Toon posts:

[CM] casemod Idee, hurricane

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien men het systeem lekker koel wil houden met dit weer

Afbeeldingslocatie: http://easystore.nevadatele.com/isroot/ePages/Images/1318/1318-1360.jpg

wat vinden jullie ervan? Moeten meer case fabrikanten dit nadoen? Immers als het aantal fans toeneemt, neemt het geluid slechts toe met een logaritmische functie, zo kan je de fans op 5/7v zetten.
Helemaal in het midden zit dus een rheobus om de fanspeeds aan te passen + lcd om de temps af te lezen.

Misschien is het een ideetje voor iemand om het na te doen? Want deze kast kost nieuw in een onlinewinkel dikke 400 euro exclusief belasting.

Verwijderd

vinnik niet mooi lelijk zlefs!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

moet je niet buiten zetten [zwart > trekt warmte aan]

Gregor van Egdom Krekr

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:37:
Aangezien men het systeem lekker koel wil houden met dit weer

afbeelding

wat vinden jullie ervan? Moeten meer case fabrikanten dit nadoen? Immers als het aantal fans toeneemt, neemt het geluid slechts toe met een logaritmische functie, zo kan je de fans op 5/7v zetten.
Helemaal in het midden zit dus een rheobus om de fanspeeds aan te passen + lcd om de temps af te lezen.

Misschien is het een ideetje voor iemand om het na te doen? Want deze kast kost nieuw in een onlinewinkel dikke 400 euro exclusief belasting.
tsja je kan hegt natuurlijk altijd overdrijven, voor zo'n klein kastje. En het lijkt me ook niet erg relaxt om daar naast te zitten

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

kost da ding?...imho is zelf maken goedkoper en leuker :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Kr3Kr
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

K1n9_N01z3 schreef op 31 juli 2002 @ 15:42:
[...]
tsja je kan hegt natuurlijk altijd overdrijven, voor zo'n klein kastje. En het lijkt me ook niet erg relaxt om daar naast te zitten
oorbescherming op! :+

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
jullie lezen echt niet he 8)7
gooi er 4 papst fans op en je hebt nergens last van of zet je fans op 7v kan allemaal met de rheobus, en zoals ik ook al zei is 4 x 1500rpm stiller dan 6000rpm
effectiever ook...want zo wordt elke hoek in je kast gekoeld, van videokaart tot via chipset...
Mid Tower with an automotive metallic paint job metallic black, metallic dark blue, metallic light blue, orange, red Dual front USB ports Side viewport (blue) housing for a four switch baybus 4 92mm Access Side fans 1 92mm Top Fan Complementar
Price without taxes: EUR473.28
prijs stond in mijn openingspost Fire_escape ;)
anyways hier kan je kijken voor nog meer versies van deze kast:

http://easystore.nevadate...8+EN/catalogs/1318&2D1334

wel absurd duur zeg, 473 Euro, tis het ook niet waard, maar ik vond het idee van een rheobus in de zijplaat van de kast i.c.m. lcd en vier fans erg goed. Wilde ik delen met jullie O+ B)

Valt me nu pas op:
automotive metallic paint job metallic black
lekker duur, vandaar die prijs, ze zien er ook allemaal zo schitterend uit :*)

• DjGeRo
  • Nu online
Man, niet kopen veel te duur....

Stelletje laaielichters :)

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:49:
jullie lezen echt niet he 8)7
gooi er 4 papst fans op en je hebt nergens last van of zet je fans op 7v kan allemaal met de rheobus, en zoals ik ook al zei is 4 x 1500rpm stiller dan 6000rpm
effectiever ook...want zo wordt elke hoek in je kast gekoeld, van videokaart tot via chipset...

[...]

prijs stond in mijn openingspost Fire_escape ;)
anyways hier kan je kijken voor nog meer versies van deze kast:

http://easystore.nevadate...8+EN/catalogs/1318&2D1334

wel absurd duur zeg, 473 Euro, tis het ook niet waard, maar ik vond het idee van een rheobus in de zijplaat van de kast i.c.m. lcd en vier fans erg goed. Wilde ik delen met jullie O+ B)

Valt me nu pas op:

[...]

lekker duur, vandaar die prijs, ze zien er ook allemaal zo schitterend uit :*)
ooit welles van airflow gehoord :+

Steam Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
K1n9_N01z3 schreef op 31 juli 2002 @ 15:56:
[...]

ooit welles van airflow gehoord :+
airflow? dat woord ken ik niet, ik ken alleen hurricane })

maar je snapt zelf ook dat het niet logisch is wat je zegt, airflow is anders dan actieve koeling op de bron, of wilde jij beweren dat je je cpu louter en alleen koelt met een casefan voor en achter ;)

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ziet er toch wel flex uit zo'n kassie!
En zoals eerder aangegeven, zelfmaken is waarschijnlijk wel goedkoper.
Ze hebben trouwens leuke kassies op die site staan, alleen bederft dat natuurlijk wel weer een beetje het doe-het-zelf-gevoel natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Wolfje666 op 31-07-2002 16:02 . Reden: typo ]

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Volgens mij heb je niet echt een optimale airflow, wat voor temperaturen haal je met dat ding?
Als je er 4 intake hebt, dan zou je er toch ook minstens 2 outtake moeten hebben. Maar ik weenie wat er aan de achterkant gebeurt

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Die case glimt... looks cheap!

• koos.d
  • Laatst online: 03-08 22:50
lelijk ding

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:59:
[...]
airflow? dat woord ken ik niet, ik ken alleen hurricane })

maar je snapt zelf ook dat het niet logisch is wat je zegt, airflow is anders dan actieve koeling op de bron, of wilde jij beweren dat je je cpu louter en alleen koelt met een casefan voor en achter ;)
wtf die dingen zitten gewoon in het zijpaneel !!

Steam Inventaris

Verwijderd

Gaafe case je kunt mooi je hair fohnen en tevens kijken of je haar nog goed zit.
Effe serieus leuke kast maar is veel leuker om zelf te maken al vind ik die 4 fans overkill

• JER00N
  • Niet online
Hee, die kast heb ik ook (maar zonder al die fans enzo, en hij moet nog geschilderd worden)

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56

iambig

* z.o.z *

Is gewoon een case van Northward Graphics...
http://www.northwardgraphics.com/
Daar kun je zelf je kastje samenstellen...

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

jeez , nou... het lijkt wel 200% plastic dat ding! ;) nee, als je al zoveel uitgeeft aan een kast koop dan meteen een vapochill kast ofsow...

Verwijderd

Topicstarter
even voor alle reacties m.b.t. : het lijkt wel plastic, of wat ziet het er goedkoop uit!
Tis professioneel geschuurd en gespoten door autolak, heel wat beter dan menig hema beits hoor, hehehe :+

Verwijderd

het glimmende valt op die kast nog best mee jongens maar al die fans....OVERKILL!!.(en oh ja airflow is wel degelijk belangrijk.waar moet je anders je koele lucht vandaanhalen of waar moet de warme lucht heen?)

Verwijderd

krekrrr schreef op 31 juli 2002 @ 15:42:
moet je niet buiten zetten [zwart > trekt warmte aan]
dus moet je m binnen zetten (trekt t zwart de warmte uit je pc)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Uhm.. Zwart trekt geen warmte aan hoor :?
Het reflecteerd het licht alleen niet, wat wel het geval is met wit, wat er voor zorgt dat het warmer wordt.

Verwijderd

kun je warmte aantrekken in de eerste plaats dan? :?

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 21:32
hij is eigenlijk lelijk maar die fan en baybus is zeg maar wel koel ... 400¤ my ass... ik vind dat meer fabricanten het moeten gaan maken , en dan cheap weetje... des te meer winst ze eigenlijk maken... het is tegenwoordig gewoon moeilijk een mooie kast voor 45¤ te vind , vind ik echt jamer :'(

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:09

vinnie1908

Appel != peer

Beetje te duur en niet echt super mooi. Heb hier vele mooiere kasten gezien die minder gekost hebben

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

op pc beurs of zo vind je vaak genoeg kasten onder de 45 euro , heb er zelfs 1 voor 25 euro gezien ( overigens nooit gezegd dat het een mooie kast is }) , maar hij is wel van aluminium :7, hieruit blijkt dat k me zon cheapo kast gekocht heb of course , kun je veel mee flikken )

Verwijderd

Dit moeten fabrikanetn niet gaan doen, want:

Een CaseMod maak jezelf en dat laat je niet door iemand anders doen >:)
Pagina: 1