Toon posts:

Nvidia SQ17 chip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort koop ik een laptop, waarin een nvidia sq17 chipje zit voor mn beeld. Ik kan echter nergens op internet specs of enige andere informatie vinden over dit ding; ook niet op de website van nvidia zelf. Het enige dat ik weet is dat het een 'budget' chip is.

Heeft iemand hier ervaringen / kennis van dit ding?
Ik wil weten of ik fatsoenlijk unreal kan draaien op dat ding :P

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
bedoelen ze denk ik de nv17 en dan de mobile version, dus een gf4mx denk :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

is volgens mij hetzelfde als de NV17M, de GeForce4 Go
The major problem with this name is that the NV17 core lacks all of the DirectX 8 pixel and vertex shader units that made the original GeForce3 what it was. Instead, the NV17 would basically be a GeForce2 MX with an improved memory controller, multisample AA unit, and updated video features; another way of looking at it would be the GeForce3 without two pixel pipelines or DirectX 8 compliance.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
waarschijnlijk een GeForce 4 Go, maar die SQ is, denk ik, een typefout...

Verwijderd

Topicstarter
Wel vreemd ... Overal waar ik die laptop kan kopen hebben ze het over de sq17... maar het zou wel stoer zijn als jullie gelijk hebben :D

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Gabriel-LG schreef op 31 juli 2002 @ 14:23:
waarschijnlijk een GeForce 4 Go, maar die SQ is waarschijnlijk een typefout...
Is geen typfout, ontzettend veel notebook-fabrikanten gebruiken de typenaam SQ17. Het moet haast wel van nVidia zelf afkomen, hoewel ik het op hun site niet kan terugvinden.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Misschien gebruiken ze andere aanduidingen voor de verschillende varianten? Bijvoorbeeld gf4mx420 voor notebooks is sq17 gf4mx440 is nv bijvoorbeeld? is maar een idee hoor, maar lijkt mij wel heel logisch. (Net al 486 dx/sx etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, voor de zekerheid had ik toch nog even een emailtje gestuurd naar nvidia, en dit is wat ik teruggestuurd krijg:

SQ17 may stand for the Squish NV17 which is the version of the Geforce 4 Go that has the memory integrated onto the GPU. It is simply smaller than the normal Geforce 4 Go GPU. I am not sure if this is correct though. You may want to check with Micropoint to be sure.

Thank You,
Manuel
NVIDIA Support

:) Dan maar een emailtje naar de fabrikant hehe
Pagina: 1