Toon posts:

deel van een tabel verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het volgende probleem, eerst had ik in java script zelf een slide in menu gemaakt, dat mee scrolde met de pagina. Daarvoor moest ik links wat ruimte over houden, dat heb ik gedaan door middel van tabelen, hierdoor ontstond er een kleine ruimte.

Later heb ik besloten om toch een pagina met frames te maken, dus toch geen menutje, nou wil ik die ruimte weer weg hebben, zonder de hele tabel te deleten, want als ik dat niet doe, ziet de pagina er op 800x600 niet goed uit.

Ik heb even geprobeerd een tekeningetje te maken:

____|_____________________|_____________|
kleine grote tabel NIET weg Medium tabel NIET weg
tabel
Moet
verwij
derd
worden

de kleine tabel moet dus weg, het moet er dus zo uit zien:

|_____________________|__________________|
GROTE TABEL MEDIUM TABEL

ik heb al geprobeerd om die kleine tabel te selecteren, maar dan selecteerd ie automatisch de eerste EN tweede tabel.

Heeft iemand tips?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Post de Scoure eens. Het is heel makkelijk te doen door gewoon in je code wat aan te passen, dus als je die post is het zo gefixed.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Opnieuw beginnen +)
Nee gewoon een TD bij de 1e (grote / hoofd)tabel verwijderen
Staat als het goed is vrij bovenaan.
Anders moet je echt ff je code laten zien

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

welke editor gebruik je,
alks je dreamweaver gebruikt kun je right-clicken in een tabele-cel en 'delete column' doen

overigens vermoed ik dat je tabellen en table-cellen door elkaar haalt.
als je iets wilt doen met tabellen is het handig de structuur van tabellen te begrijpen, dus het bestaan van table-rows, table-columns e.d..

een tutorial of een F1-functie wil dan nog wel eens helpen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik frontpage 2000, ik zal wel ff de source posten, moet ik wel ff een andere pc op starten, maar hij komt er zo aan!

Edit hier is ie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
 <table border="1" width="72%" bordercolorlight="#FFFFFF" bordercolordark="#FFFFFF" bordercolor="#FFFFFF">
  <tr>
    <td width="4%">&nbsp;</td>
    <td width="15%" bgcolor="#808080"><font size="2"><font face="Courier New">Season:
      1</font></font></td>
    <td width="19%" bgcolor="#808080"><font face="Courier New" size="2">Episode:
      1</font></td>
    <td width="67%" bgcolor="#808080"><font face="Courier New" size="2">Titel:
      Pilot</font></td>
  </tr>
</table>
<table border="1" width="72%" bordercolorlight="#FFFFFF" bordercolordark="#FFFFFF" bordercolor="#FFFFFF">
  <tr>
    <td width="56%" bgcolor="#808080"><font face="Courier New" size="2">Geschreven
      door: Stephen J. Cannell</font></td>
    <td width="40%" bgcolor="#808080"><font face="Courier New" size="2">Regie:
      Don Edmonds</font></td>
  </tr>
</table>
<table border="1" width="72%" bordercolordark="#FFFFFF" bordercolorlight="#FFFFFF" bordercolor="#FFFFFF">
  <tr>
    <td width="31%">
      <p align="center">[img]"Ep1/0101Title.jpg"[/img]</td>
    <td width="65%"><font face="Courier New" size="2"><b>Samenvatting:</b> Chris
      en Rita onderzoeken de moord op een model, die is vermoord in haar
      slaapkamer. De hoofd verdachte is Gator Ramsey de man van de overledene,
      die een scheiding aan het regelen was. Als snel vinden Chris en Rita uit
      dat een oude zaak er misschien wat mee te maken kan hebben. Net als Chris
      en Rita denken dat ze een aanwijzing hebben, word de informant dood
      aangetroffen.</font></td>
  </tr>
</table>

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je pagina bestaat uit drie onder elkaar staande tabellen, elk met links een lege cel van 4% breed,
verwijder gewoon drie maal die linker-cel
hoe dat moet in frontpage weet ik niet, maar vermoed ook hier dat right-click in de cel je kan helpen en anders F1

offtopic:
hmm ben wel benieuwd wat Chris en Rita gaan doen tegen Gator Ramsey

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

code:
1

die elke keer weg halen lijkt me
en dan voor de overige 2 cellen de procenten weer aanpassen 50% en 50% maken dus.. of een andere verhouding

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!
code:
1

dit was ' m, jullie hebben me een hoop tijd bespaard! Ik had al 3 pagina's met z' on 20 episodes per page!!!

offtopic:
die andere zaak, waar ze het over hebben, daar zit nog een persoon in, die informatie heeft
Pagina: 1