Toon posts:

@home "ping" time out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
****sorry dubbele post maar ik kon de oude niet terug vinden na update van GOT****
http://gathering.tweakers...list_messages/548932/1/25

Ok, nog steeds heb ik het volgende probleem :

Exact om de 60 sec heb ik een ping time out wat tot gevolg heeft bij het online gamen een ping van 2000 :( heb gedurende 2 sec. Verder is de verbinding goed, downloaden met 300 a 400 kb is geen uitzondering.

De rest van de tijd is de ping perfect tussen de 25 en 75 altijd :p.

Na een HELEBOEL oplossingen, tips, patches, andere kabels, pc's, DHCP of alles ingevuld, met hub zonder hub, noem maar op...
Zelfs andere computernamen geprobeerd van vrienden. Helaas geen oplossing.
Na 1,5 jaar goede ping etc heb ik dit al een maand of 3 met soms een pauze van een dag of paar uur dat de verbinding dus wel goed is.
Ik weet in elk geval dat het niet aan mijn pc's ligt, maar dat het of in de com21 modem ligt of bij essent dat er ergens iets ff wakker geschud moet worden.
De eerste keer dat ik belde naar de helpdesk zei 1 van de medewerkers dat er iets kapot kon zijn bij mij in de splitter of in iets waarvan ik niet meer herinner hoe hij het noemde, ato of oad ofzoiets ...ik weet het niet meer ....
Anyway ....Ik begin hier nu redelijk 8)7 van te worden... Ik wil weer gewoon normaal online kunnen spelen .

HELP....
De gene die mij hier een goeie oplossing cq tip kan geven zal ik voor altijd _/-\o_

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Naar @Home bellen en als ze vragen of je comp aan staat omdat ze bij je gaan inloggen o.i.d. ,ja zeggen terwijl je die gewoon uit hebt staan. Ze zullen dan zeggen dat ze een monteur langs sturen en die gozert vertel je hetzelfde als je ons hebt verteld.

Monteurs weten over het algemeen een stuk meer dan die helpdesk dozen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat doe ik denk ik maar ...en dan een nieuwe motorola modem ... :P
Monteurs weten over het algemeen een stuk meer dan die helpdesk dozen.
LoL ja ...ik heb al een paar keer gebeld .... Een van de eerste die ik spraak ...Ping :? :? zei die ...ik geef je even aan me collega...stelletje mafketels daar

Verwijderd

hehe :) /me hoopt voor Freak dat het nu eindelijk eens goed komt

/me mag nu zun eigen probleem fixen :(

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde probleem: mijn verbinding vloog er om de zoveel uur uit, na een reboot deed ie het weer... na een hoop geklooi essent gebeld, hoop gelogen (ja tuurlijk heb ik de kabel vervangen, nee het is niet w2000, heb ook al 98 geprobeerd) kwam er een monteur; whoppa! nieuwe modem (500+kb) nieuwe splitter etc! helemaal perfect en probleem is weg

dus gewoon bellen!!

Verwijderd

Mijn idee, modem kapot raggen (zogenaamd) en dan bellen dat je modem niet meer aan gaat :)

btw hier is je oude post:
@home "Gaming ping"
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:35:
Ik had ongeveer hetzelfde probleem: mijn verbinding vloog er om de zoveel uur uit, na een reboot deed ie het weer... na een hoop geklooi essent gebeld, hoop gelogen (ja tuurlijk heb ik de kabel vervangen, nee het is niet w2000, heb ook al 98 geprobeerd) kwam er een monteur; whoppa! nieuwe modem (500+kb) nieuwe splitter etc! helemaal perfect en probleem is weg

dus gewoon bellen!!
Was het maar zo eenvoudig daar bij @homo. Die service daar is HEEL slecht. De administratie een puinhoop. En de wachtijd daar op die helpdesk is een half jaar.

Ik heb daar geloof ik nog nooit baat bij gehad als ik die helpdesk daar belde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:35:

dus gewoon bellen!!
/me gaat ervoor en gaat een monteur regelen....Ik trek de stekker van de modem eruit ...maar hoelang moet ik dan op een moteur wachten ?

En wat als ik tussentijds dan toch online ga want langer als 24 uur wil ik nie wachten ...niet dat ik verslaafd ben ofzo :P

Verwijderd

och der is ook weer PING TIME OUT naar regio joure ;(

tis weer om te janken :(

Verwijderd

Topicstarter
YEAH .... !
Na een toevallig tegen komen van een kennis die EXACT het zelfde probleem heeft .... hij heeft een nieuwe modem en splitter gekregen ....en alles was opgelost ...
ik heb zijn ticket num of referentie nummer gekregen en ik wordt (hoop ik ) binnen 24 uur terug gebeld om een afspraak te maken met een monteur.....

Laten we het hopen .... |:(

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

AMDFreak

Intel is zo..

Gebeurt nie zo vaak dat ze JOU bellen hoor..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
en vandaag netjes terug gebeld .... ik schrok ervan .. binnen 5 werkdagen komt er een monteur langs :P :P :P ...

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week zondag gebelt, 5 werkdagen later is bij mij vrijdag en ze zijn niet geweest, gister @home niet meer kunnen bereiken. Vuile vieze k*ttekoppen dat het zijn ....Cistron here i come ...
ga maar voor een MAXX 7800 kbps down 512 kbps up voor 99¤ pm :P

Verwijderd

Topicstarter
LoL na het onderhandelen met mijn modem en een stuk tafel poot is er een monteur langs gekomen en heeft de modem en splitter vervangen ......
EN NOG STEEDS TIME OUTS OM DE MINUUT ...!!! essent bedankt.....
September heeft cistron een nieuw lid ....

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 16:25:
Exact om de 60 sec heb ik een ping time out wat tot gevolg heeft bij het online gamen een ping van 2000 :( heb gedurende 2 sec. Verder is de verbinding goed, downloaden met 300 a 400 kb is geen uitzondering.
Als het excact om de 60 sec is lijkt het me heel vreemd dat het aan een splitter oid zou liggen. lijkt eerder ergens in een router te zitten die elke 60 sec even haperd. Lijkt me iig behoorlijk irritant tijdens het gamen.. :/

Succes er verder mee

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

freaky21 wat is je ref nr?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels 3 ref nummers en ze vertellen allemaal hetzelfde "ja meneer maar u kunt toch surfen, en meer garanderen wij niet" verhaal, ik weet inmiddels wel dat de eerlijke medewerker zei dat het op hun netwerk ligt en er niet naar wordt gekeken en een nieuw cp nummer of ip geen zin heeft en ik het eigenlijk maar moest uitzoeken :( :(. Dit kan toch zomaaar niet ? 45€ voor 24/7 internet garanderen ze toch, met stroringen uitgezonderd ?

Zouden mensen met het zelfde probleem mischien hun mail adres achter willen laten, dan zien ze dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn , het zou @home mischien kunnen helpen.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat je moet doen, is een log laten meelopen met een complete ping naar je gateway (gedurende een aantal uren), vervolgens als er TEVEEL timeouts komen ligt er waarschijnlijk gewoon een router (bij chello) op zun gat, vervolgens moet je iemand proberen te spreken krijgen van Netwerkonderhoud oid, vervolgens laat je hun een complete test draaien met pings naar de gateway, zodra hun ook TEVEEL timeouts krijgen moet het probleem bij hun worden onderzocht. Kan zijn dat er een routertje aan't begeven is oid. Mochten hun geen timeouts krijgen en overal gewoon antwoord op terug krijgen dan is er toch iets niet goed vanaf de wijkcentrale (kan dus binnenshuis zijn, maar aangezien er al van alles is geprobeert lijkt me dat niet OF het kan dus buitenshuis zijn, dan moet er een monteur worden gestuurt naar de wijkcentrale die de verdeling daar eens ff nakijkt en test).
Normaal gesproken moet je altijd een antwoord krijgen van de gateway, 1 of 2 timeouts maakt niet uit .. maar ut moet niet zo zijn dat het constant is met bepaalde tussenpozen, want dan is er toch echt iets mis met een router.

Suc6 :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 14:39:
ik heb inmiddels 3 ref nummers en ze vertellen allemaal hetzelfde "ja meneer maar u kunt toch surfen, en meer garanderen wij niet" verhaal, ik weet inmiddels wel dat de eerlijke medewerker zei dat het op hun netwerk ligt en er niet naar wordt gekeken en een nieuw cp nummer of ip geen zin heeft en ik het eigenlijk maar moest uitzoeken :( :(. Dit kan toch zomaaar niet ? 45€ voor 24/7 internet garanderen ze toch, met stroringen uitgezonderd ?

Zouden mensen met het zelfde probleem mischien hun mail adres achter willen laten, dan zien ze dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn , het zou @home mischien kunnen helpen.
Mail me ff 1 van je referentie nr's naar:
ty_ang@hotmail.com

mail je daarna wel ff terug ;)
Pagina: 1