo heel veel uit waar je alles aansluit. Ik zou pomp, radiator, cpu, gpu, DDR SGRAM, enz. enzo. .. tot pomp. maar echt veel maakt het niet uit.

• SlowikPL
En hier is een film die zegt wie men een waterkoelsusteen aansluit.
In die film is aan getoond dat eerst naar de Chipset en dan naar de CPU en de GPU aangesloten is.Er is ook op de radiator de fan aangesloten om de warne lucht te zuige ipv. te blaazen is dat beter?

En ik wil mijn GPU wel koelen met de watersysteem maar ik heb een geforce4 Leadtek A250 ULTRA TD met de enorme Mooie koeler ( http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/leadtek.jpg )
Hoe doe ik dat?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Slopen

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Ik had een AMD 1@1,55GHz watergekoeld. Na de chipset ook mee te koelen merkte ik het niet in de temp. De temp na de processor full load steeg soms max 1,2 C met een goede doorstroming. Extra warmte na de chipset was niet waar te nemen. Neem daarom eerst de chipset en dan de processor. Kan je mischien je bus net iets hoger halen. En het heeft vrijwel geen invloed op je CPU qua temp.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Ik ben er trouwens voor om je radiator voor je eventuele reservoir en je waterpomp te zetten.
Aan de ene kant kun je zeggen die pomp genereert ook iets van warmte, maar aan de andere kant kan je pomp ook eerder gesloopt worden door warmte.

Dus.... Reservoir -> Pomp -> Chipset -> CPU -> GPU -> Radiator -> Flowmeter -> Reservoir
Of iets dergelijks :)

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

mmm ik heb een GeForce4 TI4600 van asus maar dat ding wordt ook heet wat kan ik als beste doen eerst CPU coolen en dan GPU of eerdt GPU en dan CPU??

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Ik weet niet of het juist is, maar ik zou eerst je GPU en dan de CPU koelen. Je GPU wordt lang niet zo heet als je CPU (toch? :?) anders loop je na je CPU je GPU op te warmen!

BTW, ik weet niet of dit kan, maar kan je niet beter je CPU en je GPU apart koelen? Dus in plaats van in serie, paralel te koelen? Je krijgt dan wat meer slangen en T-stukjes, maar het geeft wel het koelste water aan bijde Procs :Y)
Alleen krijgt iedere proc de helft van de totale flow, damn. Of bestaan er T-stukjes van 8mm -> 2x 6mm? :?

Use the Search Luke...

• SlowikPL
Heft het zin om 2 x Maxxxpert Mono Radiator te kopen en zo aansluiten:

12mm fan > Maxxxpert Mono Radiator > 12mm fan > Maxxxpert Mono Radiator

zou mijn Eheim 1048 een Maxxxpert meer kunnen trekken?? of is ie te zwak?

• SlowikPL
Kan ik de pomp plaatsen op de voeding boven in de kast in plaats van onder?Daaroor krijg ik minder slang in de PC???

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

burp2001 schreef op 31 juli 2002 @ 16:49:
Eerst CPU dan de rest..

CPU word het warmst.
Je water warmt in 1 rondje door je waterkoeling systeem nog een tiende graad op.

Maak het zoals jij het het makkelijkste kwijt kan.

Verder vind ik dit een search vraag, maarja wie ben ik :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Ik zie dat je alles hebt aangeschaft bij Innovatek en dat je de Chipset waarschijnlijk wilt gaan koelen met de Graph-O-Matic. Niet om de pret te drukken ofzo, maar heb je vantevoren gekeken of dit gaat passen :?

Ik vraag dit, omdat ik zelf de EPoX 8K3A+ heb met de Cool Rev. 3 en de Graph-O-Matic GeForce 4 en ook een Graph-O-Matic op de Chipset wilde plaatsen. Dit lukte dus niet! :(
Totaal geen ruimte, geen van de 4 kanten en zelfs problemen met de bevestigingsgaten door een dwarsliggende condensator. |:( (De Graph-O-Matic zit inmiddels in een andere PC op een geforce 2 met een Maze II, werkt prima, maar balen was het wel. :'( )

O, en ik heb de slangen gesplitst meteen na de radiator (ook een maxxxpert) zodat zowel de CPU als de GPU dezelfde temp. krijgen ;)

Ik had overigens een topic geopend ivm het probleem van de Northbridge koeling, maar daar heb ik niet zo heel veel reply op gekregen. Meeste antwoorden kwamen weer uit op een blokje met fan.
Ik heb nu ipv het standaard passieve blokje een Thermaltake Tiger voor een Intel 845 chipset op die Chipset geplakt. Past prima en hoor je niet... :z
Pagina: 1