HD verrot..... gevallen en dus geen gatantie?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 00:32
Ik heb een 2 jaar oude IBM harddisk, 20 gigabyte. Deze heeft een tijdje stof liggen verzamelen en heb ik vervolgens in een pc gebouwd. Hierbij heeft dat ding wat stoten en bonken gekregen. Maar nu is die dus KAPOT, allemaal leesfouten enzo en hij maakt een krakend geluid.

Zou het van mijn lompheid kunnen komen (hij is niet ECHT gevallen ofzo, alleen misschien wat ruw met de kast omgegaan, neergeploft ed)?
Heb ik nu nog garantie? Zo ja, waar trekt IBM de grens en hoe zien ze dat je hem echt van 10 hoog hebt laten vallen?

Iemand?
Ruud

Verwijderd

hm draai is DFT en kijk wat er uit komt :) en hou je anders gewoon wat dom ? >:)
tis wel niet netjes,

en een hdd mag tot 75 G hebben als die stilstaat ? (correct me if wrong)

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03 15:19
Is ie beschadigd aan de buitenkant? En heb je 2 jaar garantie?

-- I talk to planets, baby --

Verwijderd

cc_bcc schreef op 31 juli 2002 @ 15:46:
Is ie beschadigd aan de buitenkant? En heb je 2 jaar garantie?
alst geen OEM drive is dan heb je 3 jaar toch ?

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ja anders eff rma request op ibm.com invullen, krijg je antwoord misschien dat je daar wat aan hebt

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

anders mag je heb ook wel aan mij geven hoor >:)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als er aan de buitenkant niks aan te zijn is moet je je gewoon van de domme houden. "Hij deed het opeens niet meer...."

Heb ik hier ook gehad. Twee IBM's (DTLA en 60GXP). DTLA was kapot en ik vertrouwde die 60GXP ook niet meer zo. Ik pak die schijf vast en ros hem zo met een punt keihard op mijn bureau. Aan de buitenkant was niks te zien....aan de binnen kant denk ik wel >:) ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Fire_escape schreef op 31 juli 2002 @ 15:52:
Als er aan de buitenkant niks aan te zijn is moet je je gewoon van de domme houden. "Hij deed het opeens niet meer...."

Heb ik hier ook gehad. Twee IBM's (DTLA en 60GXP). DTLA was kapot en ik vertrouwde die 60GXP ook niet meer zo. Ik pak die schijf vast en ros hem zo met een punt keihard op mijn bureau. Aan de buitenkant was niks te zien....aan de binnen kant denk ik wel >:) ;)
Zonde van je buro >:)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Gat zit er nog steeds....kut :'(

:+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• M_V
Ok, dat is wel fijn om te horen dat ik waarschijnlijk gewoon garantie heb. Er zitten GEEN beschadigingen op (de schijf zelf is niet gevallen, alleen de kast is omgevallen toen hij erin zat). En ja, hij heeft 3 jaar volgens mij, ik heb hem in augustus 2000 bij alternate gekocht.

Wat kan ik nu het beste doen? Hem nog even een extra ros geven om eventuele sporen te vernietigen of juist niet?

Moet je eigenlijk betalen (porto, omruilkosten) voor een RMAgeval?

Verwijderd

je moet DFT draaien wil je volgens mij RMA krijgen :)

• M_V
En gaan ze hem dan voor mij repareren of krijg ik een andere toegestuurd? En als ze geen 20gig 5400 toeren meer maken, hoe zit dat dan?

Verwijderd

Rudy_V schreef op 31 juli 2002 @ 16:17:
Ok, dat is wel fijn om te horen dat ik waarschijnlijk gewoon garantie heb. Er zitten GEEN beschadigingen op (de schijf zelf is niet gevallen, alleen de kast is omgevallen toen hij erin zat). En ja, hij heeft 3 jaar volgens mij, ik heb hem in augustus 2000 bij alternate gekocht.

Wat kan ik nu het beste doen? Hem nog even een extra ros geven om eventuele sporen te vernietigen of juist niet?

Moet je eigenlijk betalen (porto, omruilkosten) voor een RMAgeval?
Waarschijnlijk krijg je na één jaar geen garantie meer via Alternate, dus ff op de IBM-site of helpdesk een RMA-nummer aanvragen.

Je betaald alleen de kosten om je hd op te sturen naar IBM.

En dood is dood, extra kapot rossen is niet nodig. Als het ding defect ging van een omvallende kast, was ie toch al niet lekker, ik heb ook eens een hd van 1,5 meter op de keien laten flikkeren, maar die doet het nog lekker :)

Verwijderd

Rudy_V schreef op 31 juli 2002 @ 16:20:
En gaan ze hem dan voor mij repareren of krijg ik een andere toegestuurd? En als ze geen 20gig 5400 toeren meer maken, hoe zit dat dan?
dan krijg je een grotere/betere :)
Pagina: 1