[notebook/tft] UXGA?

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29
Ik sta op het punt om een laptop te bestellen, maar nu loop ik tegen het tftscherm aan. Deze is 14,1" UXGA en heeft een resolutie van 1600x1200.

Is dat niet erg hoog :? 1600x1200 op een 14,1" TFT lijkt me nou niet echt prettig werken (loop nodig), of heb je bij UXGA geen native-res meer (en kan je dus downscalen)?

Als het native is ijkt mij een SXGA of XGA werkbaarder. :/

Verwijderd

uxga is ook 1280*1024

• rik
UXGA is 1600x1200, al thans dat zegt Dell:
14,1" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)
14,1" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+49.00 EUR)
14,1'' TFT UXGA Kleurenscherm (1600*1200) (+98.00 EUR)

Verwijderd

Hm ik heb op mijn Dell Inspiron 8200 toch maar gekozen voor UXGA, maar dan op een 15 inch TFT. Eerst zat ik ook te twijfelen, maar toen ben ik ff bij iemand gaan kijken met ook een DELL 15 inch tft op 1600x1200, en dat viel prima te lezen. Ik wacht nu btw nog op de levering van m'n DELL :). Maare, of het op een 14,1 inch nog goed te lezen is, dat weet ik niet.

• rik
Hoe lang wacht je al dan? Ik hoop niet dat ik er erg lang op moet wachten, heb 'm 2 sept nodig eigenlijk (school :'( ).

Wat voor config heb je besteld? Ik ga voor 256MB, dan plug ik er zelf nog wel 256 of 512 bij van DaneElec (shop.tweakers.net). Bij Dell kost me dat iets te veel m.i. :)

Bye the way, laat je het nog even horen wanneer je je lap binnen hebt? Ben erg benieuwd naar je UXGA, en of dat het down scalable is.

[ Voor 0% gewijzigd door rik op 01-08-2002 00:25 . Reden: Oeps iets vergeten ]

Verwijderd

rik schreef op 01 augustus 2002 @ 00:24:
Hoe lang wacht je al dan? Ik hoop niet dat ik er erg lang op moet wachten, heb 'm 2 sept nodig eigenlijk (school :'( ).

Wat voor config heb je besteld? Ik ga voor 256MB, dan plug ik er zelf nog wel 256 of 512 bij van DaneElec (shop.tweakers.net). Bij Dell kost me dat iets te veel m.i. :)

Bye the way, laat je het nog even horen wanneer je je lap binnen hebt? Ben erg benieuwd naar je UXGA, en of dat het down scalable is.
Ik heb hem vorige week woensdag besteld, kreeg de orderbevestiging afgelopen maandag en vandaag kreeg ik de factuur. Verwachte leverdatum is aankomende maandag. Dat zou heel mooi zijn, want de zaterdag daarop ga ik op vakantie en dan kan hij mooi mee om af en toe nog ff wat te mailen :). Mijn config: 1,6ghz mobile P4, 64MB GF4 GO440, 30 gig HD, 128 mb (gelijk 128 mb bij Crucial bijbesteld, scheelde de helft ten opzichte van de upgraden bij Dell en het is nu al binnen :) ), 15 inch UXGA TFT, DVD 8x en de standaardzooi. Inspiron 8200 trouwens. Mijn ervaringen zal ik hier en in de andere topics over Dell zeker plaatsen als ik hem binnen heb :).

Verwijderd

Trouwens, voor 2 september lukt makkelijk, Dell levert over het algemeen binnen 7 tot 10 werkdagen. Zo af en toe gaat het goed mis en duurt het veel langer, zie de T.net shopsurvey o.a.

Verwijderd

Ik heb mijn Dell Inspiron 8200 al 2 maanden in gebruik en bevalt me prima. Mijn configuratie is als volgt:

1,7 GHz Mobile Pentium 4
15" TFT Ultrasharp UXGA (ook wel Enhanced UXGA genoemd)
64MB Geforce 4 GO

Wat het scherm betreft, dat draait inderdaad op een native resolutie van 1600x1200. Met deze resolutie valt goed te werken door verschillende factoren.

1. Cleartype in Windows XP maakt letters op laptopschermen duidelijk leesbaar.
2. Fonts op groot zetten in beeldschermeigenschappen (ipv normaal).
3. Taakbalk aan linkerkant van scherm, anders vullen websites maar de helft van de breedte van het scherm.
4. Het Ultrasharp scherm (er is ook een gewoon UXGA scherm) maakt het allemaal nog iets duidelijker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:20:
Ik heb mijn Dell Inspiron 8200 al 2 maanden in gebruik en bevalt me prima. Mijn configuratie is als volgt:

1,7 GHz Mobile Pentium 4
15" TFT Ultrasharp UXGA (ook wel Enhanced UXGA genoemd)
64MB Geforce 4 GO

Wat het scherm betreft, dat draait inderdaad op een native resolutie van 1600x1200. Met deze resolutie valt goed te werken door verschillende factoren.

1. Cleartype in Windows XP maakt letters op laptopschermen duidelijk leesbaar.
2. Fonts op groot zetten in beeldschermeigenschappen (ipv normaal).
3. Taakbalk aan linkerkant van scherm, anders vullen websites maar de helft van de breedte van het scherm.
4. Het Ultrasharp scherm (er is ook een gewoon UXGA scherm) maakt het allemaal nog iets duidelijker.
Kijk, dit stelt me dus helemaal gerust :). Ik zat zelfs na het bestellen nog te twijfelen over het scherm, ondanks dat ik al een vergelijkbaar scherm gezien had :D. Maar dat zal dus wel goed komen. Hoe lang duurde het bij jou ongeveer tussen het bestellen en de aflevering? Ik kreeg vandaag van Dell de factuur toegestuurd, kan ik dan maandag het systeem al verwachten? Want dat was wel de verwachte afleverdag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:43:
[...]
Hoe lang duurde het bij jou ongeveer tussen het bestellen en de aflevering? Ik kreeg vandaag van Dell de factuur toegestuurd, kan ik dan maandag het systeem al verwachten? Want dat was wel de verwachte afleverdag.
De verwachtte afleverdag klopte bij mij aardig. Op woensdag was het systeem klaar en is toen op maandag afgeleverd (er zat een weekend tussen waarin de laptop geen stap verder kwam). Je kan het online ook volgen. Als je nog meer vragen hebt, stel ze dan gerust.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

check hier onderaan ff ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• rik
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:11:
[...]
Ik heb hem vorige week woensdag besteld, kreeg de orderbevestiging afgelopen maandag en vandaag kreeg ik de factuur.
Mag ik vragen wat voor eindbedrag er op die factuur staat (incl btw) :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:52:
[...]

De verwachtte afleverdag klopte bij mij aardig. Op woensdag was het systeem klaar en is toen op maandag afgeleverd (er zat een weekend tussen waarin de laptop geen stap verder kwam). Je kan het online ook volgen. Als je nog meer vragen hebt, stel ze dan gerust.
Tsja, ik kreeg de orderbevestiging pas gemaild toen het systeem werd verzonden, hij was meteen bij stap 5 toen ik de online status bekeek. Ik hoop dan maar dat hij er aankomende maandag is :).

Verwijderd

rik schreef op 02 augustus 2002 @ 00:22:
[...]

Mag ik vragen wat voor eindbedrag er op die factuur staat (incl btw) :?
2659 euro. Eigenlijk veel te veel voor iemand van 17 jaar, maarja daar werken we dan maar voor zal ik maar zeggen :).

• rik
Ik twijfel nu tussen een dell configuratie en de Compaq Presario 2815EA-XP :(

Verwijderd

rik schreef op 01 augustus 2002 @ 00:24:

Nou, ik heb hem vandaag ontvangen (1 dag na de verwachte leverdatum) enne hij bevalt zeer goed! Ik ben blij dat ik het 1600x1200 scherm heb gekozen. Alles is zeer duidelijk te lezen en heerlijk helder. Niet te vergelijken met mijn 19" CRT met vlakke beeldbuis op 1600x1200, dat is gewoon niet fijn werken. Valtg me 100% mee :). Medal of Honor loopt btw perfect @ 1600x1200 met alles op de hoogste stand, maar dat mocht je ook wel verwachten :). Er zit trouwens ook een S/PDIF uitgang (digitaal geluid) op het ding, stond niet op de site, ik hoopte dat hij er wel op zou zitten, en dat is dus het geval :).
Veel succes met je keuze!
Pagina: 1