dual amd mp informatie.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik zit er op dit moment over te denken om een dual configuratie aan te schaffen zodat mijn systeem altijd soepel loopt ipv dat het soms gaat schokken.

Mijn voornaamste probleem is om goeie info te vinden. Ik heb al een paar keer zitten zoeken maar ik krijg dus geen resultaten sinds het nieuwe forum in dienst is.

Welk mobo is aan te raden, icm met geheugen ed. Ik zie dat er al ddr333 uit is, en daar zal zo`n dual config ook van kunnen profiteren omdat geheugen meestal wel een bottle neck is.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Jah alleen zijn er geen dualborden die ddr333 ondersteunen...

Vrijwel alle dual borden slikken alleen PC2100 en dan het liefst nog ECC Registered. Als je vragen hebt "shoot" ik heb zelf namelijk ook een dual. Ik ben btw ook van mening dat je niet zomaar een dual nodig hebt, wat wil je precies gaan doen, want in de meeste gevallen ben je gewoon beter uit met een nieuwe KT266A/KT333 bordje en een snelle AthlonXP proc.

Mijn dual is niet op veel punten sneller dan een singlesysteem, alleen applicaties die ook "echt" iets doen met een dual setup, zoals photo/videobewerkingssoftware.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neen, het geheugen kan geen bottleneck zijn bij Dual AMD configuraties. Het is niet zo dat er twee geheugenbussen zijn voor elke processor (check AMD760MPX specs) :)

Welke mobo? De keuze is geheel aan jou. Sla er wat reviews op na en trek zelf conclusies..

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 31-07-2002 16:17 . Reden: linkje gefixt ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Norrmaal zou ik je naar de search doorverwijzen omdat er wel vrij veel over te vinden is hiero, maar de search doet 't niet ;( Wat ik je sowieso aan kan raden is het mobo forum van 2cpu.com.
Verder is je keuze beperkt tot één chipset, de AMD-760 waarvan alle borden m.u.v. twee oudere Tyan borden voorzien zijn van de MPX uitvoering. Verder zijn er een paar simpele zaken; je hebt twee cpu's nodig, MP's of SMP unlocked XP's en maximaal twee unbuffered PC2100 DIMM's of max vier registered DIMM's. Sneller dan PC2100 is niet nodig omdat die borden toch geen overclockwonderen zijn (hoewel men met de Iwill MPX2 FSB's van 160+MHz schijnt te kunnen halen, maar dat levert niet zo gekke veel op, zeker niet als je de stabiliteit in ogenschouw neemt).
Check dus wat mobofabrikanten site's die zo'n MPX bord hebben (Tyan, Asus, MSI, Iwill, Epox, Gigabyte) op features en lees wat reviews zou ik zeggen. Verdere vragen kun je hier natuurlijk ook gewoon stellen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
BalusC schreef op 31 juli 2002 @ 16:15:
Neen, het geheugen kan geen bottleneck zijn bij Dual AMD configuraties. Het is niet zo dat er twee geheugenbussen zijn voor elke processor (check AMD760MPX specs) :)

Welke mobo? De keuze is geheel aan jou. Sla er wat reviews op na en trek zelf conclusies..
Nee helaas niet. Één 64bit brede geheugenbus moet beide cpu's voorzien van data. Daarnaast is de 760 geheugencontroller niet de meest moderne=snelle meer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.