Toon posts:

Ik word gek van m'n KT7 !!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe compu en alleen maar problemen. Ik word gek van het opstarten,( 3 minuten ), het constante vastlopen en het niet uitgaan van het systeem. Als klap op de vuurpijl heb ik net het systeem opgestart, na 2 seconden gaat ie uit en doet helemaal niets meer. Geen lampjes, geen geluid, niets. Weet iemand of dit kan komen door conflicten met bepaalde hardware ??

KT7
Duron 700
pc-133, 128 mb
Maxtor 30,7 gb
Plextor 8*4*32
Asus 50*
SB Live!
Ati Radeon 64 MB DDR ViVo
300 Watt voeding.

Verwijderd

reset je bios kan helpen
staat je geheugen gelijk ook in z'n standaard snelheid.

Verwijderd

Je mobo zit niet goed ik de kast. Zorg ervoor dat hij goed geisoleerd is!! Ik had dezelfde problemen en was ervan overtuigt dat hij goed in de kast zat. Nadat ik hem opnieuw erin gezet had werkte alles perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt helemaal uit elkaar halen, elk onderdeel, en hem weer helemaal opnieuw opbouwen ??

Weet iemand trouwens hoe je je boot-logo veranderd, hij is nu zo groot dat de helft van mijn opstartgegevens buiten het beeldscherm valt.

• Prophylon
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06-2024
Zorg ervoor dat je moederbord de kast niet raakt op geen enkele plek. Dus dat al die leuke special moertjes goed in je kast gedraait zitten waar je moederbord op rust. Als het moederbord de kast toch raakt kunnen er de vreemdste dingen gebeuren...

Als je alles uit en weer inmekeer draait wil dat nogwel eens helpen ja, maar misschien hoeft dat niet als je gelijk al ziet dat je mb contact maakt met je kast... Tkan misschien ook aan je voeding liggen, maar dat is niet echt waarschijnlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik merkt pas geleden wel dat zodra mijn luidspreker stekkertje de kast raakte er vonkjes oversloegen en de boxen kraakten. Komt dit dan door een slecht geaard moederbord, of een foute voeding

• Prophylon
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06-2024
Dat is normaal hoor :) Je maakt dan gewoon kortsluiting (of technisch gezien misschien niet helemaal)...

Maargoed. Ik heb ook wel eens hele vreemde dingen gehad met een PC die niet geaard was. Echter mijn pc nu is ook nie geaard en die heeft geen enkel probleem. Ligt misschien ook aan evt elektrische storing. Grappig is bijvoorbeeld dat ik hele wazige radio stations (denk russisch) ontving op mijn koptelefoon als ik die in mijn Labtec versterkertje drukte... En zo zijn er nog wel meer rare dingen die kunne gebeuren als er een storingsbron in de buurt is...

Mja kep nie zo heel erg veel verstand van elektra dussuh...

En heb je al gesjeked of je mb je kast hugged ofnie? :)

Verwijderd

Topicstarter
één pinnetje tegen het frame. Kijken of het helpt.

Verwijderd

Kleine tip: Als je toevallig een TV kaartje hebt en je hebt daar een Coax ingeplugd zou ik je compu maar even aarden. Is trouwens altijd wel verstandig.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Je aardt je computer nou juist door het TV-signaal... :) Als het onweert wel even het zaakje eruittrekken... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
één pinnetje tegen het frame. Kijken of het helpt.

Stom ding zo'n back knop. :)
Pagina: 1