GeForce 4 en de DVI en video input

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 10:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik zit op 't moment een beetje in crisis, en ik hoop dat jullie me please een beetje kunnen adviceren.

Ik ben aan een nieuwe kaart toe, maar ook wil ik een kaart waar ik m'n gewone video-8 en digitale filmcamera op kan aansluiten. De nieuwe GeForce 4 lijkt daarvoor een uitkomst. Echter word ik van de sites van de fabrikanten niks wijzer =Z
Ik zie niet of er kabeltjes bij geleverd worden, en een bedrijf als AOpen adverteert met een S-video input, een normale video-input en een links- en rechts audio-input. Vervolgens kocht een vriend van me die kaart, en waren die 2 audio-kabeltjes weer iets anders, waardoor hij z'n audio naar de input van z'n videokaart moest doorsturen.

Kortom, wie heeft er ervaring in, en kan me hier iets over aanraden?

Alvast ontzettend bedankt =)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Het lijkt me sterk dat je het geluidssignaal naar je videokaart door kunt sturen :?

Bij de Gf4 van msi (ti4400 en 4600) zitten 4 video-aansluitingen nl. Svideo-in/uit Composiet-in/uit.

• apNia

apNia

Topicstarter
rival24 schreef op 31 juli 2002 @ 13:16:
Het lijkt me sterk dat je het geluidssignaal naar je videokaart door kunt sturen :?

Bij de Gf4 van msi (ti4400 en 4600) zitten 4 video-aansluitingen nl. Svideo-in/uit Composiet-in/uit.
en worden die kabeltjes er dan ook altijd bijgeleverd?

Verwijderd

De meeste capturekaartjes (zoals de DC10+ en XVGA-ViVokaartjes) hebben alleen S-video in/out en Tulp in/uit.

De audio wordt dan gedaan via de Line-in van de geluidskaart.

Bij de retail versie is vaak wel kabels bijgeleverd - inclusief meer software om te capturen/bewerken. Die kabels zijn overigens niet zo duur - en ook makkelijk zelf te maken voor de semi-ervaren soldeerder.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Veel GeForce4 Ti kaarten gebruiken VIVO (VideoIn en VideoOut) en hiermee kun je op de uitgang een tv aansluiten en op de ingang een HI-8 camera (bijvoorbeeld). Om ook geluid te capturen moet je wel een aansluiting maken naar je geluidskaart. De GF4 zorgt alleen voor het capturen van het beeld. Meestal wordt er de volgende kabel meegeleverd (2 ingangen en 2 uitgangen):

Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_ti4600/cables_tn.jpg (de rechtse kabel)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• apNia

apNia

Topicstarter
ah OK =)
ja dit plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/vga/images/gf4ti4200-dvc128-s.jpg
suggereert een beetje anders ;)
vandaar =)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

apNia schreef op 31 juli 2002 @ 13:24:
[...]en worden die kabeltjes er dan ook altijd bijgeleverd?
Alleen een Svideo kabel en zo'n splitskabel (plaatje hierboven ergens...)

• apNia

apNia

Topicstarter
VTec schreef op 31 juli 2002 @ 13:41:
Veel GeForce4 Ti kaarten gebruiken VIVO (VideoIn en VideoOut) en hiermee kun je op de uitgang een tv aansluiten en op de ingang een HI-8 camera (bijvoorbeeld). Om ook geluid te capturen moet je wel een aansluiting maken naar je geluidskaart. De GF4 zorgt alleen voor het capturen van het beeld. Meestal wordt er de volgende kabel meegeleverd (2 ingangen en 2 uitgangen):

afbeelding (de rechtse kabel)
Ah chillend =)
En zit daar ook een S-Video in bij voor DV input?

En nog even de hamvraag, iemand die nog iets specifieks aanraadt? Of maakt dat eigenlijk weinig uit?

Verwijderd

Die middelste zwarte splitter lijkt mij de S-video + Cinch IN/OUT.
De buitenste 2 zijn 2 VGA aansluitingen voor multimonitoring.

Vaak staat het ook bij de bestelomschrijving (van de website waar je het besteld) wat er in het leveringspakket zit.

Digital Video kun je ook doen met een mobo met zo'n DV-aansluiting - of met een los DV/FireWire PCI kaartje... En dan waren er ook nog geluidskaarten met DV, alleen weet ik zo snel niet uit mijn hoofd of die 100% compatible en bruikbaar waren voor DV-bewerkingsprogramma's.

• apNia

apNia

Topicstarter
ah top =)
en nu hoor ik wel dat 64MB nog beter schijnt te zijn dan 128, wat is daar waar van?

en welke gebruiken jullie? (dat ik iig zeker goed zit)

Verwijderd

64MB vs 128MB van wat ?

Als RAM-Geheugen is het wel leuk bij capturen, maar eerder ook een snelle harddisk.
Als lokaal videogeheugen is 128MB interessant voor 3D rendering van textures, zoals bij spellen etc.

Een capture/ViVo doet niets met al dat lokale videogeheugen om beter te capturen. (voorbeeld: 1024x768-32bits neemt 1024 x 768 x (32/8) = 3145728 bytes (ong. 4MB) geheugen in).

Ik gebruik een losse capturekaart met Geforce2MX400 32MB met 256MB geheugen, ik capture meestal op full PAL (720x576) en gebruik daarna filters (resize, crop, deinterlace, noicecontrol) om te downscalen naar mijn doelformaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 14:28 . Reden: uitleg capture ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

apNia schreef op 31 juli 2002 @ 13:43:
ah OK =)
ja dit plaatje
afbeelding
suggereert een beetje anders ;)
vandaar =)
Nee hoor, dit is precies hetzelfde, alleen een ander kleurschema.
Je moet naar de connectors kijken niet naar de kleuren.

• apNia

apNia

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 31 juli 2002 @ 14:24:
[...]Nee hoor, dit is precies hetzelfde, alleen een ander kleurschema.
Je moet naar de connectors kijken niet naar de kleuren.
slap the n00b pls ;D

maargoed ik zal nog ff rondkoekeloeren..

rival24, euss, VTec en KillerAce_NL, ontzettend bedankt voor de hulp =)

en als iemand nog een aanradertje heeft, let me know!
Pagina: 1