Eerst ff zeggen, ja ik heb ge RTFM't, maar zonder verdere goede resultaten. En op GoT valt momenteel weinig te zoeken want de search doet het niet. Dus ja, dan open ik maar een topic
.
Ik heb dus een Raid-0 array. Het filesystem is fat32 (moet het ook onder windows kunnen lezen, en omdat het onder linux makkelijker is om windows fs te lezen dan andersom heb ik het maar fat32 gemaakt
).
Maar nu, ik heb dus eerst wat kernel modules ingeladen. (ataraid, md, raid0), en daarna in /etc/raidtab de info gezet over de raid (post ik wel op verzoek).
Ik wil dan dus natuurlijk /dev/md0 mounten, dat geeft als resultaat dan:
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/md0, or too many mounted file systems.
Hoe kan dat? Kan linux soms geen windows-raid arrays lezen ofzo?
cat /proc/mdstat geeft:
Personalities : [raid0]
read_ahead 1024 sectors
md0 : active raid0 hdf[1] hde[0]
241254528 blocks 4k chunks
Dat zit wel goed lijkt me.
Ook kan cfdisk /dev/md0 gewoon lezen. Dus hij herkent de array wel, maar hij kan 'm dus alleen niet mounten.
Wat moet ik dan doen om 'm te kunnen mounten?
Ik heb dus een Raid-0 array. Het filesystem is fat32 (moet het ook onder windows kunnen lezen, en omdat het onder linux makkelijker is om windows fs te lezen dan andersom heb ik het maar fat32 gemaakt
Maar nu, ik heb dus eerst wat kernel modules ingeladen. (ataraid, md, raid0), en daarna in /etc/raidtab de info gezet over de raid (post ik wel op verzoek).
Ik wil dan dus natuurlijk /dev/md0 mounten, dat geeft als resultaat dan:
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/md0, or too many mounted file systems.
Hoe kan dat? Kan linux soms geen windows-raid arrays lezen ofzo?
cat /proc/mdstat geeft:
Personalities : [raid0]
read_ahead 1024 sectors
md0 : active raid0 hdf[1] hde[0]
241254528 blocks 4k chunks
Dat zit wel goed lijkt me.
Ook kan cfdisk /dev/md0 gewoon lezen. Dus hij herkent de array wel, maar hij kan 'm dus alleen niet mounten.
Wat moet ik dan doen om 'm te kunnen mounten?