ik heb hier een FDD kabeltje liggen met wel heel veel connectoren. Kan ik de laatste, die ik toch niet gebruik, er gewoon vanaf knippen?
Zou in principe moeten kunnen denk ik, want als je op de laatsta connector geen FD gooit, zijn het ook alleen maar loze draatjes die niet met elkaar in verbinding staan. Als je hem afknipt kort je die draatjes dus eigenlijk alleen maar in.
Maar zeker weten doe ik het niet, en het ziet er wel erg onprofessioneel uit natuurlijk.
Maar zeker weten doe ik het niet, en het ziet er wel erg onprofessioneel uit natuurlijk.
Als je de laatste er af knipt, dan woord die ervoor zat de automatisch de laatsteRudy_V schreef op 31 juli 2002 @ 16:32:
Ehhhm, is de laatste connector niet juist de a-drive (althans, dat dacht ik altijd dat het zo zat)
Mjah, helaas klopt dat niet..Jae_x777 schreef op 31 juli 2002 @ 16:34:
[...]
Als je de laatste er af knipt, dan woord die ervoor zat de automatisch de laatste
In een floppy-kabel zit een twist, waardoor wordt bepaald of het drive a of drive b is..
(maar in het bios kun je meestal wel swap floppy-drive aangeven)
Nee,
De laatste conctor is de A drive als je die er af knipt houdt je alleen een B drive over. Dit kan je voorkomen door alles behalve het getwiste gedeelte er af te knippen. Een connector aan het moederbord en eentje aan de drive en dan heb je wel een A drive.
Wat je ook kan doen is inderdaad alles (inclusief het getwiste gedeelte) er af knippen de drive aansluiten, deze wordt dan als B: drive herkent en in je bios instellen swap drives.!!
De laatste conctor is de A drive als je die er af knipt houdt je alleen een B drive over. Dit kan je voorkomen door alles behalve het getwiste gedeelte er af te knippen. Een connector aan het moederbord en eentje aan de drive en dan heb je wel een A drive.
Wat je ook kan doen is inderdaad alles (inclusief het getwiste gedeelte) er af knippen de drive aansluiten, deze wordt dan als B: drive herkent en in je bios instellen swap drives.!!
edit:
Twynn was me voor
Twynn was me voor
[ Voor 0% gewijzigd door BovenHond op 31-07-2002 16:46 . Reden: dubbelpost ]
Ik doe dit altijd om de kabel zo kort mogelijk te houden. Ik doe dit met een goed scherp afbreekmesje langs de connector. Zo ziet het er het nog een beetje uit.... Ik bewaar dus alleen het deel met de twist.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.
Pagina: 1