[Aansluitingen] Dvd-speler probleem

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een oude, maar grote TV gekregen van familie. De tv is erg oud en heeft geen Scart-aansluitingen, ook heeft ie geen video-in of iets dergelijk, alleen antenne-ingang.

Voor tv kijken is dit prima; maar nu wil ik een dvd-speler aansluiten. Maar dvd-spelers hebben geen "antenne-doorlus systeem", die werken namelijk alleen maar met scart en eventueel video-out (composite of s-video).

Dat lukt dus nooit om die dvd-speler aan te sluiten op die tv.

Nu heb ik wel een (omslachtig) ideetje, maar ik vraag me af of dat zal gaan lukken;

Stel, ik koop ook nog een videorecorder met een scart in en uitgang en zet die tussen de tv en de dvd-speler in.

Dan zou, denk ik, het dvd scart-signaal bij de scart-ingang van de videorecorder binnen kunnen komen en via de antenne-doorlus kabel kan het dvd-signaal de tv binnenkomen.

Dus kan een videorecorder signalen "doorgeven" via de antenne kabel?

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja dat kan werken. Kans bestaat alleen dat je video over de rooie gaat van de Macrovision beveiliging van de DVD speler.
Wat je ook kunt proberen is een losse modulator te kopen, deze zet een videosignaal direct om in een antennesignaal. Kost geloof ik tussen de 20 en 50 Euro.

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Ik weet niet of je al een DVD-speler hebt gekocht maar volgens mij kan de Sony DVP-NS700V dit wel (het doorlussen van het antene signaal).

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Verwijderd

gewoon een extra cinch aansluiting maken door ze van het Coax-boxje af te plukken in de TV...

VCR + DVd gaat alleen als je de MacroVision kan uischakelen van de DVD-speler.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 16:46:
gewoon een extra cinch aansluiting maken door ze van het Coax-boxje af te plukken in de TV...

VCR + DVd gaat alleen als je de MacroVision kan uischakelen van de DVD-speler.
Leg eens uit ? van HF naar LF met alleen een cinch :?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

doorlussen van dvd > video > tv : bij mij werkt dat niet...

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n kastje gevonden waar masaman het over had, problem solved!
Pagina: 1