[MFC] Zien of een directory 'in use' is?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi. Ik heb de volgende situatie:
Ik heb een directory met daarin nog vele andere directories en files. Nu sleep ik dit in een andere directory welke gescanned wordt door mijn (MFC-)programma. Als het programma dat mapje dus vindt bij de volgende keer scannen, dan wordt er een bepaalde actie ondernomen. Maar het probleem nu is dat als je een directory met heeeeel veel andere dirs/files erin sleept, en de scan komt halverwege, dan wordt de actie al ondernomen terwijl windows nog bezig is met kopieren. Wat ik dus wil is kijken of de file/directory in gebruik is (bezig met kopieren) en dan dus deze overslaan met de scan. Is dat mogelijk met MFC? Om de files/dirs te zoeken gebruik ik de CFileFind class, alleen daar zit niks bij om te kijken of een file/directory in gebruik is.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

NT geeft een message af wanneer een nieuwe file/directory wordt aangemaakt, of wordt gewijzigd in een directory. Ik weet de details niet, maar je kunt beter dat gebruiken dan gaan pollen of er een filetje verschijnt.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Ik denk dat je eens moet gaan zoeken naar manieren om erachter te komen of en zo ja wat windows aan het kopieeren is (ik weet niet of er iets op het clipboard wordt geplaatst bij sleep'n'pleur). Voor zover ik de functies ken heb je wel functies om te checken of er "iets" in een dir verandert, maar kopieeren van meerdere files is meerdere keren "file is toegevoegt". Jij wilt weten wanneer de laatste file van de te kopieeren files is geplaatst, en dat kan bij mijn weten niet met een standaard API. (FindFirstChangeNotification verteld alleen dat er een file is gewijzigt, etc).

Exact expert nodig?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Kun je met DragQueryFile niet het aantal files bepalen?

oogjes open, snaveltjes dicht

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Don Facundo schreef op 31 juli 2002 @ 17:31:
Kun je met DragQueryFile niet het aantal files bepalen?
Het is niet altijd een resultaat van drag 'n drop. Misschien kan ik het als volgt doen, beetje vies misschien ... maar met CFileFind kan ik de laatste change time opvragen, en dan kan ik alle files oppikken die langer dan 10(??) sec ongewijzigd zijn.....

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

_Mo_ schreef op 31 juli 2002 @ 18:00:
Het is niet altijd een resultaat van drag 'n drop. Misschien kan ik het als volgt doen, beetje vies misschien ... maar met CFileFind kan ik de laatste change time opvragen, en dan kan ik alle files oppikken die langer dan 10(??) sec ongewijzigd zijn.....
Nou had ik toch een paar keer je openingspost gelezen en nog begreep ik 'm anders dan jij bedoelde ;) Ik kan ook geen trigger vinden om te zien of een file al klaar is met kopieëren. Je kan 'm exclusief voor schrijven proberen te openen, het lijkt me dat als windows nog bezig is met kopieëren dat dat niet kan. Of anders inderdaad een paar seconden wachten, als je een file aan het kopieëren bent en er gebeurt 10 seconden niets, heb je een nieuwe pc nodig ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1