• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 08:59
ik weet niet of er al meerdere topics over zijn, maar de search werkt niet :(

sinds vandaag heb ik een nikon 885 :) en dr zit zo'n USB-snoertje bij, waarmee ik dus de foto's van de camera op de harde schijf kan zetten...

ik vraag me alleen eigenlijk af of zo'n cardreader niet veel handiger is, aangezien me moeder er ook mee moet kunnen werken (of is dat snoertje dan handiger???)

een vriend van me heeft dus gewoon zo'n snoertje, maar dan gaat windows elke keer zeuren over "unsafe removal of device" (of is dat alleen bij win2k?)

dus mijn vraag is wat praktischer is, én welke optie is gebruiksvriendelijker?

o ja, ik heb win98SE en ik neem er een 128 MB CF-kaartje bij

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
gebruiksvriendelijker is een reader, want die laat je meestal gewoon bij je pc staan, anders moet je steeds die kabel in je camera stoppen. Ook gaat het sneller.

Zelf heb ik nog geen reader, omdat ik het met de camera ook prima vind gaan.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sneller?! Eerst je CF-Card uit je camera halen... daarna hem in de cardreader stoppen....
Da's aanzienelijk meer werk dan ff een kabeltje erin pluggen. :Y)

Voor mijn situatie is het overbodig. Als je meer dan 1 CF Card heb kan het handig zijn.

Whatever.

Verwijderd

Inderdaad, voor mij is het ook sneller om de kabel in m'n camera te doen en de camera aan te zetten. Kan gelijk vanaf m'n CF de foto's halen en bewerken/opslaan.

• Azrael
  • Laatst online: 27-02 13:07
meendering schreef op 31 juli 2002 @ 16:00:
Sneller?! Eerst je CF-Card uit je camera halen... daarna hem in de cardreader stoppen....
Da's aanzienelijk meer werk dan ff een kabeltje erin pluggen. :Y)

Voor mijn situatie is het overbodig. Als je meer dan 1 CF Card heb kan het handig zijn.
uhm nee, dat gaat echt niet sneller hoor...

maargoed, daar doelde ik ook niet op, ik had het over de transfer rate.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 14:49
'k heb zo'n Dane Elec USB Reader erbij gekregen, werkt fijn hoor. 'k vind 't wel 'n stuk safer dan altijd met dat mini-dv-usb-klote-kabeltje te liggen pielen.

Wat betreft transfer rate merk ik weinig tot geen verschil ...

This space intentionally left blank.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb een Canon G2, daar zat zo'n snoertje bij!
Maar nu heb ik 256MB kaartje bijgekocht en daar zat een reader bij!
Het voordeel van snoertje vind ik dat je makelijk alle foto's naam kan geven.
kwa snelheid maakt het volgens mij ook niet echt uit!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 08:59
k heb er met de coolpix 880 trouwens last van dat me computer soms vastloop (als ik nix doe gaat het geod, maar zodra ik ie opstart oid dan hangt ie)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:44
Zo'n kaartlezer is sneller dan een digitale camera qua transfer. Ook vreet het niet de batterijen van je camera op.

Een nadeel is wel (bij mij dan) dat je niet moet vergeten hem weer terug in je camera te stoppen, anders ben je opeens ver van huis, zonder kaartje. Dat is de reden dat ik liever mn camera aankoppel, want het is me een keer of 3 overkomen.

• paella
  • Laatst online: 06-03 11:52
Hoe kan een USB cardreader sneller zijn dan een USB camera?

No production networks were harmed during this posting

• Dennis
  • Laatst online: 06-03 20:44
paella schreef op 31 juli 2002 @ 23:04:
Hoe kan een USB cardreader sneller zijn dan een USB camera?
Tja, dat is nou eenmaal zo 8)7

• Expander
  • Niet online
Suffie schreef op 31 juli 2002 @ 15:20:
(...)
een vriend van me heeft dus gewoon zo'n snoertje, maar dan gaat windows elke keer zeuren over "unsafe removal of device" (of is dat alleen bij win2k?)
(...)
Er staat een icoontje in je tray waarmee je safe kan removen.

Expanding the inexpandable

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Expander schreef op 01 augustus 2002 @ 00:39:
[...]
Er staat een icoontje in je tray waarmee je safe kan removen.
Dat is wel 6 klikken... In windows ME/98 waren het er maar 2.

Je kan de kaart er gewoon uitrukken, maar pas als je het ding zelf lostrekt gaat ie zeuren. Maar daar trek ikme nooit wat van aan. Ik ben ook overgestapt van camera naar kaartlezer om de volgende redenen:

- geen irritante software van de camera
- hoeft de camera niet aan te zetten en bespaart batterijen
- Geen lelijke camerakabel die naast je PC ligt.
- geheugenkaarten kunnen ook voor andere data worden gebruikt
- snellere overdracht
- universeel uitwisselbaar, kan hem overal inpluggen
- kan ook geheugenkaarten uit andere camera's uitlezen

Ik gebruik hem nu bijna een jaar (met verschillende camera's) en ik moet zeggen dat ik er niet meer zonder zou kunnen. Het is zo handig, vooral ook als je even snel wat data over moet zetten tussen verschillende PC's die niet op je netwerk zitten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik heb een reader, maar ik gebruik hem bijna niet meer. Ik vind dat voortdurend in en uitpluggen van het cf-kaartje een beetje link (pootje krom/afbreken). Ik laat de hele handel gelijk overzetten via de camera zelf en delete ze ook gelijk. Da's vrij vlot gebeurt. En omdat het display uitschakelt bij usb verbinding valt het stroomverbruik nog wel mee.

Verwijderd

ik heb ook een card reader maar meer om de rede dat ik een sony camera heb en dat er een adapter van 40euro bij moet, ik heb daarom maar een cardreader gekocht om de batterijen te sparen...

verder kan ik ook geen voordelen bedenken.

• paella
ddc schreef op 01 augustus 2002 @ 00:36:
[...]
Tja, dat is nou eenmaal zo 8)7
Daar doe ik het niet voor :) IK wil CIJFERS zien, want ik denk dat het niet zo is...

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb een readertje gekocht om de volgende reden: als je op reis bent en je digitale foto's wilt bekijken of uploaden in een internetcafe kan het handig zijn om een readertje bij je te hebben ipv een kabeltje voor de cam. Het is wel groter, maar de meeste readers worden meteen herkend door windows, terwijl je voor de meeste cams software en/of drivers moet installeren, en dat kan meestal niet.

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Persoonlijk heb ik wel een readertje van Dane. Dat komt omdat ik op mijn pc niet elke keer kabeltje wil aansluiten en weer loshalen. En aangezien ik ook zit te soepen op mijn Laptop gebruik ik daar weer gewoon het kabeltje voor.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik werk nu nog via een kabeltje, moest vorige week >250 foto's van m'n cam halen, is íe even bezig, en vreet inderdaad batterijen (Duracel 1800mAh RULEZ). Ik denk dat ik binnenkort toch maar een losse reader koop, lijkt me toch wel handig.

Verwijderd

Reader is gemakkellijker, omdat je dan niet die troep hoeft te installeren die bij je camera geleverd wordt maar mbv explorer alles kan doen.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Vraag ik me af he, kun je met zo'n ding ook foto's van je pc op je camera zetten (HP Photosmart C215)

Verwijderd

WieMie schreef op 02 augustus 2002 @ 08:47:
Vraag ik me af he, kun je met zo'n ding ook foto's van je pc op je camera zetten (HP Photosmart C215)
Yep, je hebt gewoon een xtra HD erbij.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 08:49:
[...]

Yep, je hebt gewoon een xtra HD erbij.
Ja, dat weet ik, je kan er vanalles opzetten, maar ik weet niet of mijn camera die dan wel ziet.

• paella
WieMie schreef op 02 augustus 2002 @ 09:03:
[...]
Ja, dat weet ik, je kan er vanalles opzetten, maar ik weet niet of mijn camera die dan wel ziet.
Nee, je kan op je camera geen Quake 3 spelen... >:)

Verwijderd

klopt het dat win98 vaak vastloopt als je je fotos van je digitale camera op je pc zet?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
vastlopers heb ik niet meegemaakt, maar ik heb met win98 wel vaak meegemaakt dat hij om de een of andere vage reden de laatste foto's van de card niet kan lezen. Het lijkt er op dat hij niet verder dan nummer 100 kan lezen of zo. De foto's komen er dan gewoon uit als een groot wit vlak.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:51:
klopt het dat win98 vaak vastloopt als je je fotos van je digitale camera op je pc zet?
Win98 looopt zowiezo veel vast, neem gewoon XP... Maar, heb hier tot nu toe geen problemen gezien, en als je een cardreader gebruikt zou het niet zoveel uit mogen maken, is gewoon een extra schijf... Kan natuurlijk wel bij je camera liggen.

offtopic:
Waarom nu weer als kloontje posten? nog steeds bang voor stalker?

[ Voor 0% gewijzigd door WieMie op 02-08-2002 20:22 . Reden: [s]'s toegevoegd... ]

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

paella schreef op 02 augustus 2002 @ 09:17:
[...]

Nee, je kan op je camera geen Quake 3 spelen... >:)
hmmz... Maar, als ik een zooi JPEG's toevoeg, krijg ik die dan gewoon tussen de thumbnails te zien?

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
een card reader is zeer handig als je meerdere kaarten hebt.
zelf heb ik 2 128mb kaartjes en een 16 mb kaart.

met een card reader is het makkelijker dan de kaartjes de heletijd in de cam te stoppen

"If u do something do it with style, or do it at all."

Pagina: 1