Unlockte Thunderbird 1400

Pagina: 1
Acties:

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik heb vandaag een nieuwe/oude Thunderbird 1400 binnengekregen, en uiteraard is het de bedoeling dat dit ding iets gaat worden ge-oc-ed...Maar ik zit zo is te kijken op die processor en wat schetst mijn verbazing de L1 bruggen zijn nog netjes met elkaar verbonden en het is een AYJHA core. Moet ik dit wantrouwen of moet ik gewoon heel erg extreem blij zijn en rondjes gaan rennen ofzo. Kan het helaas nu nog niet testen aangezien ik nog op me werk zit.

Maar ik begin nu ook aan mezelf te twijfelen, bij een oude AMD Athlon Thunderbird 1400 (133/266) zijn het toch gewoon de L1 bruggen :?

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
factory unlocked (vanaf 1200mhz dacht ik)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Een TBird 1400 is standaard geunlocked :)
Dus je kunt gaan OC-en.

Let wel op, goeie koeling vereist !!
TBird 1400 is een erg warme processor.

Verwijderd

Een TB1400/266 is standaard al met doorverbonden L1 bruggen ja. Je hoeft geen rondjes te lopen, want hij is al unlocked vanuit de frabriek!

:D

• ConZito
Ohw dat is wel extreem aardig van ze :D Noujah dan is het gewoon plug and play zeg maar :) Wist niet dat ze dat deden, gezien de reviews op Toms en Anand zijn ze namelijk gewoon wel locked, want daar zijn die 1400's L1 bruggen wel doorgehaald, vandaar mijn verwarring :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Inderdaad de L1 bruggen ja. Weet je waar die Proc vandaan komt? Misschien istie in het verleden al ge-oc't en dan is het raadzaam eerst te achterhalen wat zijn orginele snelheid was. Hoewel je dat wel weer op de core zelf gewoon kan zien.

En mazzel, sja, het unlocken is een koud kunstje, dus je hebt jezelf 10 minuten werk bespaard :)

--ow ok--
lees net dat ze al unlocked zijn van zichzelf :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De meeste zijn standaard unlocked maar er zijn er ook die locked zijn.

Unlocken is zeer simpel, gewoon met een potlood volgende bruggen verbinden :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/unlocken/thunderbird/unlocking1.jpg

March of the Eagles

Verwijderd

ConZito schreef op 31 juli 2002 @ 14:05:
Ik heb vandaag een nieuwe/oude Thunderbird 1400 binnengekregen, en uiteraard is het de bedoeling dat dit ding iets gaat worden ge-oc-ed...Maar ik zit zo is te kijken op die processor en wat schetst mijn verbazing de L1 bruggen zijn nog netjes met elkaar verbonden en het is een AYJHA core. Moet ik dit wantrouwen of moet ik gewoon heel erg extreem blij zijn en rondjes gaan rennen ofzo. Kan het helaas nu nog niet testen aangezien ik nog op me werk zit.

Maar ik begin nu ook aan mezelf te twijfelen, bij een oude AMD Athlon Thunderbird 1400 (133/266) zijn het toch gewoon de L1 bruggen :?
je hebt de juiste core en hij is standaard unlockt ja

exstreem blij kan je zijn rondjes rennen mag ook maar dit is een zeer warm cputje dat word een hoop herrie aan je kop met een zeer goeie koeler oc kan ie heel goed mits je hem koel kan houden tb 1400 en oc en lucht koeling weinig kans zeker niet met die temp van nu buiten

Verwijderd

Och het valt wel mee Killerdog. Juist die AYJHA core is goed, omdat die minder heet wordt, en verder over te klokken is.
(MHH was dat alleen niet een AHYJA core ipv. AYJHA ???)

Een leuke koeler is b.v. een Spire WhisperRock, of een FridgeRock als je wat meet geluid kunt hebben.
;)

• ConZito
Hij gaat in me gamebak...zit een fop38 herriemaak f16 in...en het is AYHJA klote core letter troepjes...als hij op 1500 stabiel werkt vind ik het al wel best...
Pagina: 1