[PHP]Offerte systeem, paar probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 14:11
Heya
Ik kom ergens (nog steeds :'() niet uit.
Het volgende;
Ik ben een systeem aan het maken voor een leasebedrijf waarbij het leasebedrijf een klant kan invoeren en daarna een auto met de gegevens over de lease opzich.

Daarna moet het systeem een offerte uitdraaien richting de klant. Keurt de klant offerte goed, dan moet er een bevestiging uitkomen + contract.

Voor het afleveren van een auto moet er door het systeem ook nog een brief uitgedraait worden voor een verzekeringsmaatschappij.

De correspondentie moet overigens gemeelt, geprint & gefaxed kunnen worden. Meelen lukt wel, voor het faxen moet er eerst geprint worden :)

Variabelen uit een db halen & weergeven lukt natuurlijk wel, ik zit nog met een aantal problemen:

- De offerte moet opgeslagen worden om meerdere offerte's te kunnen uitbrengen (prijs veranderd oid) maar alsnog een oude offerte op te vragen;
- Weet niet hoe ik het printen moet afronden omdat het natuurlijk verwerkt wordt in Internet Exploder (of andere browser ja) en dan staan er van die leuke dingen onder/boven.....

Ik dacht zelf aan iets met PDF, offerte klaar, doorvoer (server side) naar PDF, kan de persoon zelf opslaan (denk ik??) en dan uitprinten, meelen, whatever....

Wat vinden vinden/denken jullie hierover? thz in advance

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

printen @ IE kan je met printsjablonen aan de gang, zoek maar bij MSDN

PDF lijkt me een veeel slimmer plan ja.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49

JSchut

.....

- De offerte moet opgeslagen worden om meerdere offerte's te kunnen uitbrengen (prijs veranderd oid) maar alsnog een oude offerte op te vragen;
- Weet niet hoe ik het printen moet afronden omdat het natuurlijk verwerkt wordt in Internet Exploder (of andere browser ja) en dan staan er van die leuke dingen onder/boven.....
Dit kan met een PDF

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Hier ben je misschien wel iets mee:
http://sourceforge.net/projects/pc4p/
http://sourceforge.net/projects/pdf-php/
De onderste gebruik ik ook in een facturatieprogramma.

Verwijderd

vergeet je niet een adobe acrobat licentie te kopen, zodat je pdf-jes mag genereren?

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

:X :X

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:17:
vergeet je niet een adobe acrobat licentie te kopen, zodat je pdf-jes mag genereren?
Waarom? Om via PHP PDF documenten te maken heb je dus echt geen Adobe Acrobat licentie nodig.

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

ik geloof het wel, want da was een beetje vaag, maar pdf is trademark (ofzow) van Adobe Acrobat, en dus heb je licentie nodig om PDF te maken, op welke manier dan ook...
tijdje geleden ergens gelezen

malleo omnia consentiunt

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nighteye, heb je die dan ook nodig als je die scourceforge progjes gebruikt??? Volgens mij werken deze helemaal zonder code van adobe en zijn gewoon vanuit pdfjes geschreven. Als het echt met behulp van adobe code is gedaan, dan denk ik dat er nog wel een paar dingetjes in al die programmaatjes hadden gezeten.

Btw dit is geen flame, maar ik wil het gewoon zelf even zeker weten. Want ik wil straks ook pdf-jes vanuit php gaan maken en dan wil ik liever geen adobe licentie hoeven te kopen :)

• maartenba
Geen idee of je een licentie nodig hebt voor het maken van PDFjes zonder Adobe-software...

Heb je een licentie nodig van CompuServe om een GIFje te maken in Paint Shop Pro ? Ik dacht dat enkel Paint Shop Pro deze licentie moet hebben en niet de gebruiker die zijn hele leven GIFjes wil maken...

Verwijderd

Ik dacht zelf aan iets met PDF, offerte klaar, doorvoer (server side) naar PDF, kan de persoon zelf opslaan (denk ik??) en dan uitprinten, meelen, whatever....
Vlgns mij kan je de koptekst en voettekst in internet explorer gewoon aanpassen, kan je bijvoorbeeld de bedrijfsnaam bovenaan het papier zetten.

Voor pdf generatie gebruik ik altijd HTMLDOC, is een commandline tool die je kan aanroepen via PHP of Perl. Deze zet daarna een HTML pagina om in een perfecte PDF, inclusief afbeeldingen. Ik denk dat de oplossing van PDF generatie inderdaad mooier is...

edit:

en zolang je pdfjes genereert zonder adobe software heb je vlgns mij geen licentie nodig

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 15:40 . Reden: licentie? ]

Verwijderd

Uit de readme.pdf die het script genereerd:

This class is designed to provide a non-module, non-commercial alternative to dynamically creating pdf documents from within PHP.

Dus als je dat offerte systeem voor NIET commerciele doeleinde gaat gebruiken heb je geen licentie nodig. Offertes maak je niet voor de hobby neem ik aan .. dus tja ..

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

dat word dus toch dokke ;)

malleo omnia consentiunt

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

dat word dus toch dokke ;)
-edit- je kan hier dus wel dubbelposten sowwy

malleo omnia consentiunt

• HGM
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:33:
Dus als je dat offerte systeem voor NIET commerciele doeleinde gaat gebruiken heb je geen licentie nodig. Offertes maak je niet voor de hobby neem ik aan .. dus tja ..
Dat is iets anders, dat de makers van die tool dat stellen, wil absoluut niet zeggen dat jouw stelling klopt.

Als ik met bijv. HTMLDOC een pdfje genereer dan is dat volstrekt legaal.

• maartenba
Ze zeggen gewoon dat ze een niet-commercieel pakket aanbieden (maw een gratis pakket), dat iedereen mag gebruiken voor welk doeleinde dan ook, of ben ik volledig verkeerd qua interpreteren ?

• HGM
  • Niet online

HGM

maartenba schreef op 31 juli 2002 @ 15:39:
Ze zeggen gewoon dat ze een niet-commercieel pakket aanbieden (maw een gratis pakket), dat iedereen mag gebruiken voor welk doeleinde dan ook, of ben ik volledig verkeerd qua interpreteren ?
Dat klopt volgens mij ook volledig.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:33:
Uit de readme.pdf die het script genereerd:

This class is designed to provide a non-module, non-commercial alternative to dynamically creating pdf documents from within PHP.

Ook al gebruik je het wel voor commerciele doeleinden, zal hun een zorg zijn. Hun hebben de tool zonder commerciele doelen in hun hoofd gemaakt, zo lees ik het tenminste.

Verwijderd

Ook al gebruik je het wel voor commerciele doeleinden, zal hun een zorg zijn. Hun hebben de tool zonder commerciele doelen in hun hoofd gemaakt, zo lees ik het tenminste.
Zo lees ik het ook. Zoals linux een niet commercieel alternatief is voor unix...

Verwijderd

Ja maar het gaat dan om het gebruik van PDF's acrobat reader is gratis, om pdf's te lezen, om ze te maken moet je arcobat kopen ..

nu begrijp ik dat dat script gratis is, maar het feit dat je (op welke manier dan ook) pdf files genereerd niet legaal is zonder een licentie daarvoor te hebben.

Dat heb ik ooit eens gelezen ..

geldt toch hetzelfde voor JPG en GIF files..

ik zal het eens navragen .. zweer dat ik het gehoord/gelezen heb.. :)

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 14:11
Ok bedankt voor de informatie en de links...
We gaan nu wel heel erg
offtopic:
offtopic

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Voor gif geldt het wel, voor jpg en bijv. png niet.

Hoe het met pdf zit weet ik niet, maar ik heb nog geen berichten van claims ofzo gehoord dus ik vermoed dat je gewoon pdf mag genereren..

[ Voor 0% gewijzigd door brammetje op 31-07-2002 17:29 . Reden: typo ]

Pagina: 1