Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

brak AGP slot/mobo :(

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij is mijn mobo naar de !^%$# :(
Mijn videokaart deed het dus niet (is ook niet de eerste keer ;( ). Hij deed bij het opstarten "tuuuuuututut" das dus met een Award bios een videoprobleem had ik met google gevonden. Ik die kaart proberen in een andere PC, werkt perfect. Terug gezet, nogsteeds.... :/ geheugen in andere PC, werkt ook nog...
Nu zit ik hier dus met een S3 Virge DX 4 MB PCI kaart ( LACHE ME NIET UIT!! :P ) en dat draaid allemaal perfect (behalve mijn pr0nfilm collectie :+ en mijn spellen of course ;)

Maar ik denk dus dat OF mijn AGP slot naar de ratsmoedeej is, of de southbridge ofzo... :/ Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef ff:

- type mobo
- type AGP kaart

Maar het klinkt alsof de kaart niet goed genoeg in de slot steekt :z

Oslik blyat! Oslik!

• Plague
  • Niet online
owjah, stom ;)
Abit KT7-a
Creative 3D blaster geforce 2 Ultra
En ik doe dit soort dingen vaak genoeg om te weten dat die kaart er wel goed in zit ;)

en dan nog:
ik zet PC snachts om een uur of 4 uit, zet em de volgende ochtend aan, en dan doet ie niet :/ Das behoorlijk fout dan :P

Verwijderd

AGP port kapoet?

Verwijderd

Misschien is er een pinnetje van het AGP slot verbogen? Dat heb ik eens eerder gezien.

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 20:57:
Misschien is er een pinnetje van het AGP slot verbogen? Dat heb ik eens eerder gezien.
Hoe kan je dat zien en weer goed krijgen? Gewoon met een klein schroevedraaiertje ofzo?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 20:57:
Huh? pinnetje van AGP slot verbogen? voel jij je wel lekker? Er zitten geen pinnen aan een AGP slot. (Of ben ik nu het verkeerde zandweggetje opgegaan?)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

De combi Abit KT7A en Geforce2 GTS/Pro/Ultra is een ramp, misschien dat de oplossingen op go.to/kt7faq een uitkomst bieden, anders zit er niks anders op dan een ander bord te kopen

• Plague
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 31 juli 2002 @ 21:13:
[...]

Huh? pinnetje van AGP slot verbogen? voel jij je wel lekker? Er zitten geen pinnen aan een AGP slot. (Of ben ik nu het verkeerde zandweggetje opgegaan?)
Ik denk dat ie "klemmetje" bedoeld ;) Zo'n gouden geval in je AGP slot waarmee je kaart contact maakt (of in mijn geval misschien dus niet :P )

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 21:14:
De combi Abit KT7A en Geforce2 GTS/Pro/Ultra is een ramp, misschien dat de oplossingen op go.to/kt7faq een uitkomst bieden, anders zit er niks anders op dan een ander bord te kopen
Het heeft een jaar perfect gedraaid :?

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 31 juli 2002 @ 21:13:
[...]

Misschien dat ik me verkeerd uitdruk maar ik wil het ook wel connectoren noemen hoor :)

Ik bedoelde de glimmende stukjes metaal als je recht in het AGP slot kijkt. Daar maakt de videokaart contact mee.

En op de vraag hoe je dat weer goed krijgt:
je zou het idd kunnen proberen om terug te buigen. Wel eerst goed kijken of er ook echt iets scheef zit.
De gozer die ik ken die dit heeft gehad kon helaas een nieuw moederbord kopen. Ik hoop dat jij meer geluk hebt.

edit:

Ik zie net dat Plague dat al heeft duidelijk gemaakt :) Ik moet ook niet zo snel lezen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Is de 5V lijn een beetje stabiel? Is de videokaart zeker weten wel goed aangedrukt? Heb je al geprobeerd om allerhande AGP settings in de BIOS wat bij te stellen? Bijvoorbeeld AGP 2x gebruiken, FastWrites uitschakelen, etc.. :)

• Plague
  • Niet online
Iemand had hier toch iets met die go.to/kt7 ofzo gepost?

Well, I LOOOOOOOOVVVEEEE YOU!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zo zie je maar weer, GoT ROELEERD!!!!!!! B)
Ik moest dus ff een bios reset doen *D
Dat stond op die site!

En dat was dus deze site http://go.to/kt7faq
Dan issie ook nog handig voor in de search :)

Woei!
En de rest: Bedankt voor jullie inzet en meedenken ! _/-\o_

edit: Dat was Tweakguy, nou jongen, je doet je naam eer aan *D

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

ik had hetzelfde probleem , reset trick werkte bij mij zelf moeten uitvinden meer geluk dan wijsheid :D veel success ik heb er nu een geforce 4 ti4200 in die werkt gelukkig perfect

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 00:55

Jake Blues

AKA Jake

Heb je recent hardware veranderd/toegevoegd aan je systeem?

• Plague
  • Niet online
Jake Blues schreef op 01 augustus 2002 @ 11:17:
Heb je recent hardware veranderd/toegevoegd aan je systeem?
Nope, helemaal niets 8)7

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem...

Moederboard KT3 Ultra Aru, met mijn Geforce 4 Ti 4200 ... Net 2 dagen oud allebei.
Stop mijn kaartje in 't AGP-slot en er gebeurt nix ... Alleen zwart beeld, en hoor alleen maar 1 x lang 8 x kort gepiep als ik em opstart (videokaart defect, zou je denken). Dus ik probeer die kaart in een andere PC, werkt perfect :? Probeerde een andere Geforce kaart werkt ook niet ...
Waarschijnlijk mijn AGP-slot kapoet ..., maar misschien enige suggesties (behalve dan terugbrengen van mobo ;))
thnx alvast.

grtz

PS Alles al geprobeerd, ander geheugen, bios resetten (tig keer ofzo :?) ...

Specs:
proc: athlon 1800 XP
Mem: 256MB DDR
voeding: 300 W

Verwijderd

Matricx bij je kt3 ultra aru zit zo'n bracket met ledjes erop. Als je hierop kijkt bij het opstarten dan kom je denk ik al wat meer te weten. En kijk dan ook even naar je koeling van je cpu ik heb hetzelfde probleem gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2002 17:00 . Reden: spellingsfoutjuh ]

• MaTriCX
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 16:58:
Matricx bij je kt3 ultra aru zit zo'n bracket met ledjes erop. Als je hierop kijkt bij het opstarten dan kom je denk ik al wat meer te weten. En kijk dan ook even naar je koeling van je cpu ik heb hetzelfde probleem gehad.
Thnx mr homecinema ...,
maar die bracket had ik al geprobeerd, en geeft elke keer andere foutmeldingen. En dat van die cooler, ga ik maar ff proberen.
Maar wat voor fouten kwam jij allemaal tegen dan ?
Want bij mij is het de ene keer t geheugen, dan weer de videokaart (volgens de LED-jes dan).

grtz

• MaTriCX
Goh,

bleek dat mijn er rondom mijn processor kortsluiting is ontstaan ...
Daardoor waren er paar centrale punten niet meer toegankelijk, waaronder het deel van mijn AGP, vandaar ook die verschillende foutmeldingen ...

Thnx anyway...,

Grtz ;)
Pagina: 1